Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia öljyhampun viljelystä?  (Luettu 9318 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kokemuksia öljyhampun viljelystä?
Otsikossa kyselit kokemuksista ja niitä olet nyt saanut  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

maanainen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Kokemuksia öljyhampun viljelystä?
Juu,huomasin, että vastailin itse itselleni :-[,mutta kokemustarinoita täällä odotellessa seikkailin netissä etsimässä vastauksia kysymyksiini.Kokemuksiahan en ole vielä saanut,kokemusrikkaampi olen siis syssymmällä jos nyt päätän viskellä hampunsiemenet maahan. Katsotaan kasvaako mitään,syökö linnut siemenet ennenkuin ehdin kerätä ne kanoille ja omaan mysliini ja imeekö louskuttamani kuivikkeet tallissa tuotokset :) :)Summa summarum,olisin vielä kiinnostunut jos jollakulla on ko.asiasta kokemuksia.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kokemuksia öljyhampun viljelystä?
Kokeile ihmeessä! Toivotan omasta puolestani menestystä  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kokemuksia öljyhampun viljelystä?
Juu,huomasin, että vastailin itse itselleni :-[,mutta kokemustarinoita täällä odotellessa seikkailin netissä etsimässä vastauksia kysymyksiini.Kokemuksiahan en ole vielä saanut,kokemusrikkaampi olen siis syssymmällä jos nyt päätän viskellä hampunsiemenet maahan. Katsotaan kasvaako mitään,syökö linnut siemenet ennenkuin ehdin kerätä ne kanoille ja omaan mysliini ja imeekö louskuttamani kuivikkeet tallissa tuotokset :) :)Summa summarum,olisin vielä kiinnostunut jos jollakulla on ko.asiasta kokemuksia.

Kokemuksia hampusta vai? ???

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

maurij

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 86
Vs: Kokemuksia öljyhampun viljelystä?
Kokeiltu on. Kasvaa ja peittää, viherpeippoja tulee n. 2500/hehtaari. Puitaessa "hieman ongelmallinen", ainakin pienellä koneella, kuitu kietoutuu sinne sun tänne. kuin puisi heinäseipäitä. Taloudellisesti oli ihan ok, viljelyttäjä maksoi hehtaarikohtaista korvausta kilohinnan lisäksi. Viljelyhistoriani tuottoisin kasvi. Typen kans ei kannata törsäillä, kasvaa muutenkin ihan tarpeeksi.

Siemeniä tuli kyllä. Vaan olipa työtäki, vähän liikaakin ehkä.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5919
Vs: Kokemuksia öljyhampun viljelystä?
Puitaessa "hieman ongelmallinen", ainakin pienellä koneella, kuitu kietoutuu sinne sun tänne. kuin puisi heinäseipäitä.

Mun yhden syksyn kokemus puinnista on aika lailla päinvastainen.
Pelkäsin kyllä etukäteen juurikin tuota kietomista yms. mutta todellisuudessa homma kävi NH:lla melko huolettomasti.
6:lla hehtaarilla ei tullut yhtään pysähtymistä kietomisen vuoksi, toki lakokelassa oli siellä täällä kiutuja kietoutuneena mutta sopivasti ränsistynyt kaura saattaa kietoa yhtä pahasti.
Kaikenkaikkiaan puinti kävi siihenkin nähden kuinka märkä kasvusto oli yllättävän hyvin, viimeinen hehtaari vedettiin ihan selvässä vesisateessa.
Mutta.. Koputetaan puuta.. Tuohan ei tosissaan ole kuin yhden syksyn kokemus, ensi syksynä ollaan taas näillä näkymin viisaampia..  ;)