Mähän sanoin jo aiemmin, että kantelun tarkoituksena on saattaa tuottajille maksettavan maidonhinnan taso yleiseurooppalaiselle tielle. Vahvojen brändien alueella se ei onnistu kuin polvitaipeisiin potkimalla. Kuluttaja ratkaisee, miten käy. Saksan UHT-luomumaito jo näytti vähän suuntaa. Ei vedä. Mutta sitä lanseerattaessa ei vielä tiedetty tulevista korotuksista.
Bobbarinkin kannattaisi herätä ruususenunesta
Sun on tainnut muutamat kirjoitukset jäädä lukematta...
Muutaman päivän jo olen kirjoitellut että pallo on nyt kuluttajalla.
Mitä siitä polvitaipeisiin potkimisesta on opittu, niin ei yhtään mitään.
Vuosikymmenet eräs yritys on ollut satamaidon kimpussa...
Nyt melkein jo onnistuikin. Sanotaanko että kilpailuviraston päätös tuli kreivin aikaan
tämän tapauksen suhteen.
Oma ostokäyttäytyminen on pikemminkin semmosta jos hyllyyn on tullut uusi tuote, niin koriin.
Juustoista suosin pikemminkin jotain erikoista. Se on sama vaikka saakin vähemmän kiloja.
Maku on juustoissa tärkein asia.
Muistaakseni toimivasta kilpailuasetelmasta on tehty oikein tutkimuskin.
Paras tilanne kaikin puolin olisi jos markkinoilla olisi kolme vahvaa toimijaa.
Huonoin tilanne olisi monopoli.
Hyvä tilanne olisi jos markkinoilla on ns. hinnanmäärääjä, jota muut koettavat kilpailulla
päihittää.
Seuraavaksi Aatami kysyy kenen lauluja laulan...
Jokaisella on erillainen toive:
Maidontuottaja, kauppa ja kuluttaja.
Ensimmäinen elää niiden toisten rippeillä.