Sitten nuo koneet ajetaan vaihtokonejonoon kun niistä on kulunut rauta pois sellaisesta paikasta jonne sitä ei saa mitenkään lisättyä. Merkeissä lienee se ero, että tuo paikka vähän vaihtelee ??
Joissakin vempeleissä on semmoset pultilla kiinni olevat kulutuspalat joita voi vaihtaa ihan omin pikku kätösin ja vaivaamatta konekauppiasta. Tietysti jos happohöyryt jäytää palkista paksuutta pois, niin siihen vaivaan se vaihtorivi...sitten.
Pitää paikkansa. Pääosan kuluvasta raudasta voi vaihtaa ja se tuleekin vaihtaa itse ja ajoissa. Mutta terien ja vastaterien kiinnitysraudoista irtoaa metallia maailmaan. Voi olla että sekin rauta kuluu joka on hitsattu kiinni runkoon. Sitten vaunu on sellainen että silpun pituutta ei pysty enää säätämään kuin liian pitkäksi.
Sitten se kone viedään vaihtokonejonoon pestynä ja kiilloitettuna. Ehkä terätkin just vaihdettu
Mutta kun ei vaan toimi kunnolla