Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Oleskeluyhteiskunta  (Luettu 1486 kertaa)

kultivaattori

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Oleskeluyhteiskunta
"Oleskeluyhteiskunta" käsitettä laajennettava mm. seuraavasti:
Ammattiauttajat sangen yleisesti kehoittavat vain olemaan ja oleskelemaan ihmisiä, jotka väsyttävät itsensä liialla kiireellä ja työllä.
Pääsääntöisesti ja globaalisti olisi siirryttävä sellaiseen luovaan oleskeluun ja downsiftaukseen, joka palvelee lähimmäistä ja säästää ympäristöä ja rajallisia luonnonvaroja.
En kannata toisten siivellä ja perittyjen omaisuuksien suomaa oleskelua.

Töveli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2622
Vs: Oleskeluyhteiskunta
Tulee mieleen tämä valtion hevosopiston johtaja tms. joka sanoi että on katastrofi jos palkkoja alennetaan, ihminen kun on luonut elämänsä tietyn tulotason perustalle... siis millä tietyt suvut tulisivatkaan toimeen esim. jos heidän ja perillisten osakesalkut vuosittaisine optioineen otettaisiin pois?

Herlinitkö sossun luukulle tai työkkärin avulla vanhuksia ulkoiluttamaan?

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Oleskeluyhteiskunta
Eräs tuttu mainitsi ihmetellen kun poikansa tapasi entisen luokkakaverinsa jouluna. Kaveri, 22v täysin terve, oli sanonut itsensä irti kansainvälisestä teollisuusyrityksestä ja on nyt jouten kun ei huvittanut aamulla lähteä töihin. Asuu kotonaan ja SAA 500,- kuussa nettoa kelalta, jolla pärjää ja viettää kissanpäivät.

Huonoina kuukausina tuo summa on enemmän mitä minä maksan veroja sisään eli eivät edes riitä yhden sällin ylläpitoon. Miten sitten kun näitä on kymmeniä tuhansia

Ihme hommaa. Saa ne mun puolesta loikoilla kotona muttei mun kustannuksella.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Oleskeluyhteiskunta
Eräs tuttu mainitsi ihmetellen kun poikansa tapasi entisen luokkakaverinsa jouluna. Kaveri, 22v täysin terve, oli sanonut itsensä irti kansainvälisestä teollisuusyrityksestä ja on nyt jouten kun ei huvittanut aamulla lähteä töihin. Asuu kotonaan ja SAA 500,- kuussa nettoa kelalta, jolla pärjää ja viettää kissanpäivät.

Huonoina kuukausina tuo summa on enemmän mitä minä maksan veroja sisään eli eivät edes riitä yhden sällin ylläpitoon. Miten sitten kun näitä on kymmeniä tuhansia

Ihme hommaa. Saa ne mun puolesta loikoilla kotona muttei mun kustannuksella.

Onhan näitä ennenkin ollut, nuoria jotka on jo alunperin päättäneet, elää vanhemmilta jäävillä perinnoillä ja tämmösestä tapauksesta varmaan tässäkin on kyse, vauraassa suvussa jos on vähän perillisiä, niin niitä perintöjä tulee useampi elämän varrella  :o

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Vs: Oleskeluyhteiskunta
Eräs tuttu mainitsi ihmetellen kun poikansa tapasi entisen luokkakaverinsa jouluna. Kaveri, 22v täysin terve, oli sanonut itsensä irti kansainvälisestä teollisuusyrityksestä ja on nyt jouten kun ei huvittanut aamulla lähteä töihin. Asuu kotonaan ja SAA 500,- kuussa nettoa kelalta, jolla pärjää ja viettää kissanpäivät.

Huonoina kuukausina tuo summa on enemmän mitä minä maksan veroja sisään eli eivät edes riitä yhden sällin ylläpitoon. Miten sitten kun näitä on kymmeniä tuhansia

Ihme hommaa. Saa ne mun puolesta loikoilla kotona muttei mun kustannuksella.

Onhan näitä ennenkin ollut, nuoria jotka on jo alunperin päättäneet, elää vanhemmilta jäävillä perinnoillä ja tämmösestä tapauksesta varmaan tässäkin on kyse, vauraassa suvussa jos on vähän perillisiä, niin niitä perintöjä tulee useampi elämän varrella  :o

Yleensä näille käy niin, että mikä laulaen tulee, se viheltäen menee. ;D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Oleskeluyhteiskunta
Eräs tuttu mainitsi ihmetellen kun poikansa tapasi entisen luokkakaverinsa jouluna. Kaveri, 22v täysin terve, oli sanonut itsensä irti kansainvälisestä teollisuusyrityksestä ja on nyt jouten kun ei huvittanut aamulla lähteä töihin. Asuu kotonaan ja SAA 500,- kuussa nettoa kelalta, jolla pärjää ja viettää kissanpäivät.

Huonoina kuukausina tuo summa on enemmän mitä minä maksan veroja sisään eli eivät edes riitä yhden sällin ylläpitoon. Miten sitten kun näitä on kymmeniä tuhansia

Ihme hommaa. Saa ne mun puolesta loikoilla kotona muttei mun kustannuksella.

Onhan näitä ennenkin ollut, nuoria jotka on jo alunperin päättäneet, elää vanhemmilta jäävillä perinnoillä ja tämmösestä tapauksesta varmaan tässäkin on kyse, vauraassa suvussa jos on vähän perillisiä, niin niitä perintöjä tulee useampi elämän varrella  :o

Yleensä näille käy niin, että mikä laulaen tulee, se viheltäen menee. ;D

Sehän on sen oikeus, jokainen voi menetellä omaisuutensa kanssa miten haluaa  8)

Kyllä se talon varallisuus pitää kerätä uudelleen noin kolmen sukupolven kierrossa  ::)

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Oleskeluyhteiskunta
Tässä mallia. Näitä löytyy lähes joka kunnassa. Toissa kuussa saattelin kuusen juurelle erään samanlaisen henkilön viimeiselle leposijalleen. Siellä kun kävi juttelemassa tuli aina hyvälle tuulelle. Eipä voi käydä enää. :'(

http://yle.fi/uutiset/mikko_asui_vuosikymmenia_metsan_keskella_ilman_sahkoa__joutenolo_on_mukavinta/6437778
 

http://areena.yle.fi/radio/1786251