Sun lomathan maksaa työnantaja ja vielä paluuraha päälle.
Niiden "lomien" aikana teen peltotyöt. Tissinkoittajalla on lomittaja tekemässä työt kun lomailee. Viime TES:sta poistettiin lomaltapaluuraha. On nykyään lomaraha. Ne rahat minä olen itse tienannut työnteolla.
Voe herranpieksut sentään että pittää olla vaikiaa joillaki. Emmää ainakaan viljelis yhtään mittään jos nuin vaikiaa ois. Pikkusen tullu kuitenki harrasteltua viljanviljelypuuhastelua. Sehän on palkkatyöläiselle melekeimpä lottovoitto kun saa ja pystyy tekemään päätyön vastapainoksi jotain mielekästä. Vuojen 52 viikosta palkkatöitä ei tartte tehhä kun 47. Lisäksi palkalliset arkipyhät ja vappaat viikonloput. Palakka juoksee koko vuosiloman ajan, puolitoista kertasena.
Emmää jumaliste ainakaa kehtais narista ja rutista joka käänteessä vaikka maidontuottajien maksetuista lomituksista. Oikiastaan jos asiat tasapuolisesti oisi niin maidontuottajille pitäisi olla viitisenkymmentä lomapäivää vuodessa, niin silloin he ehkä hyvässä lykyssä saisivat olla sen parikymmentä päivää oikiasti lomalla.
Tämä on mun mielipide asiasta, vaikken tippaakaan oo elläissäni maitoa tuottanu. Niin työhullu en kuitenkaan oo. Mukava olla tekemättä mitään töitä se satakunta päivää vuodessa mikä jää viljelyhommilta ja palakkatyöltä.