Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kirje Joulupukille...  (Luettu 1243 kertaa)

ottosetä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 134
Kirje Joulupukille...
 Hyvä Joulupukki... :)

 ottosetällä oli kesäkuun alussa paha ongelma.  ottosetä ihaili rinta rottingilla täydellisiä oraita ja ajatteli, jotta tuleva viljasato ei sitten millään mahdu omiin varastoihin(2000hl).  ylpeys ja henkselinpaukehan tietää lopulta surua, joka saapuikin kesän rankkasateiden muodossa.  noo, ei niin paljon huanoo, ettei jotain hyvääkin, sitä alkukesän ongelmaa ei enää tarvinnut murehtia. varastokuivuriin ei syksyn tullen tarvinnut ruuvata yhtään omaa jyvää...

Jos passaa toivoa, niin pyytäisin sinulta hyvä Joulupukki ettei minun eikä monen muunkaan tarvitsisi tänä vuonna maksaa sitä tos-maksua, joka peritään, jos maajussit eivät ymmärtäneet käyttää kaupan siemenviljaa.  Kyllä sinä tiedät.  Minun on turha tätä itse mennä herroilta pyytämään, mutta sinulla on uskottavuutta ja karismaa asian hoitamiseksi.  Lähes täydellisen kadon jälkeen ajatus rojalteista ja käyttöoikeusmaksuista nostaa vanhan ottosetän verenpainetta.  Toisaalta, mitäpä siitä, toiveeni on kärpäsen surinaa herrojen korvissa, onhan ne jalostusmaksut peritty niistä kaupankin siemenillä kylvetyistä aloista, joiden kohtalona oli tänä kesänä hukkua useampaan kertaan...

Kiitosta sinne ja J-rauhaa