Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massikan 5600 sarja  (Luettu 11879 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26119
  • vastustan
Vs: Massikan 5600 sarja
On totta, että jontikan hytti on ahtaampi kuin fergun, mutta on se myös hiljaisempi (jos vertaaa toisiaan vastaaviin koneisiin -05 mallista 5400:sta ja pari vuotta tuoreempaa jd 6330std:hen jossa oli siis 4-kone). Uudemmilla en ole ajanut, mutta samanlainenhan se hytti on niissäkin, kai sitten tiivistyksiä on parannettu.
Nuo hallintalaitteet taas on makuasioita, samanlaiset oli tunnelmat silloinkun kun vihreään vaihtui yli 40v ferguputken jälkeen, mutta kyllä jontikka alkaa nyt mukavemmalta tuntua pitkää päivää tehdessä.

Mutta pakko nyt heittää, että kummasta traktorista pääsee molemmista ovista sen kummemmin taiteilematta ulos ;D Ei sillä että silläkään mitään suurempaa merkistystä on.
E: ja onkos se sitten sillain, että erään merkin miehille koppi on riittävän mukava jos sattuu saamaan sellaisen yksilön minkä katto ei vuoda? 8)
pienempi harmi se on kuin vuotava kannentiiviste   :D :D :D :D

Viimeksi muokattu: 10.11.12 - klo:18:00 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Massikan 5600 sarja
Totta makuasioitahan nuo.. Olihan se 2005 vuoden 5400 sarjalainen äänieristykseltään puutteellinen verrattuna Jontikkaan ja 6400 sarjan verkuun mutta tietysti jotakin eroja täytyy ollakki.. Olihan tuo 5400 sarjalainen tosi edullinen kone sillon 6400 sarjaan verrattuna. :) Itsellä oli ennen 5445 ja siihen teis lisä-äänieristyksen ohjaamon alle.. Se jäi mieleen että vaihdekeppi ja hydraulilohkot siinä oli tosi hyvin sijottettu verrattuna nyt vaikka siihen Jontikkaan ;D Mutta turhapa noista keppivaihteisista enää on puhua.. Mennyttä aikaa

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Massikan 5600 sarja
On totta, että jontikan hytti on ahtaampi kuin fergun, mutta on se myös hiljaisempi (jos vertaaa toisiaan vastaaviin koneisiin -05 mallista 5400:sta ja pari vuotta tuoreempaa jd 6330std:hen jossa oli siis 4-kone).

 30-sarjan JD:n neloskoneessa kuuluu aikamoinen moottorin ränkätys hyttiin, kun taas eräässä F:llä alkavassa kilpailijamerkissä on äänieristys onnistunut huomattavasti paremmin.  8)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Massikan 5600 sarja
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Massikan 5600 sarja
On totta, että jontikan hytti on ahtaampi kuin fergun, mutta on se myös hiljaisempi (jos vertaaa toisiaan vastaaviin koneisiin -05 mallista 5400:sta ja pari vuotta tuoreempaa jd 6330std:hen jossa oli siis 4-kone).

 30-sarjan JD:n neloskoneessa kuuluu aikamoinen moottorin ränkätys hyttiin, kun taas eräässä F:llä alkavassa kilpailijamerkissä on äänieristys onnistunut huomattavasti paremmin.  8)
Ferkussonni on kieltämättä aika hiljainen nykyään.  :-*

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Massikan 5600 sarja
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.

 Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt?  En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle.  Vähän offtopiccia on tämä kyllä.  :) :)
     Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi..  tiedä sitten.  ::)   Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Massikan 5600 sarja
On totta, että jontikan hytti on ahtaampi kuin fergun, mutta on se myös hiljaisempi (jos vertaaa toisiaan vastaaviin koneisiin -05 mallista 5400:sta ja pari vuotta tuoreempaa jd 6330std:hen jossa oli siis 4-kone).

 30-sarjan JD:n neloskoneessa kuuluu aikamoinen moottorin ränkätys hyttiin, kun taas eräässä F:llä alkavassa kilpailijamerkissä on äänieristys onnistunut huomattavasti paremmin.  8)
En just nyt muista kummosta ääntä se nelonen pitää hyttiin mutta ainakin 820 fendtissä turbo viheltää kovin ja moottorin murina tulee myös läpi  ;D  Ei se minua häiritse mutta ei se mikään hiljainen ole sekään ohjaamo... 

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Massikan 5600 sarja
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.

 Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt?  En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle.  Vähän offtopiccia on tämä kyllä.  :) :)
     Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi..  tiedä sitten.  ::)   Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.

En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite.........   saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Massikan 5600 sarja
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.

 Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt?  En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle.  Vähän offtopiccia on tämä kyllä.  :) :)
     Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi..  tiedä sitten.  ::)   Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.

En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite.........   saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......

 Mitäs se laukaisee se laite?  ::)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Massikan 5600 sarja
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.

 Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt?  En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle.  Vähän offtopiccia on tämä kyllä.  :) :)
     Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi..  tiedä sitten.  ::)   Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.

En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite.........   saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......

 Mitäs se laukaisee se laite?  ::)
Itsensä varmaan  ;D  Tai kuskin pään takalasiin liikkeellelähdettäessä  :o

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Massikan 5600 sarja
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.

 Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt?  En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle.  Vähän offtopiccia on tämä kyllä.  :) :)
     Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi..  tiedä sitten.  ::)   Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.

En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite.........   saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......

 Mitäs se laukaisee se laite?  ::)
Itsensä varmaan  ;D  Tai kuskin pään takalasiin liikkeellelähdettäessä  :o

Vähemmän kiihottava laukaisulaite siinä on. Kytkin ottaa satunnaisesti kerralla kiinni, aika mielenkiintoinen etukuormaimen käytössä esim. lavaa ottaessa tai sitten työkonetta tai kärryä perään ottaessa, loikkaa puoli metriä kerralla. Ei voi kyllä huoltoa tai maahantuojaa sinänsä moittia, nyt vaan on niin mystinen juttu, ettei ihan heti oo kohde löytynyt. Tehdas on hyvin kiinnostunut asiasta, ranskassa toinen tapaus. Varmaan seuraavaksi vaihtuu can väylät.....? 

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Massikan 5600 sarja

En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite.........   saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......

British farming forumilla jokin aika sitten valiteltiin samanlaista tapausta. Ei löytynyt vikaa niin viljelijä oli hylännyt koneen ladon nurkalle.

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Massikan 5600 sarja


Vähemmän kiihottava laukaisulaite siinä on. Kytkin ottaa satunnaisesti kerralla kiinni, aika mielenkiintoinen etukuormaimen käytössä esim. lavaa ottaessa tai sitten työkonetta tai kärryä perään ottaessa, loikkaa puoli metriä kerralla. Ei voi kyllä huoltoa tai maahantuojaa sinänsä moittia, nyt vaan on niin mystinen juttu, ettei ihan heti oo kohde löytynyt. Tehdas on hyvin kiinnostunut asiasta, ranskassa toinen tapaus. Varmaan seuraavaksi vaihtuu can väylät.....?

http://farmingforum.co.uk/forums/showthread.php?t=62939

Lyösinpä vielä aiheen ja yhden ratkaisuehdotuksenkin.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Massikan 5600 sarja
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.

 Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt?  En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle.  Vähän offtopiccia on tämä kyllä.  :) :)
     Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi..  tiedä sitten.  ::)   Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.

En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite.........   saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......

Mun ei 6480ssä ole mitään tuollaista riesaa ollut. Mutta mää käytän kytkinpoljinta lähestulkoon vain käynnistyksen yhteydessä.  Muuten aina käytän kytkintä nostamalla suunnanvaihdinvipua.
Siis esim. vaihteenvaihdon yhteydessä.

Voisko olla että kytkinpolkimen sähkökytkin ei kestä jatkuvaa käyttöä?  ???
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Massikan 5600 sarja
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.

 Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt?  En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle.  Vähän offtopiccia on tämä kyllä.  :) :)
     Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi..  tiedä sitten.  ::)   Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.

En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite.........   saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......

Mun ei 6480ssä ole mitään tuollaista riesaa ollut. Mutta mää käytän kytkinpoljinta lähestulkoon vain käynnistyksen yhteydessä.  Muuten aina käytän kytkintä nostamalla suunnanvaihdinvipua.
Siis esim. vaihteenvaihdon yhteydessä.

Voisko olla että kytkinpolkimen sähkökytkin ei kestä jatkuvaa käyttöä?  ???

Saako sen kytkimen vahvistettua esim. tinaamalla