Vemssi poika peruuttaa täysperän toisen vaunun aisaan ja vetokita siirtyy mutkissa ja mitä *****a. Tällä kaverilla vippaa kyllä päässä.
LainausNiin ja oikeasstihan näistä on aivan turha haaveilla koska ne vaatii eu lainsäädännön muuttamista joka on kait täysin toivotontaKyllä jäsenmailla on aika vapaat kädet asettaa kansallisia lakeja. Onhan meillä nyt jo eri mitat kuin muussa EU:ssa, pl Ruotsi. Jolla on vielä vapaammat rajat, esim ylipitkät neliakseliset rekat (lähinnä käytetty kaasu yms säiliökuljetuksisssa)LainausSanooko muka joku että puuautoilija ei peruta täyspitkän kärryn perää niin tarkasti että vetokita osuisi seuraavan kärryn aisaan. Multakin se taitaisi onnistua.En voi muiden taitoja arvioida tuossa tapauksessa, mutta 22-24 m yhdistelmän siirtäminen 10 cm sivusuunnassa kitaan osumiseksi pimeässä ilman linjaa antavaa kaappia arvioisin aika hankalaksi.
Niin ja oikeasstihan näistä on aivan turha haaveilla koska ne vaatii eu lainsäädännön muuttamista joka on kait täysin toivotonta
Sanooko muka joku että puuautoilija ei peruta täyspitkän kärryn perää niin tarkasti että vetokita osuisi seuraavan kärryn aisaan. Multakin se taitaisi onnistua.
Lainaus käyttäjältä: Cynic - 18.11.12 - klo:20:32LainausNiin ja oikeasstihan näistä on aivan turha haaveilla koska ne vaatii eu lainsäädännön muuttamista joka on kait täysin toivotontaKyllä jäsenmailla on aika vapaat kädet asettaa kansallisia lakeja. Onhan meillä nyt jo eri mitat kuin muussa EU:ssa, pl Ruotsi. Jolla on vielä vapaammat rajat, esim ylipitkät neliakseliset rekat (lähinnä käytetty kaasu yms säiliökuljetuksisssa)LainausSanooko muka joku että puuautoilija ei peruta täyspitkän kärryn perää niin tarkasti että vetokita osuisi seuraavan kärryn aisaan. Multakin se taitaisi onnistua.En voi muiden taitoja arvioida tuossa tapauksessa, mutta 22-24 m yhdistelmän siirtäminen 10 cm sivusuunnassa kitaan osumiseksi pimeässä ilman linjaa antavaa kaappia arvioisin aika hankalaksi.niin, kyllä kaikkia hienoja viritelmiä kuten sivusuunnassa siirtyviä vetokitoja, kääntyviä akseleita ynnä vastaavia voi teoriassa miettiä mutta käytännössä vain yksinkertaiset ratkaisut toimii ja on kustannustehokkaita, onhan esimerkiksi jatkokärryt hävinny omieni havaintojeni mukaan lähes kokonaan vaikka varmasti olisivat ketterämpiä verrattuna jäykkään kärryyn. kustannus kolmannesta kärrystä on melkoinen, poltto-ainetta menee enempi ja se kaikki ylimääräinen tuhertaminen. Tietenkin on sitten metsäteollisuuden sellu, lankku, hake ja kemikaalikuljetukset missä näitä painoja voidaan kaikkein helpoimmalla hyödyntää. mutta raakapuun kuljetuksessa sanoisin että lisää akseleita alle ja tolpat täyteen että ylimmistä parkit lähtee alikuluissa
Kuten ht jo tuossa totesi lienee käytännössä kyse 4-aks autosta (kokonaispaino 32 t) ja 5 aks kärry jossa etuteli 18 t ja trippeli 24 t. Eli hyödynnettäisiin täydet painot, yht 74t. Tyhjäpaino lienee 12-13t nosturilla + se 9t kärrylle eli nettoa 50t. Modulitäys-pv:uun ei saa yhtä nippua sellaisenaan lisää, ainoa tapa nostaa painoja on ylöspäin. Autoon saisi kaksi tukkinippua, jos olisi päivähytti ja 12m pituus sekä max 48 tukit, mutta mihin nosturin saisi. Ei kuulosta kovin metsätehokkaalta tai järkevältä yhdistelmältä, ja jälleenmyyntiarvo olisi nolla. Eli ainut järkevä olisi "tupla B-juna" ja terminaaliajoon. Siinä toki voi olla ihan hyvä bisneskin; sahalla ei tarvi nosturia ja erillinen auto (tai kone) kuormaa. Kuten jo Ruotsissa on selvitettykin.Modulitäys-pv trippelillä oikoo paaaljon enemmän kuin tavallinen. Ja jos ei ylimääräistä nippua saa kyytiin on sen lisämetrin tuoma etu olematon. Tietysti voisi kuormata hieman yli perässä ja edessä ja katkaista puut yhdiselmälle sopiviksi, mutta vaatisi tosi pitkät hakkuu- ja asiakassopimukset alueittain. Kaksi täysperävaunua saa unohtaa heti. Mahdoton kytkeä perään osumalla kitaan ja oikoo liikaa.
tolpat täyteen että ylimmistä parkit lähtee alikuluissa
Teissä on leveyttä. Mitäs jos tukkirekkoja levennettäisiin vaikka metrillä Olisihan se ikävä ohittaa ja purkaa, mutta lastia kulkisi enemmän