Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vuokrasopimus ennen 1966 lakiuudistusta  (Luettu 3630 kertaa)

Bobby

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Hei,

1966 lakiuudistuksen jälkeen tehdyt vuokrasopimukset on helppoja tulkita, mutta minkä lain mukaan tulkitaan vuokrasopimus joka on laadittu esim. 1960?

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Vuokrasopimus ennen 1966 lakiuudistusta
Luulin jo tj:n aloitukseksi kun oli noin vanhoista asioista kyse.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Vuokrasopimus ennen 1966 lakiuudistusta
Mistä sopparista kyse?
Tuohon aikaan tehty pellon vuokrasopimus ei voi olla enää voimassa.



Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Vuokrasopimus ennen 1966 lakiuudistusta
Kyl niitä on esim. puhelinkeskuksen maapohja kylällä mikä oli so***** 50 vuodeksi
vuonna 1962.

Kertakorvauksena 1 markan hintaan.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Vuokrasopimus ennen 1966 lakiuudistusta
Kyl niitä on esim. puhelinkeskuksen maapohja kylällä mikä oli so***** 50 vuodeksi
vuonna 1962.

Kertakorvauksena 1 markan hintaan.

 ;D
Korjaa jos olen väärässä, mutta Ahosen laskuopin mukaan tosta on yli 50 vuotta :o

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Vuokrasopimus ennen 1966 lakiuudistusta
Kyl niitä on esim. puhelinkeskuksen maapohja kylällä mikä oli so***** 50 vuodeksi
vuonna 1962.

Kertakorvauksena 1 markan hintaan.

 ;D
Korjaa jos olen väärässä, mutta Ahosen laskuopin mukaan tosta on yli 50 vuotta :o

Joo. Mun vaari teki sopimuksen. Silloin oli kunnia asia saada talkoilla puhelin kyläläisille. Nyt tarttis uusia sopimus.

Mitä ehdotat?  Pinta ajaa menee n 4 aaria.
Kui mää ain olen paras?

kaino kylväjä

  • Vieras
Vs: Vuokrasopimus ennen 1966 lakiuudistusta
Kyl niitä on esim. puhelinkeskuksen maapohja kylällä mikä oli so***** 50 vuodeksi
vuonna 1962.

Kertakorvauksena 1 markan hintaan.

 ;D
Korjaa jos olen väärässä, mutta Ahosen laskuopin mukaan tosta on yli 50 vuotta :o

Joo. Mun vaari teki sopimuksen. Silloin oli kunnia asia saada talkoilla puhelin kyläläisille. Nyt tarttis uusia sopimus.

Mitä ehdotat?  Pinta ajaa menee n 4 aaria.
Mallia helsingistä,vähintää kahvi kuppi kauraojen ärrällä pitäis saada kerra vuodessa :P http://yle.fi/uutiset/helsinki_korottaa_rajusti_tonttivuokria/5643746

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Vuokrasopimus ennen 1966 lakiuudistusta
Joo. Mun vaari teki sopimuksen. Silloin oli kunnia asia saada talkoilla puhelin kyläläisille. Nyt tarttis uusia sopimus.

Mitä ehdotat?  Pinta ajaa menee n 4 aaria.
Mulla kans koppi maalla ja sopparissa vuokra on perusmaksun suuruinen, siis lankapuhelimen, noin kymppi kuussa, mutta alaa ei oo ihan aariakaan.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Vuokrasopimus ennen 1966 lakiuudistusta
Joo. Mun vaari teki sopimuksen. Silloin oli kunnia asia saada talkoilla puhelin kyläläisille. Nyt tarttis uusia sopimus.

Mitä ehdotat?  Pinta ajaa menee n 4 aaria.
Mulla kans koppi maalla ja sopparissa vuokra on perusmaksun suuruinen, siis lankapuhelimen, noin kymppi kuussa, mutta alaa ei oo ihan aariakaan.

Aika hyvin ajaa samaan mitä itte meinasin. 500€ vuodessa tuosta neljästä aarista.
Kui mää ain olen paras?

Bobby

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Vuokrasopimus ennen 1966 lakiuudistusta
Kun vuokrasopimus on ladittu ennen 1966 niin Helsingin ja puhelinkoppiesimerkin kautta vuokralaisella ei ole lain kautta lunastusoikeutta. Vuokranantaja voi määrittää vuokraksi mitä tahansa.  Joko vuokralainen kerää tavaransa tai maksaa.

Näinkö se menee?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Vuokrasopimus ennen 1966 lakiuudistusta
Kun vuokrasopimus on ladittu ennen 1966 niin Helsingin ja puhelinkoppiesimerkin kautta vuokralaisella ei ole lain kautta lunastusoikeutta. Vuokranantaja voi määrittää vuokraksi mitä tahansa.  Joko vuokralainen kerää tavaransa tai maksaa.

Näinkö se menee?

No jumalaut kun tuo onkin mielenkiintoinen tieto!
Kui mää ain olen paras?

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Vuokrasopimus ennen 1966 lakiuudistusta
Kun vuokrasopimus on ladittu ennen 1966 niin Helsingin ja puhelinkoppiesimerkin kautta vuokralaisella ei ole lain kautta lunastusoikeutta. Vuokranantaja voi määrittää vuokraksi mitä tahansa.  Joko vuokralainen kerää tavaransa tai maksaa.

Näinkö se menee?
Noinhan se menee.
Sitähän ne sähköyhtiötkin pelkää, että miten käy kun nykyiset vuokrasopimukset umpeutuu. Tulee hieman kalliiksi kerätä ne kamppeet ja vetää uuteen paikkaan sitten jos yhteisymmärrystä ei löydykkään ;D

tolasvw

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Vuokrasopimus ennen 1966 lakiuudistusta
Meillä puh yhtiö haki kaupungilta "pysyttämislupaa". Puh yhtiö vaikka onkin voittoa tuottava rinnastetaan yleishyödylliseen. vuokra sopimus on päättynyt 3 vuotta sitten ja koppi on vieläkin paikoillaan, senttiäkään ei rahaa tullut. Asiaa hoiti asiainajaja molemmin puolin

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Vuokrasopimus ennen 1966 lakiuudistusta
Meillä puh yhtiö haki kaupungilta "pysyttämislupaa". Puh yhtiö vaikka onkin voittoa tuottava rinnastetaan yleishyödylliseen. vuokra sopimus on päättynyt 3 vuotta sitten ja koppi on vieläkin paikoillaan, senttiäkään ei rahaa tullut. Asiaa hoiti asiainajaja molemmin puolin

Saiko se yhtiö "pysyttämisluvan" ?

Vai millaisia korvauksia sovittiin?
Kui mää ain olen paras?

tolasvw

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Vuokrasopimus ennen 1966 lakiuudistusta
sai väliaikaisen pysyttämisluvan - ei korvauksia