Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe rekkojen kokoa halutaan kasvattaa  (Luettu 25971 kertaa)

Lese

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 525
  • Proud to be a REDNECK
Vs: rekkojen kokoa halutaan kasvattaa
Vemssi poika peruuttaa täysperän toisen vaunun aisaan ja vetokita siirtyy mutkissa ja mitä *****a. Tällä kaverilla vippaa kyllä päässä.  :o
Miks Vesa myy ja te ette?

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: rekkojen kokoa halutaan kasvattaa
Vemssi poika peruuttaa täysperän toisen vaunun aisaan ja vetokita siirtyy mutkissa ja mitä *****a. Tällä kaverilla vippaa kyllä päässä.  :o

Eläs ny! Rekkakuski seuraa ruudusta minne siirettävä kita siirtyy! Pistetään vielä ohjaavat telit ja kääntyvät pyörät joka akseliin, niin se 2 kärryn tukkirekka tulee vaikka poikittain tietä pitkin 2,5 tonnin pyöräpaalut kyydissä!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: rekkojen kokoa halutaan kasvattaa
Onpas edelliset kaksi todellisia tekniikan ihmelapsia. Kuuhun on ihmiset päässy ja autoihin on tehty kääntyviä akseleita sekä vetävinä että vetämättömiin akseleihin mutta sivulle siirtyvä vetokita on täysin mahdoton ajatus. Perjaatteessa nämä kidat voisi siirtyä sekä manuaalisesti että automaattisesti vaikka sen mukaan miten auton etupyörät  ovat. Todennäköisesti tällaisia ei kuitenkaan tarvittaisi jos pysyttäisi sellaisilla  teillä missä se toinenkin kärry mahtuis  kulkemaan.

Toisten perutustaitoihin on vaikea ottaa kantaa mutta uskon että ammattimiehelle ei  tollaisen kytkeminen tasaisella alustalla ole mikään ongelma.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26249
  • vastustan
Vs: rekkojen kokoa halutaan kasvattaa
Lainaus
Niin ja oikeasstihan näistä on aivan turha haaveilla koska ne vaatii eu lainsäädännön muuttamista joka on kait täysin toivotonta

Kyllä jäsenmailla on aika vapaat kädet asettaa kansallisia lakeja. Onhan meillä nyt jo eri mitat kuin muussa EU:ssa, pl Ruotsi. Jolla on vielä vapaammat rajat, esim ylipitkät neliakseliset rekat (lähinnä käytetty kaasu yms säiliökuljetuksisssa)

Lainaus
Sanooko muka joku että puuautoilija ei peruta täyspitkän kärryn perää niin tarkasti että vetokita osuisi seuraavan kärryn aisaan. Multakin se taitaisi onnistua.

En voi muiden taitoja arvioida tuossa tapauksessa, mutta 22-24 m yhdistelmän siirtäminen 10 cm sivusuunnassa kitaan osumiseksi pimeässä ilman linjaa antavaa kaappia arvioisin aika hankalaksi.
niin, kyllä kaikkia hienoja viritelmiä kuten sivusuunnassa siirtyviä vetokitoja, kääntyviä akseleita ynnä vastaavia voi teoriassa miettiä mutta käytännössä vain yksinkertaiset ratkaisut toimii ja on kustannustehokkaita, onhan esimerkiksi jatkokärryt hävinny omieni havaintojeni mukaan lähes kokonaan vaikka varmasti olisivat ketterämpiä verrattuna jäykkään kärryyn. kustannus kolmannesta kärrystä on melkoinen, poltto-ainetta menee enempi ja se kaikki ylimääräinen tuhertaminen. Tietenkin on sitten metsäteollisuuden sellu, lankku, hake ja kemikaalikuljetukset missä näitä painoja voidaan kaikkein helpoimmalla hyödyntää. mutta raakapuun kuljetuksessa sanoisin että lisää akseleita alle ja tolpat täyteen että ylimmistä parkit lähtee alikuluissa ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: rekkojen kokoa halutaan kasvattaa
Lainaus
Niin ja oikeasstihan näistä on aivan turha haaveilla koska ne vaatii eu lainsäädännön muuttamista joka on kait täysin toivotonta

Kyllä jäsenmailla on aika vapaat kädet asettaa kansallisia lakeja. Onhan meillä nyt jo eri mitat kuin muussa EU:ssa, pl Ruotsi. Jolla on vielä vapaammat rajat, esim ylipitkät neliakseliset rekat (lähinnä käytetty kaasu yms säiliökuljetuksisssa)

Lainaus
Sanooko muka joku että puuautoilija ei peruta täyspitkän kärryn perää niin tarkasti että vetokita osuisi seuraavan kärryn aisaan. Multakin se taitaisi onnistua.

En voi muiden taitoja arvioida tuossa tapauksessa, mutta 22-24 m yhdistelmän siirtäminen 10 cm sivusuunnassa kitaan osumiseksi pimeässä ilman linjaa antavaa kaappia arvioisin aika hankalaksi.
niin, kyllä kaikkia hienoja viritelmiä kuten sivusuunnassa siirtyviä vetokitoja, kääntyviä akseleita ynnä vastaavia voi teoriassa miettiä mutta käytännössä vain yksinkertaiset ratkaisut toimii ja on kustannustehokkaita, onhan esimerkiksi jatkokärryt hävinny omieni havaintojeni mukaan lähes kokonaan vaikka varmasti olisivat ketterämpiä verrattuna jäykkään kärryyn. kustannus kolmannesta kärrystä on melkoinen, poltto-ainetta menee enempi ja se kaikki ylimääräinen tuhertaminen. Tietenkin on sitten metsäteollisuuden sellu, lankku, hake ja kemikaalikuljetukset missä näitä painoja voidaan kaikkein helpoimmalla hyödyntää. mutta raakapuun kuljetuksessa sanoisin että lisää akseleita alle ja tolpat täyteen että ylimmistä parkit lähtee alikuluissa ;D ;D ;D ;D

Tiet ensin siihen kuntoon että 100 tonnin rekat voi kulkea! Suomen kaikki maantiesillat joudutaan nimittäin uusimaan jos yhdistelmä painoja nostetaan. Siltojen kantavuus nimittäin on 50-60 tonnia, esimerkiksi Leobard 2 taisteluvaunu painaa jo liikaa Suomen maantiesilloille. Sittenkin joka ikinen vetoauto menee uusiksi! Loppuu nimittäin moottori tehot äkkiä laitetaan 100 tonnia painoa.

Painojen nosto on vain keino saada poltoaine kustannuksia piilotettua joita valtio on ansiokkaasti onnistunut nostamaan.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Juha H

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 133
Vs: rekkojen kokoa halutaan kasvattaa
Kuten ht jo tuossa totesi lienee käytännössä kyse 4-aks autosta (kokonaispaino 32 t) ja 5 aks kärry jossa etuteli 18 t ja trippeli 24 t. Eli hyödynnettäisiin täydet painot, yht 74t. Tyhjäpaino lienee 12-13t nosturilla + se 9t kärrylle eli nettoa 50t. Modulitäys-pv:uun ei saa yhtä nippua sellaisenaan lisää, ainoa tapa nostaa painoja on ylöspäin. Autoon saisi kaksi tukkinippua, jos olisi päivähytti ja 12m pituus sekä max 48 tukit, mutta mihin nosturin saisi. Ei kuulosta kovin metsätehokkaalta tai järkevältä yhdistelmältä, ja jälleenmyyntiarvo olisi nolla. Eli ainut järkevä olisi "tupla B-juna" ja terminaaliajoon. Siinä toki voi olla ihan hyvä bisneskin; sahalla ei tarvi nosturia ja erillinen auto (tai kone) kuormaa. Kuten jo Ruotsissa on selvitettykin.

Modulitäys-pv trippelillä oikoo paaaljon enemmän kuin tavallinen. Ja jos ei ylimääräistä nippua saa kyytiin on sen lisämetrin tuoma etu olematon. Tietysti voisi kuormata hieman yli perässä ja edessä ja katkaista puut yhdiselmälle sopiviksi, mutta vaatisi tosi pitkät hakkuu- ja asiakassopimukset alueittain.

Kaksi täysperävaunua saa unohtaa heti. Mahdoton kytkeä perään osumalla kitaan ja oikoo liikaa.


Jos nuppiin laitettaisiin kaksi  nippua lyhyempää tukkia edellyttäisi se taas lisää lajittelua metsäkonemiehille. Lisäksi eihän Umpin, storan ja metsägroupin hakkuista noin lyhyitä tukkeja tulisi juuri lainkaan. Sahureilta voisi onnistua. Kalvoilla suunniteltiin 43 tukkeja.

Lese

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 525
  • Proud to be a REDNECK
Vs: rekkojen kokoa halutaan kasvattaa
tolpat täyteen että ylimmistä parkit lähtee alikuluissa ;D ;D ;D ;D

Eli ei mitään muutosta nykyiseen...  :D
Miks Vesa myy ja te ette?

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: rekkojen kokoa halutaan kasvattaa
Tollanen sivusiirtokita voikin olla saatanan hauska kampe siinä vaiheessa ku käännyttäessä joudutki äkimpää jarruttelee. Siin on punominen heti enemmän ku lähellä.

Vai laitetaanko taikasensori jarrupedaaliin et antaa joitain sekunnin kymppiä aikasemmin paineen sinne vikalle kärrylle ja väkisin keskittää sen kidan vielä ennen ku räikät vetelee tiukalle?

Fuller

  • Vieras
Vs: rekkojen kokoa halutaan kasvattaa
Kolminiveliset yhdistelmät kiellettiin maassamme muistaakseni vuonna 2006.  ;)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: rekkojen kokoa halutaan kasvattaa
Tää lähtee nyt taas aika lapasesta. Perjaatteessa toi sivusiirto voisi olla ihan ääritapauksia esimerkiksi manuaalisesti ohjattava ja alle 20 km nopeudessa.

Mutta itte yhdistelmään niin kun on tiedostanu että tämä 3+4 eli yksi nippu autoon ja kaksi kärryyn on ainut oikea versio sinne mettään niin jos jostainsyystä halutaan tehostaa sitten kaukokuljetusta niin tämä toinen kärry on ainut vaihtoehto. Siihen tulisi sitten samalla ne kaksi nippua lisää jolloin homma tehostus todellisesti. Ja vielläkin niin näillä kahdella kärryllä ei todellakaan olisi järkeä lähteä minnekkään sivuteille vaan se toinen kärry jätettäis jollekkin tilavalle lastausalueelle.

Muut ratkaisut kaatuu mahdottomuuteen metsätiellä oli sitten kyseessä useampiakseliset autot ja kärryt tai suuremmat kuorma-tilat ja puoliperäsysteemitkään ei toimi sivuteillä.


Talouteen viellä niin jos unohdetaan kaikki sivusiirto systeemit ja laitetaan pelkkä vetokita ja kärry niin kaikkein halvimmalla saadaan eniten kuormatilaa. Veturin tehoon ei paljoa tarvitse kajota jotta päästään samoihin paino-teho luokkiin kuin normaalissa rahtiliikenteessä. Siellä parhaimmillaan vedellään nelisatasilla 60 tonnia joten tukkiveturin 600-700 hp pitäisi riittää sinne melkein 90 tonniin hyvillä teillä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: rekkojen kokoa halutaan kasvattaa
Teissä on leveyttä. Mitäs jos tukkirekkoja levennettäisiin vaikka metrillä  ;D Olisihan se ikävä ohittaa ja purkaa, mutta lastia kulkisi enemmän

sirkussonni

  • Vieras
Vs: rekkojen kokoa halutaan kasvattaa
Teissä on leveyttä. Mitäs jos tukkirekkoja levennettäisiin vaikka metrillä  ;D Olisihan se ikävä ohittaa ja purkaa, mutta lastia kulkisi enemmän

Pöllit poikittain vaan kyytiin, niinkuin oli ennenvanhaan!! Ei tarvii kuin karikat taakse ja eteen. Tyhjäys helposti vaikka kippaamalla laukastavilla pankoilla tietysti.

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: rekkojen kokoa halutaan kasvattaa
Eiku Amerikan malliin. Poijat keksii taas pyörää uudestaan. Näitähän on siellä käytössä vaikka kuinka paljon ilman ongelmia.

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: rekkojen kokoa halutaan kasvattaa
Ja sitten jos oikeen haluaa revitellä, niin eiku kärry vielä perään. Kaikki on valmiina ja käytössä, ei tarvitse keksiä mitään.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: rekkojen kokoa halutaan kasvattaa
Tuossa on kyllä asennetta  :D