Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Leipooko emäntäsi  (Luettu 6617 kertaa)

Zetor

  • Vieras
Leipooko emäntäsi
Huhhuh, tuoretta sämpylää, aikas paha vastus kauppaketjuille. Varmaan kielletään lailla,k un supistaa bkt:tä jos ei osta S-valmis pakkassämppistöä

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Leipooko emäntäsi
Vanhat puurot on kyllä hyvä käyttää sämpylätaikinaan. Ravintoloissa ja ruokaloissa on pakko käyttää valmiita leipomotuotteita, kiitos direktiivien ja nipottavien hygieniaviranomaisien. Pulla/munkki/sämpylä on se sama Fazerin esipaitettu pakasteleivonnainen läpi Suomen eikä persoonallisia paistoksia löydy entiseen malliin. :(
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Tuuli

  • Vieras
Vs: Leipooko emäntäsi
Huhhuh, tuoretta sämpylää, aikas paha vastus kauppaketjuille. Varmaan kielletään lailla,k un supistaa bkt:tä jos ei osta S-valmis pakkassämppistöä


Tottakai kaikki leivotaan itse.   
Mikä on parempi tuoksu kodissa, kun tuore pulla, tai minkä tahansa leivonnaisen tuoksu  ???  Sitäpaitsi leipä on kaupassa tuhottoman kallista nykyään. Mieletön säästö leipoa itse ja niin simppeliä!    :D

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Leipooko emäntäsi
Vanhat puurot on kyllä hyvä käyttää sämpylätaikinaan. Ravintoloissa ja ruokaloissa on pakko käyttää valmiita leipomotuotteita, kiitos direktiivien ja nipottavien hygieniaviranomaisien. Pulla/munkki/sämpylä on se sama Fazerin esipaitettu pakasteleivonnainen läpi Suomen eikä persoonallisia paistoksia löydy entiseen malliin. :(

  Siksi Lidllin paistopisteessä aina jono. :D

http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/13585.htm

  Kepulandiassa joutuvat olemaan ilman tätä herkkua.  :D
 

millamagia

  • Vieras
Vs: Leipooko emäntäsi
---Leivon aina kun joudan.Bravuurini on aidot karjalanpiirakat,joita vien joulumyyjäisiin,ja ne viedään ihan käsistä. Myöskin mustikkapiirakkaa teen usein ja täytepitkoja olen alkanut leipoa,kun on paljon kellarissa omena ja vadelmahilloa viime kesältä.
Leivon myös ruisleipää,sämpylöitä ja patonkeja :)  Ne tulee niin halvaksi,kun itse tekee.

Jaan niitä sitten lapsilleni,kun he käyvät kylässä.  :)

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Leipooko emäntäsi
---Leivon aina kun joudan.Bravuurini on aidot karjalanpiirakat,joita vien joulumyyjäisiin,ja ne viedään ihan käsistä. Myöskin mustikkapiirakkaa teen usein ja täytepitkoja olen alkanut leipoa,kun on paljon kellarissa omena ja vadelmahilloa viime kesältä.
Leivon myös ruisleipää,sämpylöitä ja patonkeja :)  Ne tulee niin halvaksi,kun itse tekee.

Jaan niitä sitten lapsilleni,kun he käyvät kylässä.  :)
 

  Mummo energiaa :D :D
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Tuuli

  • Vieras
Vs: Leipooko emäntäsi
---Leivon aina kun joudan.Bravuurini on aidot karjalanpiirakat,joita vien joulumyyjäisiin,ja ne viedään ihan käsistä. Myöskin mustikkapiirakkaa teen usein ja täytepitkoja olen alkanut leipoa,kun on paljon kellarissa omena ja vadelmahilloa viime kesältä.
Leivon myös ruisleipää,sämpylöitä ja patonkeja :)  Ne tulee niin halvaksi,kun itse tekee.

Jaan niitä sitten lapsilleni,kun he käyvät kylässä.  :)

Etkö anna palaakaan sille puuliiterissä murjottavalle ukolle ?       ;D

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Leipooko emäntäsi
Emäntä leipoo ja itse tulee leivottua toisinaan. Lähinnä hiivaleipää mutta joskus myös ruisleipää. Hyvää on. Mielestäni mun tekemä on parempaa kun emännän kun se käyttää liikaa sämpyläjauhoja. En ole maininnut asiasta  :-[

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Leipooko emäntäsi
Emäntä leipoo ja itse tulee leivottua toisinaan. Lähinnä hiivaleipää mutta joskus myös ruisleipää. Hyvää on. Mielestäni mun tekemä on parempaa kun emännän kun se käyttää liikaa sämpyläjauhoja. En ole maininnut asiasta  :-[


Kyllä minäkin leiposin, vaan pirtana kun pitäs päähän vetää joku helekatin huntuuki ja sehän nyt ei sovi, jotta minä sellaasta pitäisin.

Vaimo kyllä leipoo ja onkin kyllä aika mestari.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Matami Mimmi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
Vs: Leipooko emäntäsi
Vaan nykyään syyllistetään kovin, jos vehnästä syöt niin lihot ja kaikki synnit saat niskaan lääkärillä käydessäsi.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Leipooko emäntäsi
Vaan nykyään syyllistetään kovin, jos vehnästä syöt niin lihot ja kaikki synnit saat niskaan lääkärillä käydessäsi.

Ei kannata mennä lääkäriin  ;D ;D ;D

Matami Mimmi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
Vs: Leipooko emäntäsi
Vaan nykyään syyllistetään kovin, jos vehnästä syöt niin lihot ja kaikki synnit saat niskaan lääkärillä käydessäsi.

Ei kannata mennä lääkäriin  ;D ;D ;D
Saappaat jalassa parin kirosanan saattelemana sitten hautaan?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Leipooko emäntäsi
Vaan nykyään syyllistetään kovin, jos vehnästä syöt niin lihot ja kaikki synnit saat niskaan lääkärillä käydessäsi.

Ei kannata mennä lääkäriin  ;D ;D ;D
Saappaat jalassa parin kirosanan saattelemana sitten hautaan?

Ensimmäinen päivä se on hirressäkin kovin, sitten helepottaa  ;D

Matami Mimmi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
Vs: Leipooko emäntäsi
Vaan nykyään syyllistetään kovin, jos vehnästä syöt niin lihot ja kaikki synnit saat niskaan lääkärillä käydessäsi.

Ei kannata mennä lääkäriin  ;D ;D ;D
Saappaat jalassa parin kirosanan saattelemana sitten hautaan?

Ensimmäinen päivä se on hirressäkin kovin, sitten helepottaa  ;D
Onpa hyvä tietää Heikinkin läheisten, adressit valmiiksi. Lääkäriin ei mennä, vasta sitten kun eturauhassyöpä on muurannut virtsaputken umpeen ja on myöhäistä alottaa hoidot.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Leipooko emäntäsi
Vaan nykyään syyllistetään kovin, jos vehnästä syöt niin lihot ja kaikki synnit saat niskaan lääkärillä käydessäsi.

Ei kannata mennä lääkäriin  ;D ;D ;D
Saappaat jalassa parin kirosanan saattelemana sitten hautaan?

Ensimmäinen päivä se on hirressäkin kovin, sitten helepottaa  ;D
Onpa hyvä tietää Heikinkin läheisten, adressit valmiiksi. Lääkäriin ei mennä, vasta sitten kun eturauhassyöpä on muurannut virtsaputken umpeen ja on myöhäistä alottaa hoidot.

Ei tarvi perikunnan kärvistellä niin pitkään äijän delaamista odotellessa  :o