Verotuksessa vähennetään jotain 22c/km, mikä vastaa aika hyvin auton todellisia kustannuksia. Itsellä ollut hlöautossa noin 18-21c kilometrikustannus. Verovapaan 43 sentin korvauksen erotusta en ymmärrä, ehkä sillä katetaan vapaa-ajan menetystä tai palkkaa vaivasta ja riskistä. Mielelläni otan sen kuitenkin vastaan...
Lainaus käyttäjältä: Cynic - 12.08.08 - klo:11:05Verotuksessa vähennetään jotain 22c/km, mikä vastaa aika hyvin auton todellisia kustannuksia. Itsellä ollut hlöautossa noin 18-21c kilometrikustannus. Verovapaan 43 sentin korvauksen erotusta en ymmärrä, ehkä sillä katetaan vapaa-ajan menetystä tai palkkaa vaivasta ja riskistä. Mielelläni otan sen kuitenkin vastaan... Laskepa mukaan myös pääomakulut vai ajatko isin autolla? Kyllä minulla tuo 1 €/km on enemmän lähellä totuutta. Auton pääomakulut on n. 50% kuluista.
Lainaus käyttäjältä: maanviljelija - 15.08.08 - klo:08:46Lainaus käyttäjältä: Cynic - 12.08.08 - klo:11:05Verotuksessa vähennetään jotain 22c/km, mikä vastaa aika hyvin auton todellisia kustannuksia. Itsellä ollut hlöautossa noin 18-21c kilometrikustannus. Verovapaan 43 sentin korvauksen erotusta en ymmärrä, ehkä sillä katetaan vapaa-ajan menetystä tai palkkaa vaivasta ja riskistä. Mielelläni otan sen kuitenkin vastaan... Laskepa mukaan myös pääomakulut vai ajatko isin autolla? Kyllä minulla tuo 1 €/km on enemmän lähellä totuutta. Auton pääomakulut on n. 50% kuluista. Pääomakulut riippuu auton hinnasta ja on ihan eri asia jos auto maksaa 50000, 15000 tai 3000 euroa. Lisäksi halvemman auton huoltokulut ja korjaukset ovat aina(!!) halvemmat kun kalliin auton. Tiedän tyypin joka ajaa halvalla pakulla joka kuukausi yli 5000km ja tienaa kilometrikorvauksina suuret setelit. Itsekin ajan reilu parituhatta yleensä kuukaudessa autolla jonka seuraava omistaja on kuusakoski oy.
Lainaus käyttäjältä: rene - 15.08.08 - klo:22:43Lainaus käyttäjältä: maanviljelija - 15.08.08 - klo:08:46Lainaus käyttäjältä: Cynic - 12.08.08 - klo:11:05Pääomakulut riippuu auton hinnasta ja on ihan eri asia jos auto maksaa 50000, 15000 tai 3000 euroa. Lisäksi halvemman auton huoltokulut ja korjaukset ovat aina(!!) halvemmat kun kalliin auton. Tiedän tyypin joka ajaa halvalla pakulla joka kuukausi yli 5000km ja tienaa kilometrikorvauksina suuret setelit. Itsekin ajan reilu parituhatta yleensä kuukaudessa autolla jonka seuraava omistaja on kuusakoski oy. En nyt sanoisi että halvemman auton huoltokulut on aina pienemmät. Jos auto on romu sitä varmaan joutuu enemmän korjailemaan kuin hyväkuntoista. Varmasti halvalla vanhalla autolla saattaa tienatakin jos sellaisella viitsii ajaa ja osaa itse korjata.
Lainaus käyttäjältä: maanviljelija - 15.08.08 - klo:08:46Lainaus käyttäjältä: Cynic - 12.08.08 - klo:11:05Pääomakulut riippuu auton hinnasta ja on ihan eri asia jos auto maksaa 50000, 15000 tai 3000 euroa. Lisäksi halvemman auton huoltokulut ja korjaukset ovat aina(!!) halvemmat kun kalliin auton. Tiedän tyypin joka ajaa halvalla pakulla joka kuukausi yli 5000km ja tienaa kilometrikorvauksina suuret setelit. Itsekin ajan reilu parituhatta yleensä kuukaudessa autolla jonka seuraava omistaja on kuusakoski oy.
Lainaus käyttäjältä: Cynic - 12.08.08 - klo:11:05
Lainaus käyttäjältä: maanviljelija - 16.08.08 - klo:05:27Lainaus käyttäjältä: rene - 15.08.08 - klo:22:43Lainaus käyttäjältä: maanviljelija - 15.08.08 - klo:08:46Lainaus käyttäjältä: Cynic - 12.08.08 - klo:11:05Pääomakulut riippuu auton hinnasta ja on ihan eri asia jos auto maksaa 50000, 15000 tai 3000 euroa. Lisäksi halvemman auton huoltokulut ja korjaukset ovat aina(!!) halvemmat kun kalliin auton. Tiedän tyypin joka ajaa halvalla pakulla joka kuukausi yli 5000km ja tienaa kilometrikorvauksina suuret setelit. Itsekin ajan reilu parituhatta yleensä kuukaudessa autolla jonka seuraava omistaja on kuusakoski oy. En nyt sanoisi että halvemman auton huoltokulut on aina pienemmät. Jos auto on romu sitä varmaan joutuu enemmän korjailemaan kuin hyväkuntoista. Varmasti halvalla vanhalla autolla saattaa tienatakin jos sellaisella viitsii ajaa ja osaa itse korjata. No joo. Mutta jos jättää opelin pois laskuista. Ja teknisesti muullakin tavalla romut. Ehjiä ja luotettavia autoja on kyllä dieselinäkin myynnissä alle tonnilla. Kahdella tonnilla on jo valinnanvaraa aika paljon. Pakettiauto maksaa toki vähän enemmän mutta ei paljon. Omalla autolla teen silloin tällöin 500-1000km:n reissuja. Reilu puoli milliä mittarissa ja minun kohdalle ei ole osunut kuin kannentiivisteen vaihto ja kaksi tuulilasin vaihtoa. Öljyn vaihdot ja suodattimet sekä pakoputken pari hitsausta on aika vähän huoltokustannuksiin. Emännän autolle kun tekee huollon niin jotenkin siihen aina kertyy satanen vaikka ei mitään korjata. Veholla hinta olisi varmasti 200.