Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe AGCO  (Luettu 5845 kertaa)

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: AGCO
Massikkahan se päämerkki on ; ) Maailman eniten valmistettu traktori.. Vaikka John deere ja New Holland vuoroin muuta väittävätkin.. Ne laskee vain yli 60hp traktorit. Massikoita tehdään paljon kehitysmaissa 240 mallia ja vastaavan kokoisia.

-samuel-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: AGCO
, Turhia kustannuksia Suomalaiselle maataloudelle.  Moottoritehdashan  tuottaa moottoreita hyvin ja sarjat on suuria, kehitys pitkällä.  Veisi niitä maailman markkinoille, niinkauan kuin kustannusrakenne pysyy joteski kurissa. Mutta kun Suomalainen työ kallista,  niin onko tarkoituksen mukaista yrittää täällä kehitellä uusia traktoreita,  tai niiden osia.
[/quote]

Eikös se suomalainen maatalouskin ole kallista. Eikö sekin kannattaisi lopettaa ja harjoittaa sitä vain maissa, missä tuotantokustannukset ovat alhaisemmat. ;-)

Tuo on juuri sitä suomalaista ajattelua. Muitten suomalaisten housuihin ollaan kyllä valmiita paskomaan ja ihannoidaan ulkomaalaisuutta. Itse ollaan tuottamassa maailman parhaita kotimaisia tuotteita. Olisihan se hyvä, että olisi vain yksi merkki kutakin tuotetta/laitetta. Juuri niinkuin Neuvostoliitossa. Suunniteltaisiin 10 vuotta eteenpäin kuinka paljon mikäkin tehdäs tuottaisi vuodessa. Tuotannon kannattavuutta lisäisi vielä se, että minkäänlaista tuotekehitystä ei enää tarvittaisi, koska kilpailua ei olisi. Tuotantokin voitaisiin tehdä vähän isommilla toleransseilla, kun valmistusmäärät olisi jo etukäteen lyöty lukkoon.

Tuo oli vähän karkea malli aiheesta, mutta kannattaa aina miettiä asioita vähän laajemmin.

Hell Angel

  • Vieras
Vs: AGCO
, Turhia kustannuksia Suomalaiselle maataloudelle.  Moottoritehdashan  tuottaa moottoreita hyvin ja sarjat on suuria, kehitys pitkällä.  Veisi niitä maailman markkinoille, niinkauan kuin kustannusrakenne pysyy joteski kurissa. Mutta kun Suomalainen työ kallista,  niin onko tarkoituksen mukaista yrittää täällä kehitellä uusia traktoreita,  tai niiden osia.

Eikös se suomalainen maatalouskin ole kallista. Eikö sekin kannattaisi lopettaa ja harjoittaa sitä vain maissa, missä tuotantokustannukset ovat alhaisemmat. ;-)

Tuo on juuri sitä suomalaista ajattelua. Muitten suomalaisten housuihin ollaan kyllä valmiita paskomaan ja ihannoidaan ulkomaalaisuutta. Itse ollaan tuottamassa maailman parhaita kotimaisia tuotteita. Olisihan se hyvä, että olisi vain yksi merkki kutakin tuotetta/laitetta. Juuri niinkuin Neuvostoliitossa. Suunniteltaisiin 10 vuotta eteenpäin kuinka paljon mikäkin tehdäs tuottaisi vuodessa. Tuotannon kannattavuutta lisäisi vielä se, että minkäänlaista tuotekehitystä ei enää tarvittaisi, koska kilpailua ei olisi. Tuotantokin voitaisiin tehdä vähän isommilla toleransseilla, kun valmistusmäärät olisi jo etukäteen lyöty lukkoon.

Tuo oli vähän karkea malli aiheesta, mutta kannattaa aina miettiä asioita vähän laajemmin.
[/quote]

Valitettavasti suurimmat yksittäiset markkinat Valtrallekin on juuri meillä kotimaassa. Ei se yhtälö toimi. Keski-Euroopan valloitus on vaikeaa, nyt saavutetut markkinaosuudet ovat mahdolliset, mutta sekään ei riitä. Agcon sotkeutuminen Rosenlewiin voi tarkoittaa sitä, että Porissa joku päivä ei tehdä enää puimureita. Agcolla on suuri uusi tehdas Pohjois-Afrikassa, paljonko tuotannon vieminen lähemmäs päämarkkinoita tulee maksamaan? Jos joku Agrimarket möi viime vuonna 195 kpl näitä nykyaikaisempia malleja, niin ulos niitä tuskin vietiin 50:ä enempää? Loput ovatkin sitten näitä säkkikauden ja säiliökauden viritelmiä Pohjois-Afrikkaan ja Lähi-Itään. Vaikka kuin isänmaallisia oltaisiin, niin tällä tilaluvun kehityksellä ja konekaupan alamäellä suomalainen maatalouskoneteollisuus on auringonlaskun ala. AgcoPower on se ryhmittymä, jonka menestykseen ja toimintaan uskon vahvasti Suomessa myös tulevina aikoina.

-samuel-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: AGCO
Eikös se ole enemmänkin Agcon myyntiketjun heikkoutta, jos myyntiä ei saada aikaiseksi muualla kuin Suomessa? Samposta ei Agcolla ole sellaista omistusosuutta, että määräämään pääsisi. Nyt myynnin siirtyminen Agcolle Suomessa oli vain luonnollinen osa sitä, että Agcon myyntiketjut ympäri maailmaa myyvät Sampoa. Agrimarketilla ei tietääkseni ole kovin laajaa myyntiä Suomen ulkopuolella. Itse asiassa Sampojen valmistusmääriä pyritään voimakkaasti nostamaan keskittymällä vain puimureihin ja metsäkoneisiin.

Hell Angel

  • Vieras
Vs: AGCO
Paha olen ennustamaan,mutta epäilen että kotimaassakin vaikka kuinka hehkutetaan Sampon siirtymisestä Agcon talliin, niin epäilen että myyntiluku 195 kpl ei tule enää koskaan ylittymään.
Profissa oli jokunen vuosi 3000-sarjan Samposta juttua, eivät kovin marginaalimerkkinä pitäneet. Tuote ei liene huono.
Sampon tunnettavuudesta etelämpänä vision saa helposti tuosta: http://www.agriaffaires.fi/annonces.asp?action=rech&numrub=343

Montako Sampoa myytiin mm. viime ja toissa vuonna kehittyvillä lähimarkkinoilla, joissa Sampokin löytyy sanoilla: põllumajandustehnika kombainid

Viimeksi muokattu: 05.02.13 - klo:15:33 kirjoittanut Hell Angel

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26252
  • vastustan
Vs: AGCO
Onko enää tarkoituksen mukaista  Accon pitää noin monta merkiä traktoreita valmistuksessa?  Fendt voisi olla pää merkki portaatomalla loodalla ja   MF sitten apumerkkinä. Kuiteski on  hölmöä rakentaa Valtroja, Turhia kustannuksia Suomalaiselle maataloudelle.  Moottoritehdashan  tuottaa moottoreita hyvin ja sarjat on suuria, kehitys pitkällä.  Veisi niitä maailman markkinoille, niinkauan kuin kustannusrakenne pysyy joteski kurissa. Mutta kun Suomalainen työ kallista,  niin onko tarkoituksen mukaista yrittää täällä kehitellä uusia traktoreita,  tai niiden osia.
jos valtrassa testataan fentin tulevaisuuden voimansiirtoa jo nyt, valtrahan on kuitenkin konsernin kovimpaan työhön  tehty merkki....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: AGCO
Onko enää tarkoituksen mukaista  Accon pitää noin monta merkiä traktoreita valmistuksessa?  Fendt voisi olla pää merkki portaatomalla loodalla ja   MF sitten apumerkkinä. Kuiteski on  hölmöä rakentaa Valtroja, Turhia kustannuksia Suomalaiselle maataloudelle.  Moottoritehdashan  tuottaa moottoreita hyvin ja sarjat on suuria, kehitys pitkällä.  Veisi niitä maailman markkinoille, niinkauan kuin kustannusrakenne pysyy joteski kurissa. Mutta kun Suomalainen työ kallista,  niin onko tarkoituksen mukaista yrittää täällä kehitellä uusia traktoreita,  tai niiden osia.
jos valtrassa testataan fentin tulevaisuuden voimansiirtoa jo nyt, valtrahan on kuitenkin konsernin kovimpaan työhön  tehty merkki....
Aiva miälenvikast läpändeerust  ;D 

totuuden torvi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1964
Vs: AGCO
Tarkoitan sitä onko järkeä kehittää uutta laatikkoa , kun fendt lisää juuri vuosittain lisätuotantoa 30 tuhatta.   Se on kuiteski valmis ja toimii varmasti, Suomalaiset viljelijät maksavat uuden kehittämisestä, jos voi olla ettei koskaan tule  toimivaa laatikkoa jossa on katkeamatonta vetoa.  Tämän kaiken maksaa suomalainen viljelijä ei eurooppalaiset osta tuolaista laatikkoa.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: AGCO
Mitäs noilla kaikilla merkeillä tekee jonnusta olis jokaisen tarpeeseen. Kuinka suuri säästö tulisikaan kun voitais luopua turhasta monien merkkien tuotekehityksestä. Pitkät sarjat ja yksinkertaiset ratkaisut halventaisivat koneiden hintoja ennen näkemättömästi.

Just näin. Ja jussipeura varmaan siirtäis nuo kaikki edut täysimääräisesti asiakkaan hyväksi  ;D ;D ;D
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

justus

  • Vieras
Vs: AGCO
Kyllä maailmaan mahtuu yks valtra merkki,siihen on hyvä muita verrata,kyllä tosi asia on että muut merkit vois ottaa mallia miten vetokoukku saadaan korkealle ja pohja tasaseksi :D