Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Montako Robottia tulee?  (Luettu 64226 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Montako Robottia tulee?
Kuullostaa oikein toimivalta ja hyvältä konseptilta  :)

"Iso yhteisyritys lypsyasemalla" on voittamaton jos sitä vertaa "pieneen minä-itte navettaan robottilypsyllä". Työstä voi ihan oikeasti jäädä itsellekin muutakin kuin välilevynpullistuma ja kakkosauto kun vaimo karkaa kaupunkiin sillä ykkösautolla

Mutta miten tähän skenaarioon sopii MTK:n partajeesusten ajama "PIENEN KUHNURIN ASIA"?
 ;D

Vai kävikö niin, että "valtuuskuntakokousten" aikana juna ajoi paskamahojen pysäkin ohi?


 ;D

Minua ei tuollainen poliittinen mietintä kiinnosta pätkääkään. Järki on voittamassa ja se tuo minulle henkistä tyydytystä  8)

Onhan se hyvä että on monenkokoisia karjoja. Mutta se bisnes alkaa tuollaisessa kokoluokassa ja sitä maatalousbisnestähän kai on tarkoitus pyörittää
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: Montako Robottia tulee?
pieni kolapoika ihmettelee tätä hanketta kun talous tietoja leherestä lukee niin molemmilla menee hyvin, miksi riskeerata tosi isolla kärellä kaikki.vi...u mitä jeesustelua,liian pieni heti lähties.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Montako Robottia tulee?
pieni kolapoika ihmettelee tätä hanketta kun talous tietoja leherestä lukee niin molemmilla menee hyvin, miksi riskeerata tosi isolla kärellä kaikki.vi...u mitä jeesustelua,liian pieni heti lähties.
Sitä kutsutaan yrittäjyydeksi ;)

Toisekseen oletusesi on hiukan ristiriitainen. Investoida kannattaa vain, jos menee hyvin....
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Montako Robottia tulee?
Kuullostaa oikein toimivalta ja hyvältä konseptilta  :)

"Iso yhteisyritys lypsyasemalla" on voittamaton jos sitä vertaa "pieneen minä-itte navettaan robottilypsyllä". Työstä voi ihan oikeasti jäädä itsellekin muutakin kuin välilevynpullistuma ja kakkosauto kun vaimo karkaa kaupunkiin sillä ykkösautolla

Mutta miten tähän skenaarioon sopii MTK:n partajeesusten ajama "PIENEN KUHNURIN ASIA"?
 ;D

Vai kävikö niin, että "valtuuskuntakokousten" aikana juna ajoi paskamahojen pysäkin ohi?


 ;D

Minua ei tuollainen poliittinen mietintä kiinnosta pätkääkään. Järki on voittamassa ja se tuo minulle henkistä tyydytystä  8)

Onhan se hyvä että on monenkokoisia karjoja. Mutta se bisnes alkaa tuollaisessa kokoluokassa ja sitä maatalousbisnestähän kai on tarkoitus pyörittää

Makukivennäismyyjien märkä uni isommat yksiköt ettei tarvitse ajaa kuukausia tyhjää pikkutiloilla ;D ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

krest yanin

  • Vieras
Vs: Montako Robottia tulee?
pieni kolapoika ihmettelee tätä hanketta kun talous tietoja leherestä lukee niin molemmilla menee hyvin, miksi riskeerata tosi isolla kärellä kaikki.vi...u mitä jeesustelua,liian pieni heti lähties.
Sitä kutsutaan yrittäjyydeksi ;)
Toisekseen oletusesi on hiukan ristiriitainen. Investoida kannattaa vain, jos menee hyvin....

Paljonko tää yrittäjyys taas tulee veronmaksajille maksamaan?  :o

Carlosi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 325
Vs: Montako Robottia tulee?
Kateus on kyllä ehtymätön luonnonvara.

mah

  • Vieras
Vs: Montako Robottia tulee?
pieni kolapoika ihmettelee tätä hanketta kun talous tietoja leherestä lukee niin molemmilla menee hyvin, miksi riskeerata tosi isolla kärellä kaikki.vi...u mitä jeesustelua,liian pieni heti lähties.
Sitä kutsutaan yrittäjyydeksi ;)
Toisekseen oletusesi on hiukan ristiriitainen. Investoida kannattaa vain, jos menee hyvin....

Paljonko tää yrittäjyys taas tulee veronmaksajille maksamaan?  :o
Ei kai paljoa enempää, kun kahden robotin yksikkökään. Meinaan veronmaksajille...? Kyllä minä nostan pipaa jo pelkästään tuollaista suunnitteleville. Sitten nostan hametta, kun tuo on valmis. Kun itsestä tuskin on tuollaisiin investointeihin. :-X

realisti

  • Vieras
Vs: Montako Robottia tulee?
Hienoa että tällaisia ennakkoluulottomiakin yrittäjiä vielä löytyy! Itse pidän erittäin järkevänä tällaisia isoja yhteinavetta-systeemejä, riskit ja jaksaminen pysyvät paremmin kontrollissa. Nykyisin pellon hinta nousee monessa tapauksissa laajennusten esteeksi, ja sitten tehdään pienempiä heikosti kannattavia 1 robon miljoonahalleja. Olen joskus itsekin yrittänyt löytää sopivaa kaveria tämän tyyppiseen hankkeeseen, mutta ikävä kyllä yhteistyökumppaneita ei tahdo löytyä. Tällaisissa yhteishankkeissa ei saa työnkäytön tai muiden pikkujuttujen Kanssa olla täysin pikkutarkka, tiettyä suurpiirteisyyttä tällaisissa hommissa sovun säilyminen edellyttää. Pääasia on että molemmat hyötyvät yksin yrittämiseen verrattuna. Jospa tilanne joskus kehittyisi niin että tännekin saataisiin tällaisia hankkeita pystyyn, sitä odotellessa tsemppiä etelä-Pohjanmaalle!

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: Montako Robottia tulee?
kolapojan tuotantooikeudet ja pellot saavuttavat näillä hankkeilla uudet ulottuvuudet ja eläkepäivät kultarannikolla on turvattu.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Montako Robottia tulee?


Kunkas jaksaa täälläkin ruodittu yhteishanke heluna,Ilmeisesti levisi porukka kuin hujasen eväät tästä "yhteishankkeesta" mitä olen ymmärtänyt viesteistä ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs:Best management in Finland !
Jos ei näillä kavereilla onnistu niin kellä ja missä onnistuu ?
Tornio, Rantsila, Veteli, Nivala, Leivonmäki, Jalaasjärvi, mistä näitä
casejae tulee ?
On kokemusta, on näyttöä, ainoo hankala on rahootus ja pellon hinta  :o

  Eiks siellä Rantsilassa joku aikoinaan suunnitellut 1200 lehmää,mitähän sille nyt kuuluu..

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Montako Robottia tulee?
Tämoon hyfä tämä. Toivotaan että onnistuu niin käy esimerkistä muillekin.

Jos kylmällä päällä hoidetaan ja suunnitelmat on kattavat niin rahahan tähän pitäisi irrota tuosta vain. Oikein junailtuna kannattavuuden pitäisi olla aika selviö.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs:Best management in Finland !
Jos ei näillä kavereilla onnistu niin kellä ja missä onnistuu ?
Tornio, Rantsila, Veteli, Nivala, Leivonmäki, Jalaasjärvi, mistä näitä
casejae tulee ?
On kokemusta, on näyttöä, ainoo hankala on rahootus ja pellon hinta  :o

  Eiks siellä Rantsilassa joku aikoinaan suunnitellut 1200 lehmää,mitähän sille nyt kuuluu..
Se on hyvä,kun nuo luvut tahtoo pompsahtaa kaksinkertaisiksi mielessä ja puheissa.

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: Montako Robottia tulee?
  Tuo rehuajomatka ja myös lietteenajomatka on merkittävä kustannustekijä. lohkolta aikaa kuluu tunti. Joten aikaa , polttoianetta ja renkaita kuluu merkittävästi enemmän .

Mua ihmetyttää miksi aina otetaan rengaskulu esille kun puhutaan kasvaneesta siirtomatkasta.  Se on kuitenkin max 1.5 euroa tunti  (540/65-28 650/65-38 Point 7), 5000 euroa kierros ja ajaa sillä 3-5000h.
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Montako Robottia tulee?
  Tuo rehuajomatka ja myös lietteenajomatka on merkittävä kustannustekijä. lohkolta aikaa kuluu tunti. Joten aikaa , polttoianetta ja renkaita kuluu merkittävästi enemmän .

Mua ihmetyttää miksi aina otetaan rengaskulu esille kun puhutaan kasvaneesta siirtomatkasta.  Se on kuitenkin max 1.5 euroa tunti  (540/65-28 650/65-38 Point 7), 5000 euroa kierros ja ajaa sillä 3-5000h.

Ei tällaisilla kustannuksilla ole Suomessa mitään merkitystä  ;D Jos luku ei ole 5- tai 6-numeroinen niin asiasta ei perinteisesti välitetä eikä asiaa tarvitse ajatella.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.