Tuossahan onkii ollu jo korjaamisen varaa pidemmän aikaa siinä suhteessa, että joissain tapauksissa on käytetty loma-oikeutta väärin. Lomittaja on otettu vain toista lomautettavaa tuuraamaan, mutta käytännössä tällä on teetetty molempien työt. Näin ollen on voitu pitää 52 päivää vuodessa lomaa tuon 26 sijasta. Tämä epäkohta tuleekin korjata.
Jaa, näinkö se meneekin. Aimo jo tätä ihmetteli että
Niin, kiinnitit huomiota tuohon? Minä puolestani kun luin jutun niin ihmettelin että mikä on HEIKENNYS on se että JOUTUU pitämään lomasta 20 päivää yhtäaikaa??? Kyllä minä ainakin han mielellään lomailen vaimon ja perheen kanssa. Minusta se olisi parannus että pääsee yhtä aikaa lomalle. Onko tällä että pidetään lomat eri aikaan tarkoitus "keplotella" mahdollisimman monta lomittajapäivää vai mikä siinä oikein on takana? En ymmärrä.
En voinut kuvitellakaan että umpirehelliset ja työteliäät maidontuottajat voisivat käyttää näin loistavaa käytännössä heille kehitettyä systeemiä väärin. Eihän se ole mahdolllista, eihän? Toisaalta hyötyhän on tietysti melkoinen jos saa tuplattua lomapäivänsä? Senkö takia MTK tästä "metelin" nosti että tällä estetään tällaiset väärinkäytökset? Nimittäin rehellisellehän tämä muutos ei tosiaan ole heikennys mutta sen sijaan?
Tähän vielä sellainen lisäys kun ajattelin vähän asiaa? Että itse asiassa noista pienistä alle 30 lehmän navetoista moni on sellainen että kun vähän rivakammin laittaa tossua toisen eteen niin vaikka siellä normaalisti on "töissä" kaksi henkilöä niin yksi pystyy sen kohtuudella hoitamaan?