Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lypsypenkit  (Luettu 2742 kertaa)

Lurppa

  • Vieras
Lypsypenkit
Ei taho oikeen mistään netistä tollasia lypsypenkkejä löytyä (siis niitä, jotka laitetaan perseen alle parsinavettalypsyssä). Oon yrittäny ettiä Pellonpajan nettisivuilta ja tokki.fi:stä
Pitäskö vaan mennä tiedustelemaan Agri-Marketista noita vai oisko jotakin Suomalaista nettisivua josta noita sais kohtuuhinnalla?

Kiitos jo etukäteen :)

sirkussonni

  • Vieras

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9724
Vs: Lypsypenkit
Ittelläkin on alakanu polevet kangistumaan :( Mää oon jemmannu vanhoja pesuaine pönttöjä navettaan. Suht. hyviä lypsyjakkaraksi. On köykääsiä ja ei kolaja, eikä "häntä" viipota estäen muita töitä. Tietysti niitä pitää muistaa siirrellä ja ottaa sinne lehemän vierehen. Jos ei muista niin seuraavalla kerralla sitten ehkä muistaa tai polovet ja selekä muistuttaa  8)

mopo

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 105
  • ei mopolla mahottomhin
Vs: Lypsypenkit
syksyllä heitin pari kappaletta kaatopaikkakuormaan, kun on olleet jo kohta kymmenen vuotta virattomia. Oishan nuo joutaneet, jos ois tienny, että joku tarvii... ;)

Mattimyöhäinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Vs: Lypsypenkit
Löytyy myös tuolta http://www.finnlacto.fi/tarvikkeet   

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Lypsypenkit
Minulla oli aikoinaan käytössä DeLavalain jakkara. Sen kaasujousi oli pätevä käytössä. Pitää vain muistaa varmistaa, että jousi on sopiva lypsäjän painolle. Niitä oli silloin kahta eri kokoa.

kotivalo

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 194
Vs: Lypsypenkit