Tuo rasismi ei ole ollenkaan uusi asia Suomessa.Kun karjalaiset joutuivat muuttamaan tänne muualle Suomeen,niin monet heistä joutuivat kokemaan sortoa vuosikaudet.heihin suhtauduttiin kuin mustalaisiin,itsekkin tajusin asian vasta aikuisena,että he ovat suomalaisia,kuten me muutkin.Täällä ei sallita mitään erilaisuutta,jos et kuulu samaan harmaaseen massaan,kuin suurin osa kantaväestöstä,olet vähintäänkin epäilyttävä henkilö.
En kuitenkaan tykkää tästä ilmapiiristä,että ihmiset eivät saa vapaasti sanoa mielipiteitään,vaan niitä yritetään rajoittaa. Tämä juuri on vaarallista.Parempi olisi purkaa rasistisia mielipiteitään esim.tällaisella keskustelupalstalla,kuin käydä suoraan tekoihin.Padotut tunteet voivat johtaa hirmutekoihin,ajanmittaan,siitähän on jo esimerkkejä. Ihmisiä ei voi turhilla kielloilla ohjailla,ilman,että se saa joukoissa aikaan suunnatonta ärtymystä.
Olen kärsinyt itse sekä koti,että koulukiusaamisista.Minulla on ollut erittäin vaikea lapsuus ja nuoruus,mutta se ei ole milläänlailla vaikuttanut elämääni negatiivisesti.vaan minusta on tullut vahva ihminen.
En myöskään tunne vihaa tai katkeruutta sortajiani kohtaan,koska siitä ei olisi mitään hyötyä,enkä tarvitse elämääni negatiivisia tunteita.Mutta tuntuu pahalta nämä turhat rasismisyytökset,joita kuulee ja näkee ympäristössä. Meitä suomalaisia nöyryytetään mediankin taholta liikaa.Kohta täällä ei uskalla puhua eikä kirjoittaa mitään.Miksi meiltä suomalaisilta vaaditaan sellaista,mihin ei olla totuttu.Meillä on ollut kymmenet vuodet sananvapaus,mutta nyt sitä ollaan riistämässä. On siirrytty kyttäysvaltioon,jossa jokaisen puhetta ja kirjoitusta tulkitaan ,miten halutaan. Me suomalaiset olemme luonnostamme ennakkoluuloisia,eikä sitä kielloilla saada häviämään.
Saa nähdä,kuinka pian tämä kirjoitus saa olla täällä