Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Raivaajille tiedoksi  (Luettu 15751 kertaa)

MikkoSika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 86
Raivaajille tiedoksi
Verottajan uuden yhteinäistämiskäytännön mukaan pellon jyrsintä muuttuu vähennyskelpoiseksi sen jälkeen kun peltoa on ensimmäisen kerran viljelty. Ts. 2. jyrsintäkerta, ruuvaukset yms. on pellon käyttöönottoa eikä siis verovähennyskelpoista menoa, jos raivaus tehdään kerralla. Pelimies kylvää viskalla kannokkoon ja vähentää ensimmäisenkin jyrsinnän.  8)

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Raivaajille tiedoksi
Olettaisin tuossa olevan oleellista, jotta pellon tekemisestä (joka siis luetaan pellon hankintahintaan, eikä ole tuloverotuksessa vähennyskelpoinen meno) siirrytään pellon kunnostamiseen sen jälkeen kun ko. alue on peltolohkorekisterissä peltona. Joka nykyisillä säännöillä taitaa edellyttää pellon kylvämistä ko.kasvukaudella

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Raivaajille tiedoksi
Upeaa  8)

Mä saan nyt Mitsubishillä tuplatilin, taksa nousee taas  8) Ennen oli 20€/h +löpö talosta, nyt on 60€/h+löpöt ja ruoka  8)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5907
Vs: Raivaajille tiedoksi
Upeaa  8)

Mä saan nyt Mitsubishillä tuplatilin, taksa nousee taas  8) Ennen oli 20€/h +löpö talosta, nyt on 60€/h+löpöt ja ruoka+saa panna talon tytärtä
:-X

Viimeksi muokattu: 26.10.12 - klo:17:57 kirjoittanut bouli

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Raivaajille tiedoksi
Upeaa  8)

Mä saan nyt Mitsubishillä tuplatilin, taksa nousee taas  8) Ennen oli 20€/h +löpö talosta, nyt on 60€/h+löpöt ja ruoka+saa panna talon tytärtä
:-X

No tuo nyt on onnistunut ennenkin. Jopa ilman kaivuria  8)

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4701
  • Savo savolaisille!
Vs: Raivaajille tiedoksi
Upeaa  8)

Mä saan nyt Mitsubishillä tuplatilin, taksa nousee taas  8) Ennen oli 20€/h +löpö talosta, nyt on 60€/h+löpöt ja ruoka+saa panna talon tytärtä
:-X

No tuo nyt on onnistunut ennenkin. Jopa ilman kaivuria  8)

Taitaa  olla sellainen toistaiseksi voimassa oleva urakkasopimus....
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Raivaajille tiedoksi
Upeaa  8)

Mä saan nyt Mitsubishillä tuplatilin, taksa nousee taas  8) Ennen oli 20€/h +löpö talosta, nyt on 60€/h+löpöt ja ruoka+saa panna talon tytärtä
:-X

Mutta vain sitä isointa, jos se sattuu olla jääny taloohin. Ja antaa pyytämättä.
Poliittinen *****.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Raivaajille tiedoksi
Upeaa  8)

Mä saan nyt Mitsubishillä tuplatilin, taksa nousee taas  8) Ennen oli 20€/h +löpö talosta, nyt on 60€/h+löpöt ja ruoka+saa panna talon tytärtä
:-X

No tuo nyt on onnistunut ennenkin. Jopa ilman kaivuria  8)

Taitaa  olla sellainen toistaiseksi voimassa oleva urakkasopimus....

On juu, mut alkaa kaivuri vähän jo väsymään  ???

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Raivaajille tiedoksi
Upeaa  8)

Mä saan nyt Mitsubishillä tuplatilin, taksa nousee taas  8) Ennen oli 20€/h +löpö talosta, nyt on 60€/h+löpöt ja ruoka+saa panna talon tytärtä
:-X

No tuo nyt on onnistunut ennenkin. Jopa ilman kaivuria  8)

Taitaa  olla sellainen toistaiseksi voimassa oleva urakkasopimus....

On juu, mut alkaa kaivuri vähän jo väsymään  ???

Kavitoiko pumppu vai alkaako paineet karata? Joskus käy niin että kun saa koneen kunnolla lämpeämään niin puomi ei enää jaksakaan nousta kunnolla.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Raivaajille tiedoksi
Upeaa  8)

Mä saan nyt Mitsubishillä tuplatilin, taksa nousee taas  8) Ennen oli 20€/h +löpö talosta, nyt on 60€/h+löpöt ja ruoka+saa panna talon tytärtä
:-X

No tuo nyt on onnistunut ennenkin. Jopa ilman kaivuria  8)

Taitaa  olla sellainen toistaiseksi voimassa oleva urakkasopimus....

On juu, mut alkaa kaivuri vähän jo väsymään  ???

Kavitoiko pumppu vai alkaako paineet karata? Joskus käy niin että kun saa koneen kunnolla lämpeämään niin puomi ei enää jaksakaan nousta kunnolla.

Ei kun jokainen kuokallinen tuntuu aina samalta  :P Ja kun on liian pieni kuokkakin, rupeama kestää ihan liian pitkään  :P

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Raivaajille tiedoksi
Vähennyskelpoistahan on kaikki yritystoimintaan kuuluva meno. Eli kysymyskö on siitä vähennetäänkö kertakuluna yleisemmän laatuisena menona vaiko poistona pääoman arvosta?

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Raivaajille tiedoksi
Vähennyskelpoistahan on kaikki yritystoimintaan kuuluva meno. Eli kysymyskö on siitä vähennetäänkö kertakuluna yleisemmän laatuisena menona vaiko poistona pääoman arvosta?

Ei. Kun ei ole vähennyskelpoista.   :-\
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Raivaajille tiedoksi
Ei ole vähennyskelpoista? Miten voi olla yritystoiminnan meno, joka ei ole vähennyskelpoinen? Muutenhan on mahdollista käydä niin, että verotetaan liikevaihtoa ennen menoja, eli tulee veroja vaikka ei olisi tienannut mitään. Sehän olisi suorastaan saatanallinen vääryys - oikeasti, voiko tässä maassa käydä niin?

Vai onko tässä kyse siitä, että käsite 'vähennyskelpoinen' on jotenkin vaikea?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9834
Vs: Raivaajille tiedoksi
Ei ole vähennyskelpoista? Miten voi olla yritystoiminnan meno, joka ei ole vähennyskelpoinen? Muutenhan on mahdollista käydä niin, että verotetaan liikevaihtoa ennen menoja, eli tulee veroja vaikka ei olisi tienannut mitään. Sehän olisi suorastaan saatanallinen vääryys - oikeasti, voiko tässä maassa käydä niin?

Vai onko tässä kyse siitä, että käsite 'vähennyskelpoinen' on jotenkin vaikea?

Jos mä nyt mitenkään ymmärsin , niin kyse oli samanlaisesta vähennyskelvottomasta menosta, kuten pellon osto  ::)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5907
Vs: Raivaajille tiedoksi
Ei ole vähennyskelpoista? Miten voi olla yritystoiminnan meno, joka ei ole vähennyskelpoinen? Muutenhan on mahdollista käydä niin, että verotetaan liikevaihtoa ennen menoja, eli tulee veroja vaikka ei olisi tienannut mitään. Sehän olisi suorastaan saatanallinen vääryys - oikeasti, voiko tässä maassa käydä niin?

Vai onko tässä kyse siitä, että käsite 'vähennyskelpoinen' on jotenkin vaikea?

Jos mä nyt mitenkään ymmärsin , niin kyse oli samanlaisesta vähennyskelvottomasta menosta, kuten pellon osto  ::)
Näinpä, jostain syystä raivaus tavallaan rinnastetaan pellon ostoon.