Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eri traktorien yhteensopivuus  (Luettu 10159 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Eri traktorien yhteensopivuus
Asiasta sivuun, onkos joku poraillut vetovarsiin uusia reikiä ja siirtänyt nostokohtaa, nykyisellään trakotori nostaisi puolitoista kertaa oman painonsa jolle ei ole tarvetta mutta suuremmalle liikevaralle ja nopeudelle voisi olla käyttöä.
Hä? Siis eikö ne reiät ole ihan vakiona jo kaikissa, vai onko joku kehitysmaa merkki jäänyt ttaas kehityksestä jälkeen? :P

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Eri traktorien yhteensopivuus
Asiasta sivuun, onkos joku poraillut vetovarsiin uusia reikiä ja siirtänyt nostokohtaa, nykyisellään trakotori nostaisi puolitoista kertaa oman painonsa jolle ei ole tarvetta mutta suuremmalle liikevaralle ja nopeudelle voisi olla käyttöä.
Hä? Siis eikö ne reiät ole ihan vakiona jo kaikissa, vai onko joku kehitysmaa merkki jäänyt ttaas kehityksestä jälkeen? :P

Mulla on Leylandin huoltotiedote, jossa asioita puidaan, jos asiakas haluaa niin vetovarsiin voi porata kohtaan X ja X uudet reijät joilla saavutetaan tiettyjä etuuksia toki toisista tinkimällä.

Nuffi-Leyland-Valmet 500 traktoreille sovitetut nivelakselit  käy mainiosti Valtran (A) perään kun pitää valtrassa tumpin jatkopalikkaa välissä. Halpa ja hyvä ratkaisu ongelmaan  ;)
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Eri traktorien yhteensopivuus
Nuffi-Leyland-Valmet 500 traktoreille sovitetut nivelakselit  käy mainiosti Valtran (A) perään kun pitää valtrassa tumpin jatkopalikkaa välissä. Halpa ja hyvä ratkaisu ongelmaan  ;)
Yhteikonneijen kans oon tuota samaa menetelmää usein käyttäny, toimii.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

kujala

  • Vieras
Vs: Eri traktorien yhteensopivuus

[/quote]

Mulla on Leylandin huoltotiedote, jossa asioita puidaan, jos asiakas haluaa niin vetovarsiin voi porata kohtaan X ja X uudet reijät joilla saavutetaan tiettyjä etuuksia toki toisista tinkimällä.

Nuffi-Leyland-Valmet 500 traktoreille sovitetut nivelakselit  käy mainiosti Valtran (A) perään kun pitää valtrassa tumpin jatkopalikkaa välissä. Halpa ja hyvä ratkaisu ongelmaan  ;)
[/quote]

Halpa ja huono ratkaisu. Pienikin nosto/laskuliike tekee heti kulmaa akseliin, samoin hinattavilla kääntöliike.
Tumppi vie hyötymittaa muotoputkilta, sopii kokeilla miten käy vaikka ruiskun tai vinssin kanssa kun käytetään nostolaitetta ääriasennoissaan.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Eri traktorien yhteensopivuus


Mulla on Leylandin huoltotiedote, jossa asioita puidaan, jos asiakas haluaa niin vetovarsiin voi porata kohtaan X ja X uudet reijät joilla saavutetaan tiettyjä etuuksia toki toisista tinkimällä.

Nuffi-Leyland-Valmet 500 traktoreille sovitetut nivelakselit  käy mainiosti Valtran (A) perään kun pitää valtrassa tumpin jatkopalikkaa välissä. Halpa ja hyvä ratkaisu ongelmaan  ;)
[/quote]

Halpa ja huono ratkaisu. Pienikin nosto/laskuliike tekee heti kulmaa akseliin, samoin hinattavilla kääntöliike.
Tumppi vie hyötymittaa muotoputkilta, sopii kokeilla miten käy vaikka ruiskun tai vinssin kanssa kun käytetään nostolaitetta ääriasennoissaan.
[/quote] Niin no eikös ruiskua voi pitää sellaisella korkeudella että nivelakseli on suorassa?? Sama juttu vinssin kanssa??   

-samuel-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: Eri traktorien yhteensopivuus
Meillä ainakin vinssissä jalat aina samassa asennossa. Kuka niitä viitsii aina olla rukkaamassa. Eli ei ole kyllä juuri koskaan nivelakseli vaakatasossa. Metsässä maastonmuodotkin vaihtelee, minne se lasketaan.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Eri traktorien yhteensopivuus
Meillä ainakin vinssissä jalat aina samassa asennossa. Kuka niitä viitsii aina olla rukkaamassa. Eli ei ole kyllä juuri koskaan nivelakseli vaakatasossa. Metsässä maastonmuodotkin vaihtelee, minne se lasketaan.
Vinssin jalat pidetään myös täälläkin samassa korkeudessa... Eipä se paljoa juuri korkeus muutu ja yleensä tulee katsottua hiukan mihin sen laskee...

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Eri traktorien yhteensopivuus
Nuffi-Leyland-Valmet 500 traktoreille sovitetut nivelakselit  käy mainiosti Valtran (A) perään kun pitää valtrassa tumpin jatkopalikkaa välissä. Halpa ja hyvä ratkaisu ongelmaan  ;)
Yhteikonneijen kans oon tuota samaa menetelmää usein käyttäny, toimii.

Minä en kyllä suoraan sanoen uskaltaisi jatkaa millään nupilla esim. kesantomurskaimen Bondiolin 7 sarjan akseli läpi vaatimaa 130 hv voimalinjaa..

..No, apulantanviskassa toimii varmasti mainiosti!
Slippin 'n sliding

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Eri traktorien yhteensopivuus
Nuffi-Leyland-Valmet 500 traktoreille sovitetut nivelakselit  käy mainiosti Valtran (A) perään kun pitää valtrassa tumpin jatkopalikkaa välissä. Halpa ja hyvä ratkaisu ongelmaan  ;)
Yhteikonneijen kans oon tuota samaa menetelmää usein käyttäny, toimii.

Minä en kyllä suoraan sanoen uskaltaisi jatkaa millään nupilla esim. kesantomurskaimen Bondiolin 7 sarjan akseli läpi vaatimaa 130 hv voimalinjaa..

Tuskin on nuffi/leukku/valmet500:n perässä muutenkaan tuollaista konetta ollut.

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Eri traktorien yhteensopivuus
Niin no eikös ruiskua voi pitää sellaisella korkeudella että nivelakseli on suorassa??   

Mulla ainakin ruisku on sellaisella korkeudella, että nivelakseli on lähes suorassa, aina, riippumatta vetovarsien korkeudesta!