Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Katkeruus  (Luettu 38026 kertaa)

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Katkeruus
Meillä ajettiin jo majorilla yli 20m3 säiliskuormia..   ;)
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Zetor

  • Vieras
Vs: Katkeruus
Meillä ajettiin jo majorilla yli 20m3 säiliskuormia..   ;)

Täytyy vissiin mennä huomenna mittamaan... Semmonen rysky rehulaidoilla, joku 4,5m lava.  ;D  Etukuormaaja piti aina laskea alas, että öljyt riitti kippaamiseen  ;D

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Katkeruus
Kärryissä oli oma hydrauliikka. ;)
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Zetor

  • Vieras
Vs: Katkeruus
Meillä oli enemmän mäkiä ja jarrut ei toiminu  ;D

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Katkeruus
Myönnän, voitit. ;D Ei majorin jarruissakaan kehumista ole ollut mut täällä on onneksi melko tasaista.  :)
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26131
  • vastustan
Vs: Katkeruus
Valmet 502 on legenda ja täysin arvostelun ulottumattomissa. Meillä on sellainen vuodelta -76. Tällä koneella tehtiin joskus maailmassa kyntöä, äestystä, perunan istutusta ja nostoa, säilörehua, apulannanlevitykset, heinänpöyhintä jne. Erittäin tärkeää oli, että tämä kone oli tarpeeksi kevyt ajettavaksi navetan parveen. Siksipä se oli säilörehuleikkurin edessä. Myöhemmin kaikki pyöröpaalit siirrettiin tällä latoihin ja parveen. Varsinkin vanhoissa heinäladoissa tämä on ylivoimainen kone keveytensä ja kääntyvyytensä suhteen. Etupyörät pystyy taittamaan täysin linkkuun.

Ohjaamo oli aikanaan hyvin edistyksellinen ja on kestänyt yllättävän hyvin aikaa. Käytettävyys on edelleen kohdillaan. Monipuolisuudessaan aivan ylivoimainen kone meidän käytössämme. Nykyään tilanne on tietysti eri, kun konekanta ja tarpeet ovat muuttuneet. Mutta edelleenkin koneella on varsin tärkeä tehtävä, sillä kun vanha isäntä saapuu kartanolle, niin ennemmin tai myöhemmin, 502 kaivetaan esille ja sillä lähdetään kiertämään viljelyksiä ;D

502 on ja pysyy tällä tilalla aina.

Meillä myös jo isoisän aikana hankittu -76 502, joka pitelemättömän kätevä trukkimaston kanssa sekä klapisirklaukset sun muut kyläajejut ja pikkukärryjen siirrot sujuvat myös äärettömän näppärästi melkein pelkällä polttoöljyn hajulla verrattuna raskaampiin koneisiin. Ei paljoa peltohommissa enää käyttöä pikkuiselle takavetokoneelle lukuunottamatta jyräystä, mutta nurkkahommissa ehdoton. Ei ole myynnissä, ikinä!
oliko muuten aika harvinainen valmet 205 mitään sukua 502lle, eikös 305 ja 405 ainakin eri vaihdelaatikolla kuin 502 ja 602, vai oliko tuo 602 jo järeämpi voimansiirroltaan kuin 502.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Zetor

  • Vieras
Vs: Katkeruus
Myönnän, voitit. ;D Ei majorin jarruissakaan kehumista ole ollut mut täällä on onneksi melko tasaista.  :)

Yhdellä tutulla kävi kerran niin, että veli ajoi sierran ojaan ja kun isä lähti hinaamaan 185:sta katosi ohjaus ja sekin meni ojaan.

Tuli vaan jostain mieleen.

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Katkeruus
  Karjanpitäjiä vaan kyrsii kun viljapellot saa kynnettyä 30 vuotta vanhalla tw 10:llä.
FIXIT

Zetor

  • Vieras
Vs: Katkeruus


Kuvassa 502 pro enhanced v2.32

Sis. tuossa vaiheessa vielä

-sovitelevy
-extra-ergonominen 1-vipu ohjaus kuormaajalle
-sähkö-elektroninen lisähallinta venttiili ergo profi max htmsl xt
-paineakut
-70l/min pumppu
-xenon valot
-ratio
-huomiovalo taittuvalla kannatinvarrella huom huom
-lämmitys ynnä äänitorvi ja sähköisiä hilavitkuttimia
-nestetäyttö millirenkaat takana
-edessä extra leveät intialaiset super renkaat erikois off-set vantein
-kippaava sivuttaissäädettävä paalihaarukka takana, custom made
-jäätävä kuski
-aukeava sivulasi (kesällä cool)
-karjapuskuri
-alkuperäinen maali


Sittemmin asennettu myös ala-etu led työvalot sekä dedikoitu vila-ämpy-lift pihti, talon kolmas.



Super pro.

..ja kuten näkyy, työteho on H I R V I T T Ä V Ä

Viimeksi muokattu: 16.12.12 - klo:00:26 kirjoittanut Zetor

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Katkeruus
Takatuupparia käytetään meillä vielä paljon. Mutta 502 Valmettia ei tule. Sen verran kokemusta laitteesta. Saattaa olla vaan painajaisia.

Ei ole kyllä kehumista Fergussakaan, sillä mennään ja 565 Valmetilla.

Viimeksi muokattu: 16.12.12 - klo:00:35 kirjoittanut Latz

Zetor

  • Vieras
Vs: Katkeruus
Takatuupparia käytetään meillä vielä paljon. Mutta 502 Valmettia ei tule. Sen verran kokemusta laitteesta. Saattaa olla vaan painajaisia.

Ei ole kyllä kehumista Fergussakaan, sillä mennään ja 565 Valmetilla.

Useimmat koneet on hienoja, toimiessaan. Yhdellä tutulla on 17000 h ajettu F-merkkinen ja 65000 paalia paalattu paalain. Sekin on hienoa.

Hienointa on kuitenkin näkemys, joka tulee vasta, kun ajaa tuhannen kertaa tuhat kertaa tuhat, siinä vaiheessa koneella ei juuri ole väliä, mutta siinä istuneella ihmisellä voi olla jotain sanottavaa.

Viimeksi muokattu: 16.12.12 - klo:01:02 kirjoittanut Zetor

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Katkeruus
 Zetorin paalitkin on narusidottuja ja rumia. Tyypillisiä halvoilla paalaimilla paalattuja. Mä en edes kehtais 11000 vuosituloilla yhtään kehua kuinka kaverin toiminta on huonoa, kun on liian kalliit koneet. Pitäis katsoa ensin peiliin, ennenkuin toisien toimia mollaa...  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Zetor

  • Vieras
Vs: Katkeruus
Zetorin paalitkin on narusidottuja ja rumia. Tyypillisiä halvoilla paalaimilla paalattuja. Mä en edes kehtais 11000 vuosituloilla yhtään kehua kuinka kaverin toiminta on huonoa, kun on liian kalliit koneet. Pitäis katsoa ensin peiliin, ennenkuin toisien toimia mollaa...  :)

Ja ketähän minä olen haukkunut?

Jätkä

  • Vieras
Vs: Katkeruus
Zetorin paalitkin on narusidottuja ja rumia. Tyypillisiä halvoilla paalaimilla paalattuja. Mä en edes kehtais 11000 vuosituloilla yhtään kehua kuinka kaverin toiminta on huonoa, kun on liian kalliit koneet. Pitäis katsoa ensin peiliin, ennenkuin toisien toimia mollaa...  :)

 Kyllä kaikki pyöröpaalit ovat rumia, Tyypillisiä köyhän koneilla paalattuja joilla ei ole varaa sijoittaa kunnon kanttipaali ketjuun. Kyllä kanttipaali on kauniipi.
 Vaan saattaapi olla että se on yks ja sama miltä paali näyttää, kunhan paali sisältää hyvää tavaraa, asiakas pystyy helposti käsittelemään ja yksikköhinta ei ole korkea.
 Eikös täällä suomessa olekkin muuta Eurooppaa kalliimmat paalaus kustannukset?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Katkeruus
Valmet 502 on legenda ja täysin arvostelun ulottumattomissa. Meillä on sellainen vuodelta -76. Tällä koneella tehtiin joskus maailmassa kyntöä, äestystä, perunan istutusta ja nostoa, säilörehua, apulannanlevitykset, heinänpöyhintä jne. Erittäin tärkeää oli, että tämä kone oli tarpeeksi kevyt ajettavaksi navetan parveen. Siksipä se oli säilörehuleikkurin edessä. Myöhemmin kaikki pyöröpaalit siirrettiin tällä latoihin ja parveen. Varsinkin vanhoissa heinäladoissa tämä on ylivoimainen kone keveytensä ja kääntyvyytensä suhteen. Etupyörät pystyy taittamaan täysin linkkuun.

Ohjaamo oli aikanaan hyvin edistyksellinen ja on kestänyt yllättävän hyvin aikaa. Käytettävyys on edelleen kohdillaan. Monipuolisuudessaan aivan ylivoimainen kone meidän käytössämme. Nykyään tilanne on tietysti eri, kun konekanta ja tarpeet ovat muuttuneet. Mutta edelleenkin koneella on varsin tärkeä tehtävä, sillä kun vanha isäntä saapuu kartanolle, niin ennemmin tai myöhemmin, 502 kaivetaan esille ja sillä lähdetään kiertämään viljelyksiä ;D

502 on ja pysyy tällä tilalla aina.

Meillä myös jo isoisän aikana hankittu -76 502, joka pitelemättömän kätevä trukkimaston kanssa sekä klapisirklaukset sun muut kyläajejut ja pikkukärryjen siirrot sujuvat myös äärettömän näppärästi melkein pelkällä polttoöljyn hajulla verrattuna raskaampiin koneisiin. Ei paljoa peltohommissa enää käyttöä pikkuiselle takavetokoneelle lukuunottamatta jyräystä, mutta nurkkahommissa ehdoton. Ei ole myynnissä, ikinä!
oliko muuten aika harvinainen valmet 205 mitään sukua 502lle, eikös 305 ja 405 ainakin eri vaihdelaatikolla kuin 502 ja 602, vai oliko tuo 602 jo järeämpi voimansiirroltaan kuin 502.

205 on ahtamaton, 305 ja 405 turboja, 205 ja 305 uudemmalla 8+4R vaihteistolla jossa 405:ssa vielä lisänä 4 ryömintänopeutta. Vaihteisto todella sujuva käyttää ja porrastukset hyvät verrattuna vanhempaan 6-vaihteiseen. 305 neliveto on meillä 502:n seuraajaksi tullut ajoon vuonna -86 ja edelleen erittäin aktiivisessa palveluksessa kun niin taloudellinen ja kevyt kylvökoneen eteen ja ruiskutustraktorina.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.