http://keskustelu.suomi24.fi/node/11177895#comment-59377021"Itse olen päälle kolmekymppinen, suomalainen akateeminen mies.
Minusta tuli jos ei rasisti, niin ilkeän kyynisesti ulkomaalaisiin suhtautuva, ainoastaan asumalla eri alueilla Helsingissä.
Se todellisuus mitä sain kokea esimerkiksi mennessäni urheilemaan suureen itä-helsinkiläiseen urheilukeskukseen, muutti hyvin paljon suhtautumistani.
Kun urheilukeskuksessa oli nuorten (seuratason) juoksukilpailut, paikalle oli tuotu oikea maalikamerajärjestelmä. Kilpailu oli alkamassa ja kaksi nuorta somalia seisoo suoraan maaliviivalla, kameran edessä.
Vapaaehtoinen vanhempi seuratyöntekijä huutaa kavereille: "Olkaa hyvät ja menkää pois juoksuradalta". Tähän toinen somaleista vastaa huutamalla tälle vanhemmalle miehelle kovaan ääneen : "Haista ***** Homo !!!".
Tämä em. esimerkki on vain yksi monista. Olen esim. itse tullut pahoinpidellyksi täysin ventovieraan, jonkinlaisissa aineissa olevan venäläisen toimesta. Syy pahoinpitelyyn oli, että satuin kävelemään (sanakaan sanomatta) kadulla kyseistä ryssää vastaan. Venäläisen arabin näköiset "jengikaverit" pitivät asiaa hauskana.
Lisäksi lähiomaiseni työskenteli pitkään maahanmuuttajien kotoutuksen parissa. Homman todellisuus oli aivan toista, mitä "
viher-vasemmiston" paskapuheet antavat ymmärtää. Esimerkiksi suuri osa somaleista oli väkivaltaisia kusipäitä."
Helsingissä tiedetään se mitä ei Torniossa ymmärretä.