Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaupan suuret kulut.  (Luettu 3015 kertaa)

Repliikki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
Kaupan suuret kulut.
Meillä valitellaan jatkuvasti, että kaikki on kallista. Näin todella onkin. Mistä tämä oikein johtuu? Jos vilkaisee päivän lehteä, niin siinä on sivukaupalla monivärimainoksia. Eri liikkeet ja kaupparyhmittymät kilpailevat siitä, mikä näkyy parhaiten.
Kaupalla ei ole kuitenkaan mitään kultasuonta, josta suuret ilmoitusmenot saataisiin. Kaiken maksaa aina asiakas.
Esim. elintarvikkeita ostettaisiin samaan malliin, vaikka turhat mainoskulut jätettäisiin pois ja alennettaisiin vastaavasti tuotteiden hintoja.
Sama pätee myös liiketilojen rakentamisessa. Eri ketjut kilpailevat siitä, että kuinka hienot ja isot liiketilat ovat. Kaikki tämä nostaa kustannuksia. Onko niin, että todellinen kilpailu ei toimi. Tavoitteena tulisi olla se, että ostaja saisi tuotteita mahdollisimman edullisesti. Hinta - laatusuhde pitäisi olla se, joka ratkaisee. Ei ole oikein, että ostajat maksavat kaupan virheinvestointeja.

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Kaupan suuret kulut.
Meillä valitellaan jatkuvasti, että kaikki on kallista. Näin todella onkin. Mistä tämä oikein johtuu? Jos vilkaisee päivän lehteä, niin siinä on sivukaupalla monivärimainoksia. Eri liikkeet ja kaupparyhmittymät kilpailevat siitä, mikä näkyy parhaiten.
Kaupalla ei ole kuitenkaan mitään kultasuonta, josta suuret ilmoitusmenot saataisiin. Kaiken maksaa aina asiakas.
Esim. elintarvikkeita ostettaisiin samaan malliin, vaikka turhat mainoskulut jätettäisiin pois ja alennettaisiin vastaavasti tuotteiden hintoja.
Sama pätee myös liiketilojen rakentamisessa. Eri ketjut kilpailevat siitä, että kuinka hienot ja isot liiketilat ovat. Kaikki tämä nostaa kustannuksia. Onko niin, että todellinen kilpailu ei toimi. Tavoitteena tulisi olla se, että ostaja saisi tuotteita mahdollisimman edullisesti. Hinta - laatusuhde pitäisi olla se, joka ratkaisee. Ei ole oikein, että ostajat maksavat kaupan virheinvestointeja.

Niinhän se on, esimerkkinä oli kun viikolla ostin Tampereella samaa ruisleipää kahdesta kaupasta, toisessa oli 1,90€ (jakaa kuponkeja, jos löytää vanhaa hyllystä) ja toisessa 50 centtiä edullisemmin (pieni lähikauppa). Tuli vaan jälkeenpäin mieleen, että "ruoka on kallista", kun raaka-aineet ovat nousseet niin paljon. Tuossa ruisleivässä niiden osuus on alle 10 centtiä. Tuolla kauppojen hintaerolla saa jo viiden leivän raaka-aineet!

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Kaupan suuret kulut.
Tavoitteena tulisi olla se, että ostaja saisi tuotteita mahdollisimman edullisesti. Hinta - laatusuhde pitäisi olla se, joka ratkaisee. Ei ole oikein, että ostajat maksavat kaupan virheinvestointeja.

   Lidllkin on joutunut alistumaan suomalaasen kuluttajan tyhmyyteen. Aluksi ei mainostanut ,nyt lappua tulee joka viikko. Ja tyhmä kuluttaja maksaa :D

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kaupan suuret kulut.
Ajatelkaapa vaatekauppaa jossain ostoskeskuksessa. Muutama rätti riippuu rekissä älytömän kokoisessa myymälässä. Katto on korkealla, kuutioita piisaa, ilmastoinnit ja lämmitykset jauhaa ja loiteputket ja halogeenit pohottaa 24/7. Turhia lämmitettäviä/viilennettäviä kuutioita on helposti tuhansia per paratiisi. Tämän kaiken kustantaa asiakas rättiriepua ostaessaan.
Tulipa taas mieleen kun kuljin läpi yhden betonicentrumin, äly hoi.  :P
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kaupan suuret kulut.
Mutta pienet menot.
Kui mää ain olen paras?

Repliikki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
Vs: Kaupan suuret kulut.
Kuluttajaa huijataan jatkuvasti. Eräs esimerkki on alennusmyynnit. Televisiossa mainostetetaan, että kalusteissa on 50 % alennus. Joku voi luvata vaikka 70% lähtöhinnasta.
Vaatekaupassa on samoja alennusprosentteja. On muutamia liikkeitä, joissa on lähes jatkuva alennusmyynti, vaikka se on laissa kielletty. Alennusmyynti on sallittu vain rajattuna aikana.
Nyt tulee väkisin mieleen se, että onko alkuhinta ollut oikea. Näin ei tietenkään voi olla. Kuluttajaa pidetään tässä maassa melko tyhmänä kaupan taholta.
Eikö olisi parempi laittaa heti se oikea hinta. Ostaja ei saa yhtään euroa hyvitystä, jos lähtöhinta on ollut liian korkea. Prosentit ja eurot ovat eri asia.
Ostin kerran porakoneen. Liike lupasi huomattavan hinnan vanhasta koneesta vaihdossa. Oli sama, toimiko vehje tai ei. Vein tietenkin epäkuntoisen koneen liikkeeseen. Siellä myyjä heitti sen romulaatikkoon, jossa oli jo iso kasa vanhoja porakoneita. Kaupat tehtiin ja olin tyytyväinen. Seuraavalla viikolla toinen liike myi samanlaista konetta huomattavasti halvemmalla. Vanhaa konetta ei tarvinnut antaa vaihdossa.
Mitä opimme tästä? No ainakin sen, että moninaisia ovat liikemiesten keinot kun kauppaa tekevät. Muutamissa tuotteissa on alkuhinta aivan pilvissä. Ne onkin tarkoitus myydä hyväuskoisille asiakkaille suurella alennuksella. Asiakas on tyytyväinen kun saa alennusprosentteja, mutta ei alennuseuroja.

Maitopoika

  • Vieras
Vs: Kaupan suuret kulut.
Tavoitteena tulisi olla se, että ostaja saisi tuotteita mahdollisimman edullisesti. Hinta - laatusuhde pitäisi olla se, joka ratkaisee. Ei ole oikein, että ostajat maksavat kaupan virheinvestointeja.

   Lidllkin on joutunut alistumaan suomalaasen kuluttajan tyhmyyteen. Aluksi ei mainostanut ,nyt lappua tulee joka viikko. Ja tyhmä kuluttaja maksaa :D
Valitettavasti Ldl ei ole koskaan ollut mikään edullinen kauppa.Luodaan vain mielikuva  ja se on siinä.Hintoja on seurattu kyllä 8)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kaupan suuret kulut.
Tavoitteena tulisi olla se, että ostaja saisi tuotteita mahdollisimman edullisesti. Hinta - laatusuhde pitäisi olla se, joka ratkaisee. Ei ole oikein, että ostajat maksavat kaupan virheinvestointeja.

   Lidllkin on joutunut alistumaan suomalaasen kuluttajan tyhmyyteen. Aluksi ei mainostanut ,nyt lappua tulee joka viikko. Ja tyhmä kuluttaja maksaa :D
Valitettavasti Ldl ei ole koskaan ollut mikään edullinen kauppa.Luodaan vain mielikuva  ja se on siinä.Hintoja on seurattu kyllä 8)

Liitli käyttää kyllä paperia mainoksiinsa paljon ja fonttikin on varmaan Arial 50. Lisäksi kaikki mainokset ja tuotteet pitää olla niin pirun värikkäästi kääritty että silmiä särkee.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kaupan suuret kulut.
Niin ja luin tässä jonkin lehden kysymyspalstasta, että nämä liikkeiden mainostamat LOPPUUNmyynnit voivat jatkua 6 kuukauttakin. Lisää tavaraa vaan roudataan paikalle... :(
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kaupan suuret kulut.
Niin ja luin tässä jonkin lehden kysymyspalstasta, että nämä liikkeiden mainostamat LOPPUUNmyynnit voivat jatkua 6 kuukauttakin. Lisää tavaraa vaan roudataan paikalle... :(
--kauhee homma saada tavara loppumaan...