Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tukioikeuksien vahvistaminen vuodelle 2014  (Luettu 6439 kertaa)

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 431
Kaveri tarjosi mulle kunnostettavaksi tuollaista parin hehtaarin avo-ojapeltoa, jota on viimeksi viljelty viitisentoista vuotta sitten. Pläntti ei siis ole missään tukirekistereissä. Aloin miettimään homman mielekkyyttä. Pajupuskien raivaamisen jälkeen hommaa riittäisi vielä kaivurille päiväksi-kahdeksi.

Miten jatkossa meni nuo tukioikeuksien vahvistaminen? Oliko se nyt varmaa tietoa, että  uudet tukioikeudet vahvistetaan kevään 2014 tukihakemuksen perusteella?

Täältä kaivelin em. tietoja: http://www.ymparisto.fi/download.asp?contentid=132055&lan=fi (sivu 7)

Saakohan ko. peltoon sitten 2014 myös YMP:in ja LFA:n?

realisti

  • Vieras
Vs: Tukioikeuksien vahvistaminen vuodelle 2014
Tuota ei tiedä varmuudella itte luojakaan, nyt elämme vain toivossa ja sivistyneessä arvauksessa.

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 431
Vs: Tukioikeuksien vahvistaminen vuodelle 2014
Ok, eipä ole tullut tutustuttua aiheeseen ennen, kiitos tiedosta. Mä luulen, että otan kuitenkin sen riskin, että "raivaan" tuon pelloksi. Mulla on luottokaivurimiehenä naapurin 75-v. papparainen, joka laskuttaa vanhalla Åkermannillaan 20€/tunti.  ??? Eli ei siitä konkurssi tule, vaikkei tukioikeuksia ikinä tuliskaan. Onpahan mukavampi itsekin katsella hoidettua peltoa kuin pajupuskia.

realisti

  • Vieras
Vs: Tukioikeuksien vahvistaminen vuodelle 2014
Tuolla kaivuutaksalla kannattaa kyllä kunnostaa, myisin heti kaivurin pois jos saisi jonkun kaivamaan tuolla hinnalla.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Tukioikeuksien vahvistaminen vuodelle 2014
Osta tukioikeuksia.

Kapula

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Tukioikeuksien vahvistaminen vuodelle 2014
Todennäköisesti tilatuki vahvistetaan kaikille pelloille 2015 alusta. Eli jos on vanhaa tai raivattua, viljelyssä vertailuvuonna joka on todennäköisesti 2013 tai 2014 saa tilatuki oikeuden. Ymp. Ja lfa saattaa tulla myös jos uusien peltojen p-ala ylittää jonkin prosenttiluvun. Nämä tingattua tietoo koulutuksesta. Huomioi sana todennäköisesti ja saattaa... :)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Tukioikeuksien vahvistaminen vuodelle 2014
Mikä tukialue? Olisi A-alueen tukioikeuksia kaupan ensi kevään tukihaulle.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 431
Vs: Tukioikeuksien vahvistaminen vuodelle 2014
Mikä tukialue? Olisi A-alueen tukioikeuksia kaupan ensi kevään tukihaulle.

Sama alue... Mä palaan mahdollisesti asiaan yv:llä vuodenvaihteen jälkeen, kiitos tarjouksesta.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Tukioikeuksien vahvistaminen vuodelle 2014
Tuolla kaivuutaksalla kannattaa kyllä kunnostaa, myisin heti kaivurin pois jos saisi jonkun kaivamaan tuolla hinnalla.

 No on niitä markka-ajalta periytyneitä vanhan kansan hintoja. Ihan tuttua täälläkin päin. Ei kaikkien sentään tarvi saada kaikkia maailman rahoja nyt ja heti.  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Tukioikeuksien vahvistaminen vuodelle 2014
Mikä tukialue? Olisi A-alueen tukioikeuksia kaupan ensi kevään tukihaulle.

Sama alue... Mä palaan mahdollisesti asiaan yv:llä vuodenvaihteen jälkeen, kiitos tarjouksesta.

Sopii mainiosti! Muistaakseni joku 16 ha löytyy yhteensä tilatukioikeuksia, jääneet tonttimaaksi menneistä pelloista.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Tukioikeuksien vahvistaminen vuodelle 2014
Mikä tukialue? Olisi A-alueen tukioikeuksia kaupan ensi kevään tukihaulle.

Sama alue... Mä palaan mahdollisesti asiaan yv:llä vuodenvaihteen jälkeen, kiitos tarjouksesta.

Sopii mainiosti! Muistaakseni joku 16 ha löytyy yhteensä tilatukioikeuksia, jääneet tonttimaaksi menneistä pelloista.

16 ha tontteja? Minulta meni melkein hehtaari  omia ja puolikas vuokratukioikeuksia.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Tukioikeuksien vahvistaminen vuodelle 2014
Todennäköisesti tilatuki vahvistetaan kaikille pelloille 2015 alusta. Eli jos on vanhaa tai raivattua, viljelyssä vertailuvuonna joka on todennäköisesti 2013 tai 2014 saa tilatuki oikeuden. Ymp. Ja lfa saattaa tulla myös jos uusien peltojen p-ala ylittää jonkin prosenttiluvun. Nämä tingattua tietoo koulutuksesta. Huomioi sana todennäköisesti ja saattaa... :)

Minä en kyllä paljon laskisi noiden vuosilukujen varaan. Sattuneesta syystä v. 2012 hakemuksessa painotettiin erityisesti että tilan koko maatalousmaa tulee ilmoittaa loamkkeilla viranomaiselle..
..Eli jonkinlainen leikkuri tulee nähdekseni olemaan niminomaan lohkon v. 2012 status...

Mutua tämäkin, vaan jos katsotaan miten näissä on aiemmin toimittu ja muistetaan valtion budjetisumman kautta tuleva rajoite...
Slippin 'n sliding

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Tukioikeuksien vahvistaminen vuodelle 2014
Mikä tukialue? Olisi A-alueen tukioikeuksia kaupan ensi kevään tukihaulle.

Sama alue... Mä palaan mahdollisesti asiaan yv:llä vuodenvaihteen jälkeen, kiitos tarjouksesta.

Sopii mainiosti! Muistaakseni joku 16 ha löytyy yhteensä tilatukioikeuksia, jääneet tonttimaaksi menneistä pelloista.

16 ha tontteja? Minulta meni melkein hehtaari  omia ja puolikas vuokratukioikeuksia.

Kahdet vuokramaat meni tonteiksi ja jättivät tukioikeudet mulle.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Kapula

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Tukioikeuksien vahvistaminen vuodelle 2014
Todennäköisesti tilatuki vahvistetaan kaikille pelloille 2015 alusta. Eli jos on vanhaa tai raivattua, viljelyssä vertailuvuonna joka on todennäköisesti 2013 tai 2014 saa tilatuki oikeuden. Ymp. Ja lfa saattaa tulla myös jos uusien peltojen p-ala ylittää jonkin prosenttiluvun. Nämä tingattua tietoo koulutuksesta. Huomioi sana todennäköisesti ja saattaa... :)

Minä en kyllä paljon laskisi noiden vuosilukujen varaan. Sattuneesta syystä v. 2012 hakemuksessa painotettiin erityisesti että tilan koko maatalousmaa tulee ilmoittaa loamkkeilla viranomaiselle..
..Eli jonkinlainen leikkuri tulee nähdekseni olemaan niminomaan lohkon v. 2012 status...

Mutua tämäkin, vaan jos katsotaan miten näissä on aiemmin toimittu ja muistetaan valtion budjetisumman kautta tuleva rajoite...
no niinpä... vuosi voi kyllä olla hyvinkin tuo 2012. Olin eu neuvojien koulutuksessa ja siellä tinkasin tilatukioikeuksia niitä menettäneille pelloille ja setä tuumi, että uuteen ohjelmakauteen tilatuki tulisi kaikelle viljelysmaalle. Mutta kukapa tietää.