Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pötskä vs Strautman  (Luettu 12076 kertaa)

lope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 311
Vs: Pötskä vs Strautman
5000 ep iliman niitä keloja.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Pötskä vs Strautman
Tehtaalla pari kertaa vierailleena Pötikän laatu ja osien mittattarkkuus
on vakuuttavaa  :o
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Paskervilleri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 320
Vs: Pötskä vs Strautman

Hei.

Olisiko mahdollista saada tiukkaa arviointia/palautetta näin ekan rehun jälkeen.

ps: jos on tehty

pps: heinät nupilla, vettä tulee...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Pötskä vs Strautman
Sitten nuo koneet ajetaan vaihtokonejonoon kun niistä on kulunut rauta pois sellaisesta paikasta jonne sitä ei saa mitenkään lisättyä. Merkeissä lienee se ero, että tuo paikka vähän vaihtelee  ??
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Pötskä vs Strautman
Sitten nuo koneet ajetaan vaihtokonejonoon kun niistä on kulunut rauta pois sellaisesta paikasta jonne sitä ei saa mitenkään lisättyä. Merkeissä lienee se ero, että tuo paikka vähän vaihtelee  ??

 Joissakin vempeleissä on semmoset pultilla kiinni olevat kulutuspalat joita voi vaihtaa ihan omin pikku kätösin ja vaivaamatta konekauppiasta. Tietysti jos happohöyryt jäytää palkista paksuutta pois, niin siihen vaivaan se vaihtorivi...sitten.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Pötskä vs Strautman
Sitten nuo koneet ajetaan vaihtokonejonoon kun niistä on kulunut rauta pois sellaisesta paikasta jonne sitä ei saa mitenkään lisättyä. Merkeissä lienee se ero, että tuo paikka vähän vaihtelee  ??

 Joissakin vempeleissä on semmoset pultilla kiinni olevat kulutuspalat joita voi vaihtaa ihan omin pikku kätösin ja vaivaamatta konekauppiasta. Tietysti jos happohöyryt jäytää palkista paksuutta pois, niin siihen vaivaan se vaihtorivi...sitten.

Pitää paikkansa. Pääosan kuluvasta raudasta voi vaihtaa ja se tuleekin vaihtaa itse ja ajoissa. Mutta terien ja vastaterien kiinnitysraudoista irtoaa metallia maailmaan. Voi olla että sekin rauta kuluu joka on hitsattu kiinni runkoon. Sitten vaunu on sellainen että silpun pituutta ei pysty enää säätämään kuin liian pitkäksi.

Sitten se kone viedään vaihtokonejonoon pestynä ja kiilloitettuna. Ehkä terätkin just vaihdettu  ;D Mutta kun ei vaan toimi kunnolla  ;)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Pötskä vs Strautman
5000 ep iliman niitä keloja.

No mitenkä se ensimmäinen kesä uuden vaunun kanssa kului?
Minkä laista pinta-alaa tälläisellä 30m3 vaunulla kehtaa alle 4km matkoilta siiloihin kelkota?

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Pötskä vs Strautman
Viime kesänä ensimmäistä kertaa karhotettiin heinät tuollaista pöttingerin europrofi 5000 noukkaria varten.
 Veturina vain tuollainen 130 heppanen maasika, ja silti vähän suuremman möykyn kohdalla alkoi varoräikkä huutamaan kärryssä ja noukkari jumissa. Onko tuo ihan normaalia? Mietin vaan että eikö tuota noukkaria ole tarkoitettu vetää aika paljon suuremmilla vehkeillä ja kestäis siis enempikin tehoa vetää läpi? Vai onko tuo kolmen karhon yhteen vetäminen vaan sellainen juttu, että saa pari kertaa kuormassa olla jumia aukomassa?

andie

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 151
Vs: Pötskä vs Strautman
Viime kesänä ensimmäistä kertaa karhotettiin heinät tuollaista pöttingerin europrofi 5000 noukkaria varten.
 Veturina vain tuollainen 130 heppanen maasika, ja silti vähän suuremman möykyn kohdalla alkoi varoräikkä huutamaan kärryssä ja noukkari jumissa. Onko tuo ihan normaalia? Mietin vaan että eikö tuota noukkaria ole tarkoitettu vetää aika paljon suuremmilla vehkeillä ja kestäis siis enempikin tehoa vetää läpi? Vai onko tuo kolmen karhon yhteen vetäminen vaan sellainen juttu, että saa pari kertaa kuormassa olla jumia aukomassa?

Itsellä likimain samanlainen kärri ja traktori. Miettinyt itsekin karhottamista, mutta heinän pitää olla aika kuivaa että tuolla yhdistelmällä menee ilman suurempia ongelmia. Jumbolla ja Torrolla näistä Pötiköistä menee sitten jo paremmin tavara lävitse. Toki jos karhot ei isoja esim.kolmannessa teossa niin onnistuu europrofillakin karhotettuna.

Tike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: Pötskä vs Strautman
Jännä homma, töissä on nyt vedetty karhotettua neljättä kesää 5000:lla aina 3x3,2 tai 3x3,7 alalta eikä mitään ongelmaa ole ollut räikkien kanssa. Läpi menee sekä kuivaa että liian kosteaa... Ainut murhe on karhon painatusrullan puute. Veturina T170 Valtra.

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Pötskä vs Strautman
Mä kans luulin että alle 200 hepalla tuota kärryä ei sais nöyrtymään. Esitteessä tehotarve oli muistaakseni 130hp. Mietin tässä että onko siinä joku säätö? Esitteessä näyttää olevan Nivelakseli - suojaus   1800 Nm

Viimeksi muokattu: 11.12.13 - klo:14:05 kirjoittanut lynx700500

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Pötskä vs Strautman
Mä kans luulin että alle 200 hepalla tuota kärryä ei sais nöyrtymään. Esitteessä tehotarve oli muistaakseni 130hp. Mietin tässä että onko siinä joku säätö?

Pysyykö kierrokset tuolla massikalla optimissa ennenkun räikkä antaa periksi? Se kun kertaantuu sullojalle nopeasti massa jos kierrokset pääsee laskemaan ja momentit nousee räikän rajoille.

Ja räikkäkytkimen saa kyllä herkistymään lopullisesti jos pääsee kunnolla roikaamaan...

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Pötskä vs Strautman
Mä kans luulin että alle 200 hepalla tuota kärryä ei sais nöyrtymään. Esitteessä tehotarve oli muistaakseni 130hp. Mietin tässä että onko siinä joku säätö?

Pysyykö kierrokset tuolla massikalla optimissa ennenkun räikkä antaa periksi? Se kun kertaantuu sullojalle nopeasti massa jos kierrokset pääsee laskemaan ja momentit nousee räikän rajoille.

Ja räikkäkytkimen saa kyllä herkistymään lopullisesti jos pääsee kunnolla roikaamaan...
Kyllähän ne kierrokset joskus laskee kun sitä tehoa ei ole liikaa, mutta harvoinpa alle 1800r/min. Seuraavaksi kesäksi eteen luvassa 50 hp lisää tehoa niin mietityttää ollaanko jatkuvasti räikkää huudattamassa. Saako tuota "herkistymistä" millään kuriin?

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Pötskä vs Strautman
Weijo vei jalat suusta... Ite huomasin paalaimen kanssa kun joutui vaihtamaan nöyremmän vetokoneen eteen että tukoksia tulee huomattavasti useammin kun vauhti loppuu sullojasta kierrosten laskiessa.

Jos räikästä on pahin uutuuden jäykkyys päässyt loppumaan niin ei auta kuin vaihtaa uutta osaa tilalle. Voi olla ihan järkevä vaihtoehto ostaa uusi akseli tilalle ja jättää vanha varalle.

Viimeksi muokattu: 11.12.13 - klo:14:23 kirjoittanut arzyboy