Tsetseeneillä ei ole kyllä mitään suomalaisia vastaan, se on kansa joka tietää esim. talvisodasta kaiken ja tuntee nimen Mannerheim 
Eikä merkitys tai suhtautuminen ole negatiivinen

Tsetseniassa asuva tsetseeni ei oli ikinä kuullutkaan Suomesta saati Mannerheimistä
Nuo ovat oikeasti asioita jotka kiinnostavat/ovat kiinnostaneet ainoastaan suomalaisia ja Suomessa.
Kyllä, Tsesteenit vertaa itseään suomalaisiin, kun ne puhuvat tästä omasta "vapaussodastaan", olen itse sen kuullut yhdeltä Tsetseeniltä 
Talvsiota on siellä hyvin tiedossa ja liitto saksalaisten kanssa selitetään samanlaisin sanakääntein 
Yhden, todennäkoisesti Suomeen muuttaneen, tsetseenin "otanta" ei ehkä kerro ihan koko totuutta
Mutta jos olemme veljeskansoja, niin sinäkin pystyt varmaan luettelemaan Tsetsenian sotasankarit ulkomuistista 
Minä tein kerran "huippulaatuisen tutkimuksen" saksalaisten 20-30 vuotiaiden nuorten aikuistenjoukossa. Olikohan noita 5. Kukaan heistä ei tiennyt että Suomi taisteli ryssälää vastaan ja kolme ei tiennyt että myös saksalaiset harrastivat keskitysleirityksiä
Mitäs luulet että oliko joku Talvisota tuttu, tai Mannerheim 
Tää on niin tätä, kun et ole yhtään perehtyny historiaan, lonkalta vanhoilla ennakkoluuloilla mennään

Tsetseniassa oli 1920 samanlainen vapaussota kuin oli Suomessakin, siellä vaan valkoiset otti turpiin venäläisiltä ja maa jäi osaksi "trans-kaukasiaa" vai mikä helvetti se ensimmäinen tasavalta oikein oli 
Toisessa maailmansodassa ne yritti uudestaan "vapautua" venäläisten komennosta saksalaisten tuella, mutta turpiin tuli taas .....
Mutta Tsetseenit tietää aika hyvin, että valtakunnan toisella laidalla oli kansa joka onnistui, molemmissa sodissa ja tietää myös sen miehen nimen, joka tätä uppiniskaista kansaa johti noissa taisteluissa, paljon muuta ne ei Suomesta tiedäkkään 
tsetseeneillä on sama ongelma kuin suomalaisilla ,,,,,,osa aina luulee että
joku toisen maan johtaja on heidän puolellaan ja heidän asiallaan eikä
riittävän yhtenäistä omaa tahtoa ja johtajaa totella,,,,,,toista se on täälläpäin
norjassa ja vähän ruåttissakin joka sentään ymmärsi pitää rahansa