Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vetokoukku verotuksessa..  (Luettu 9066 kertaa)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19965
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Vetokoukku verotuksessa..
Tyhmä kysymys. Otetaan nyt esimerkiksi tämä vetokoukkuasia. Laitatteko te veroilmoituksen mukana verottajalle selvityksen, että vähennyksiin on otettu mukaan tällainen kuluerä, joka pitäisi lukea maatalouden menoksi sillä ja sillä perusteella. Minä en ole laittanut tämän tyyppisistä menoeristä mitään selvitystä vaan summasta puolet vähennyksiin sillä perusteella, että osittaista käyttöä maataloudessa. Mun mielestäni jossain verotuksen yleisohjeissa on sanottu, että jos näyttöä maatalouteen liittyvästä käytöstä, niin sitten 50%. Tällainen selvitysten lähettäminen alkaa muutenkin olla hankalaa, kun kaikki voidaan antaa sähköisessä muodossa, jolloin ei paljon ylimääräisiä pysty jaarittelemaan. Isulla oli tapana raapustaa veroilmoitukseen, jotain kommenttia menoerän sisällöstä ja itsekin jatkoin tuota tapaa hetken aikaa. Epäilen, että eipä se verottaja taida noista pahemmin olla kiinnostunut. Luvut kiinnostaa ja sillä selvä.

Ei veroilmoitukseen mitään selvityksiä. Ne on kirjanpitoaineistossa mahdollista tarkastusta varten.

Joo eihän ole vuosikausiin tarvinnut mitään liitteitä veroilmoituksiin liittää esim. "kumisaappaiden vähennyksistä". Mutta tietenkin paikallinen kulttuuri määrää, kuinka tarkkaan pitää asiat hoitaa omissa kuittijärjestyksissä, voi tulla semmoisia pahansuopia vihjailuja verotarkastuksen pohjaksi, syy voi olla vaikka kylällä kolmen sukupolven takainen skisma, ei se muuta tarvitse.

Ja pienestä rahasta ei kannata vaikeuksia hankkia, eli jättää tositteen vähennyskelvottomiin jos on epävarma. Ja käy kirjanpitäjällä vaihtamassa ajatuksia. Kun kyselee riiittävästi, saa itsekin jonninnäköisen kokonaiskäsityksen asiasta.

-SS-

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Vetokoukku verotuksessa..
Eijös verottaja maksa km korvauksena isomman korvauksen jo kärry in auton perässä? Silloin olettaisin että koukusta maksetaan siinä yhteydessä korvaus.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Vetokoukku verotuksessa..
Tyhmä kysymys. Otetaan nyt esimerkiksi tämä vetokoukkuasia. Laitatteko te veroilmoituksen mukana verottajalle selvityksen, että vähennyksiin on otettu mukaan tällainen kuluerä, joka pitäisi lukea maatalouden menoksi sillä ja sillä perusteella. Minä en ole laittanut tämän tyyppisistä menoeristä mitään selvitystä vaan summasta puolet vähennyksiin sillä perusteella, että osittaista käyttöä maataloudessa. Mun mielestäni jossain verotuksen yleisohjeissa on sanottu, että jos näyttöä maatalouteen liittyvästä käytöstä, niin sitten 50%. Tällainen selvitysten lähettäminen alkaa muutenkin olla hankalaa, kun kaikki voidaan antaa sähköisessä muodossa, jolloin ei paljon ylimääräisiä pysty jaarittelemaan. Isulla oli tapana raapustaa veroilmoitukseen, jotain kommenttia menoerän sisällöstä ja itsekin jatkoin tuota tapaa hetken aikaa. Epäilen, että eipä se verottaja taida noista pahemmin olla kiinnostunut. Luvut kiinnostaa ja sillä selvä.

Ei veroilmoitukseen mitään selvityksiä. Ne on kirjanpitoaineistossa mahdollista tarkastusta varten.

Niin ja se että menee verotukesta läpi asia ei tarkoita että se on oikein. Jokainen kuitti punnitaan käsittääkseni vastaa verotuksessa. Silloin epäselvissä asioissa pitää olla selitys valmiina jokaiseen verokuittiin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Vetokoukku verotuksessa..
Eiköhän nuo veroilmoitukset lueta koneellisesti ja kaikki harakanvarpaat ja novellit altistavat enemmän lähemmälle tarkastelulle.



Lähinnä senkin vuoksi ei ole käsin tullut lomakkeita täytettyä ainakaan 15 vuoteen

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Vetokoukku verotuksessa..
10000€:n tietokoneesta saa laittaa verotukseen puolet elikkä 5000€

500€:n tietokonetta ei saa laittaa kokonaan verotukseen.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Vetokoukku verotuksessa..
Onkohan vetokoukku niin iso asia että kannattaa tällaista miettiä, mutta jos hankkii  kärryn maatalouden käyttöön niin laita koukku samalla osaksi kärryä.

Lainaus
Silloin olettaisin että koukusta maksetaan siinä yhteydessä korvaus.

Niin minunkin mielestä. Se on osa auton/kärrynvedon kustannuksen kokonaisuutta.

Lainaus
500€:n tietokonetta ei saa laittaa kokonaan verotukseen

Noin muuten olen aika skeptinen esim juuri osittaiseen tietokonevähennykseen tai nettiliittymään; valtio itse suosittelee ja jopa edellyttää jättämään veroilmoitukset ja tukihakemukset sähköisesti johon tarvitaan koko tietokone. Samaten nettiliittymä, sitä joko on tai sitä ei ole. Jos sitä tarvitsee niin se on oltava.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Vetokoukku verotuksessa..

Lainaus
500€:n tietokonetta ei saa laittaa kokonaan verotukseen

Noin muuten olen aika skeptinen esim juuri osittaiseen tietokonevähennykseen tai nettiliittymään; valtio itse suosittelee ja jopa edellyttää jättämään veroilmoitukset ja tukihakemukset sähköisesti johon tarvitaan koko tietokone. Samaten nettiliittymä, sitä joko on tai sitä ei ole. Jos sitä tarvitsee niin se on oltava.

Mulla on kaksi konetta ja kaksi nettiliittymää(3g/ADSL).Toisen koneen kulut liittymineen menee täysimääräisesti vähennyksiin, toisen ei. Selkeä homma, ei tartte alkaa selittelemään tai laskuja puolittelemaan.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Vetokoukku verotuksessa..
Onkohan vetokoukku niin iso asia että kannattaa tällaista miettiä, mutta jos hankkii  kärryn maatalouden käyttöön niin laita koukku samalla osaksi kärryä.

Lainaus
Silloin olettaisin että koukusta maksetaan siinä yhteydessä korvaus.

Niin minunkin mielestä. Se on osa auton/kärrynvedon kustannuksen kokonaisuutta.

Lainaus
500€:n tietokonetta ei saa laittaa kokonaan verotukseen

Noin muuten olen aika skeptinen esim juuri osittaiseen tietokonevähennykseen tai nettiliittymään; valtio itse suosittelee ja jopa edellyttää jättämään veroilmoitukset ja tukihakemukset sähköisesti johon tarvitaan koko tietokone. Samaten nettiliittymä, sitä joko on tai sitä ei ole. Jos sitä tarvitsee niin se on oltava.

Jos ruvetaan tarkoiksi että koukku saadaan vähentää verotuksessa tai osa siitä ja sitten nostetaan isompi km-korvaus verotuksessa, niin voiko esim. ilmastoinista, cd-soitimesta ynm. maksulliset lisävarusteet sitten vähennellä verotuksessa yksityiskäytön autossa jos työntekiöitä mukana ja siirtyy työpisteeltä toiseen vaikka saa isomman km-korvauksen verotuksessa henkilöiden kuljetamisesta?
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Vetokoukku verotuksessa..

Lainaus
500€:n tietokonetta ei saa laittaa kokonaan verotukseen

Noin muuten olen aika skeptinen esim juuri osittaiseen tietokonevähennykseen tai nettiliittymään; valtio itse suosittelee ja jopa edellyttää jättämään veroilmoitukset ja tukihakemukset sähköisesti johon tarvitaan koko tietokone. Samaten nettiliittymä, sitä joko on tai sitä ei ole. Jos sitä tarvitsee niin se on oltava.

Mulla on kaksi konetta ja kaksi nettiliittymää(3g/ADSL).Toisen koneen kulut liittymineen menee täysimääräisesti vähennyksiin, toisen ei. Selkeä homma, ei tartte alkaa selittelemään tai laskuja puolittelemaan.

Elikkä voi ostaa kaksi kappaletta 10000€:n tietsikkalaitteistoa ja toisen voi vähentää
täysimääräisenä.

 ;D

Mut jos on taloudessa vain yks 500€:n läppäri niin siitä saa vähentää vain puolet.  ;D
Kui mää ain olen paras?

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Vetokoukku verotuksessa..

Lainaus
500€:n tietokonetta ei saa laittaa kokonaan verotukseen

Noin muuten olen aika skeptinen esim juuri osittaiseen tietokonevähennykseen tai nettiliittymään; valtio itse suosittelee ja jopa edellyttää jättämään veroilmoitukset ja tukihakemukset sähköisesti johon tarvitaan koko tietokone. Samaten nettiliittymä, sitä joko on tai sitä ei ole. Jos sitä tarvitsee niin se on oltava.

Mulla on kaksi konetta ja kaksi nettiliittymää(3g/ADSL).Toisen koneen kulut liittymineen menee täysimääräisesti vähennyksiin, toisen ei. Selkeä homma, ei tartte alkaa selittelemään tai laskuja puolittelemaan.

Elikkä voi ostaa kaksi kappaletta 10000€:n tietsikkalaitteistoa ja toisen voi vähentää
täysimääräisenä.

 ;D

Mut jos on taloudessa vain yks 500€:n läppäri niin siitä saa vähentää vain puolet.  ;D

No jos ei kauratili muuhun riitä, niin tee sitten niin.  :P
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Vetokoukku verotuksessa..

Lainaus
500€:n tietokonetta ei saa laittaa kokonaan verotukseen

Noin muuten olen aika skeptinen esim juuri osittaiseen tietokonevähennykseen tai nettiliittymään; valtio itse suosittelee ja jopa edellyttää jättämään veroilmoitukset ja tukihakemukset sähköisesti johon tarvitaan koko tietokone. Samaten nettiliittymä, sitä joko on tai sitä ei ole. Jos sitä tarvitsee niin se on oltava.

Mulla on kaksi konetta ja kaksi nettiliittymää(3g/ADSL).Toisen koneen kulut liittymineen menee täysimääräisesti vähennyksiin, toisen ei. Selkeä homma, ei tartte alkaa selittelemään tai laskuja puolittelemaan.

Elikkä voi ostaa kaksi kappaletta 10000€:n tietsikkalaitteistoa ja toisen voi vähentää
täysimääräisenä.

 ;D

Mut jos on taloudessa vain yks 500€:n läppäri niin siitä saa vähentää vain puolet.  ;D

Fiksu ostaa kotitalouteen 500€ koneen ja maatalouteen 20000€ bitin murtajan. ;D
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Vetokoukku verotuksessa..

Lainaus
500€:n tietokonetta ei saa laittaa kokonaan verotukseen

Noin muuten olen aika skeptinen esim juuri osittaiseen tietokonevähennykseen tai nettiliittymään; valtio itse suosittelee ja jopa edellyttää jättämään veroilmoitukset ja tukihakemukset sähköisesti johon tarvitaan koko tietokone. Samaten nettiliittymä, sitä joko on tai sitä ei ole. Jos sitä tarvitsee niin se on oltava.

Mulla on kaksi konetta ja kaksi nettiliittymää(3g/ADSL).Toisen koneen kulut liittymineen menee täysimääräisesti vähennyksiin, toisen ei. Selkeä homma, ei tartte alkaa selittelemään tai laskuja puolittelemaan.

Elikkä voi ostaa kaksi kappaletta 10000€:n tietsikkalaitteistoa ja toisen voi vähentää
täysimääräisenä.

 ;D

Mut jos on taloudessa vain yks 500€:n läppäri niin siitä saa vähentää vain puolet.  ;D

Fiksu ostaa kotitalouteen 500€ koneen ja maatalouteen 20000€ bitin murtajan. ;D

Timppa ostaa kerran vuoteen uuden GTA-konsolin massikkaliikkeestä, ja pulttaa sen sohvan käsinojaan. ;D
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Vetokoukku verotuksessa..
Timppa ostaa kerran vuoteen uuden GTA-konsolin massikkaliikkeestä, ja pulttaa sen sohvan käsinojaan. ;D
Sen tinakolvin viereen...  ;D
Nothing is Something Worth Doing

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Vetokoukku verotuksessa..
Timppa ostaa kerran vuoteen uuden GTA-konsolin massikkaliikkeestä, ja pulttaa sen sohvan käsinojaan. ;D
Sen tinakolvin viereen...  ;D

Kyl se tinakolvi on ollut jo kauan vuokrattuna egr miehille.  ;D
Kui mää ain olen paras?