Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lihavero  (Luettu 4723 kertaa)

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Lihavero
Lihavero ja maitovero pitäisi laittaa alkutuottajalle! ;D

kova  vaiva  joillain  keksiä  rasitteita   omalle  alalle  :(
Toiset yrittää koko ajan keksiä konsteja joilla tukia saataisiin siirrettyä oman alan sisällä toisilta omaan taskuun. Mulle mulle ammuuu...


Ja sä yrität keksiä keinoja, jolla saataisin rahat siirrettyä Suomesta Argentiinalaisen piffilihantuottajan taskuun. >:(
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Lihavero
Höpön höpön, hiilihydraattiverolle on perusteet.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Lihavero
Höpön höpön, hiilihydraattiverolle on perusteet.

Kannatetaan. Vaikutus voitaisiin kohdentaa vielä ruotsinkielisen Uudenmaan osa-aikaisiin komukkaviljelijöihin.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

millamagia

  • Vieras
Vs: Lihavero
Eikat nyt läskille sentään. :-[  minen voi ellää iliman palaviläskiä :o

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Lihavero
Lihavero ja maitovero pitäisi laittaa alkutuottajalle! ;D

kova  vaiva  joillain  keksiä  rasitteita   omalle  alalle  :(
Toiset yrittää koko ajan keksiä konsteja joilla tukia saataisiin siirrettyä oman alan sisällä toisilta omaan taskuun. Mulle mulle ammuuu...
Lisäksi tuo vero alkutuottajalle olisi tehokas keino vähentää lihankulutusta. Kun väliportaat lisäävät siihen kateprosenttinsa niin tulee sen verran kalliiksi ettei köyhillä ole siihen varaa.
Kuningaskuluttajassa oli juttu luomumunien ja häkkimunien hinnoista ja Keskon mies kertoi että tukkuhintaan, joka luomulla korkeampi, lisätään aivan sama kateprosentti, joten luomua ei kohdella eriarvoisesti. Haastattelija ei kyllä osannut tuohon puuttua vaikka itse jäin miettimään miten se kaupalle voi olla kalliimpaa nosta se luomukenno sinne hyllyyn kuin häkkikenno?

makkara  on  kalliimmasta  päätä  elintarvikkeista   ja   siankinkku   halvimpia,,,,,,kumpi
on   terveellisempää    jos   haitan  perustella  verotettaisiin ?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lihavero
Lihavero ja maitovero pitäisi laittaa alkutuottajalle! ;D

kova  vaiva  joillain  keksiä  rasitteita   omalle  alalle  :(
Toiset yrittää koko ajan keksiä konsteja joilla tukia saataisiin siirrettyä oman alan sisällä toisilta omaan taskuun. Mulle mulle ammuuu...
Lisäksi tuo vero alkutuottajalle olisi tehokas keino vähentää lihankulutusta. Kun väliportaat lisäävät siihen kateprosenttinsa niin tulee sen verran kalliiksi ettei köyhillä ole siihen varaa.
Kuningaskuluttajassa oli juttu luomumunien ja häkkimunien hinnoista ja Keskon mies kertoi että tukkuhintaan, joka luomulla korkeampi, lisätään aivan sama kateprosentti, joten luomua ei kohdella eriarvoisesti. Haastattelija ei kyllä osannut tuohon puuttua vaikka itse jäin miettimään miten se kaupalle voi olla kalliimpaa nosta se luomukenno sinne hyllyyn kuin häkkikenno?

makkara  on  kalliimmasta  päätä  elintarvikkeista   ja   siankinkku   halvimpia,,,,,,kumpi
on   terveellisempää    jos   haitan  perustella  verotettaisiin ?

Ei oo mitään järkeä asettaa semmosia veroja, jotka koskee vain suomalaista tuotantoa avoimessa kilpailutilanteessa  8)

jeep

  • Vieras

Katapultti

  • Vieras
Vs: Lihavero
Ei ole enää syytä olla huolissaan ilmastonmuutoksesta, se on jo torjuttu määräämällä pientaloille energiatodistus,  näin on hallitus sankarillisesti onnistunut ilmastonmuutoksen torjunnassaan.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lihavero
MT:ssa oli juuri juttu lihankulutuksesta. Kiinassa kulutetaan valtavasti lihaa mutta ei juuri lainkaan maitoa. Naudanlihaakin kuluu toistaiseksi vähän, mutta kulutus kasvaa hurjaa vauhtia kuten maidonkin. Naudanlihasta ja maidosta tulee pula nopeasti kun kulutus itämaissa nousee suomen tasolle.

Mitään pulaaa tuskin tulee, Kiinalaiset rakentaa omaa tuotantoa vauhdilla, ei se mikään ongelma ole roudata sitä soijaa Argentiinasta Kiinaan ja syöttää se sitten lehmille  :o
Näihän eurooppalaisetkin tekee  8)

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Lihavero
Ei ole enää syytä olla huolissaan ilmastonmuutoksesta, se on jo torjuttu määräämällä pientaloille energiatodistus,  näin on hallitus sankarillisesti onnistunut ilmastonmuutoksen torjunnassaan.

 ;D ;D ;D ;D ;D 8)
Slippin 'n sliding

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Lihavero
****
Kiinalaiset rakentaa omaa tuotantoa vauhdilla
****
Kiinassa kasvaa maitotuotteiden kulutus hurjaa vauhtia, lihaa siellä syödään jo muutenkin paljon. Myös kiinassa pitäisi lihankulutus puolittaa.

 Aavikoituminen ja vesien likaantuminen kiinassa isoja ongelmia.

Killed In Action

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Lihavero

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Lihavero
Se on mielenkiintoinen tilanne jos lihan kulutus pitkällä aikavälillä ylittää tuotannon ;D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lihavero
    ****
    Kiinalaiset rakentaa omaa tuotantoa vauhdilla
    ****
    Kiinassa kasvaa maitotuotteiden kulutus hurjaa vauhtia, lihaa siellä syödään jo muutenkin paljon. Myös kiinassa pitäisi lihankulutus puolittaa.
****


 Aavikoituminen ja vesien likaantuminen kiinassa isoja ongelmia.

****
Nurmitalouteen painottuva tuotanto sitoo hiilidioksidia ja estää aavikoitumisen.

Pitäisi ja pitäisi, mutta miksi esim. brassit niin tekisi, liha on niille helvetin suuri bisnes  :o