Siis tuohan oli sitä samaa bulshttiä mitä on esitetty koko kriisin ajan, eikä kriisi ole noilla lääkkeillä hoitunut, joten ton kaverin puheet kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Ensinnäkään kreikan konkurssi ei olisi vaikuttanut yhtään mitään, Islantio meni konkurssiin ja nyt seisoo omilla jaloilla, Latvia kävi konkassa ja pari vuotta sitten Argentiina kynti kanssa kunnolla ja nyt sen talous pyörii etelä-amerikan maista ehkä parhaiten

Kysymys mikä pitäisi esittää on se, että kun kokoaja lasketaan mitä kustannuksia meille syntyy jos Kreikka menee konkursiin, että tuleeko Kreikan pelastaminen meille kalliimmaksi kuin konkurssi, se miten kreikalla muuten menee tossa tilanteessa, ei oikeastaan merkitse mulle hevonhelvettiä, mulle on ihan sama miten noi huijarit hommansa taaplaa, kunhan vaan ite en joudu maksumieheksi

Luulisi että sullekin olis näinä 2,5 vuotena selvinnyt mitä tässä pelastetaan. Tässä on koko ajan pelastettu euroopan pankkeja sekä Euroa. Kreikkaa ei todellakaan ole pelastettu. Nyt neuvotellaan siitä, kuinka paljon annettaan anteeksi veronmaksajien vastuulle siirrettyjä luottoja. Tätä valuuttarahasto vaatii. Kreikka ei koskaan pysty maksamaan lainojaan. Yksi asia mitä pelastetaan ,on euroopan poliitikkojen uskottavuutta.
Argentiina ja Islanti voitiin ajaa konkurssiin vasta kuin valta vaihtui. Konkurssi on yksi vaihtoehto, mutta en ole varma haluatko sitä euroopan mittakaavassa. Haluat säilyttää oman tilanteesi kuten Matti moka Vanhanen valehteli. Kreikan tukeminen on Suomelle bisnestä 
Islanti on kokoajan tehny selväksi, että se ei lähde maksamaan jenkkipankkien saatavia, eikä niiden luomia kuplia paikkaamaan, maa seisoo nyt jo tukevasti omillla jaloilla.
Argentiinan ongelmat oli vähän suurempia, koko talouselämä piti palauttaa raiteilleen, mutta nyt sielläkin menee paljon paremmin

Irlantia on tuettu ja se on tehnyt jotain ongelmien ratkaisemiseksi, joten siinä mielessä tuki oli paikallaan, Portugalia on tuettu ja se on myös syöny lääkkensä, saa nyt nähdä selviääkö se sillä, Espanja on vielä lähtöruudussa, tosin sillä on kyllä omia varojakin enempi kuin muilla, mutta siitä ei kukaan tiedä miten homma etenee, ainakin se itse yrittää ratkaista ongelmia

Ei mua häiritse se, että kreikkalaiset ei halua maksaa veroja, mutta se mua häiritsee, että kako/demarit ajaa linjaa, joissa me maksamme Kreikan julkisen sektorin ylläpidän verovaroilla ja vielä velaksi

Kreikkaa on autettu kun se on apua tarvinnut, nyt on aika tehdä jotain myös kreikkalaisten itse