Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lomareissu  (Luettu 14294 kertaa)

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Lomareissu
    Lomareissulla täällä, koppelopaistia nautittu ilta hyvän viskin kera. Ulkona jäätyy jo koiranruuatkin , täällä hetkellä -25.

Onhan täällä saitilla miehiäkin.
Itsellä kanssa suunnitelmissa lähteä lintupaistia katselemaan. Pohjosiin päin.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

nilihaara

• Vieras
    Lomareissulla täällä, koppelopaistia nautittu ilta hyvän viskin kera. Ulkona jäätyy jo koiranruuatkin , täällä hetkellä -25.
Nilihaara likellä Naruskaa...?

http://www.lapinkansa.fi/Lappi/1194773809222/artikkeli/kirpakka+pakkasaamu+lapissa+sallassa+-24.html
  Aivan oikein. Lunta noin 20 cm ja pakkanen kiristyy koko ajan, on aamulla kuiva leli pystärin haukkua metsoa. :)

nänninnyplääjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

ei kai sitä niin kauas tarvi sen takia lähtiä.. pari kilsaa ja reppu täyteen.. ;D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

nilihaara

• Vieras

Tänne vaan, kerron paikkoja ja koordinaatit, yläkertaan mahtuu vielä ja saunaan kin mahtuu 5 kerralla.  -26 C   Lupia saa vielä Villin Pohjolan sivuilta.

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
  Aivan oikein. Lunta noin 20 cm ja pakkanen kiristyy koko ajan, on aamulla kuiva leli pystärin haukkua metsoa. :)

Pystäri haukkuu, vaan miehet nukkuu... ;D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

nilihaara

• Vieras

Pystäri haukkuu, vaan miehet nukkuu... ;D
   Ei äijät nuku täällä aamulla, mutta pystäri ettii metot, kekkeruusia kehiin.

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mun on pakko kysyä et mitä ihmeen neuvostosympatioita on ihmisillä kun tarvii sinne itään matkustaa? Verkkapukuun sonnustautuneet Raigot ja Ragnarit kääntää heti satamassa kaiken maallisen mukana ollevan omaisuuden ja Tatjana vielä jättää jorman kiusaks tuplakumista huolimatta satiaisia. Menkää länteen, itään tai pohohojoseen. Ei se viinakaan siellä idässä halpaa ole vaikka hyvää onkin.....
-Viro on kyllä ihan yliarvostettu.En minäkää sinne lomalle lähtis.Ainoa paikka siellä on tuo Saarenmaa,siihen haluaisin tutustua sen historiallisten rakennusten takia .Mutta sieltä pitäis vuokrata polkupyörä.silläku viikon ajelis siellä,niin sitte seki olis nähty.Viron kylpylät on kyllä ihan toista maata,kuin länsimaissa.Kerran Terviksessä olin,ikinä en enää sinne mene.
Kerran olen "terviksessä" ollut minäkin ja uteloittaa kovin että miksi et Sinä mene enää toiste?  Onhan siellä kylpylöitä muitakin mutta itse kyllä olen aikeissa mennä tuonne :-\
  Tallinnaa en sinänsä kummemmin kehu. Hintataso korkea palvelua myöten ja ruuankin laatu voi olla mitä sattuu, tekisi oikein mieli mainita erikseen muuan heikkotasoinen ruokala mihin en enää ikinä mene mutta olkoon nyt :o     Isoja edullisia ja kiinnostavia liikkeitä on kuitenkin tallinnan ympäristössä useita.
   Esimerkiksi auton huollatus ja korjaus voi töineen ja varaosineen olla kolmasosan siitä hinnasta mitä helsingissä.    Kampaajalla tai hierojalla käyminen puolessa hinnassa tai allekin.    Pipareihin ja kääretorttuihin en ota kantaa mutta leivonnaista ja leivosta löytyy kyllä moneen maksukykyyn.  Alkoholi on edullisinta yleensä ollut laivalla :)
   Jos sattuu asua jyväskylän alapuolella niin vaikea on käsittää muutaman päivän lomamatkaa muualle kun viroon.   Sinänsä on toki kansantaloudelle hyväksi että ihmiset etelä-suomea myöden matkustaa lappiin litkimään pohjoisen pallonpuoliskon kalleinta viinaa  ::)  Kai se siellä on sitten hyvää, itse voin oikein hyvin tehdä kupillisen kotonakin ;D

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sinänsä on toki kansantaloudelle hyväksi että ihmiset etelä-suomea myöden matkustaa lappiin litkimään pohjoisen pallonpuoliskon kalleinta viinaa  ::)  Kai se siellä on sitten hyvää, itse voin oikein hyvin tehdä kupillisen kotonakin ;D

Kysyppä norjalaiselta Kilpishallin Alkon noutopisteen kassalla jolla on hihnalla 2 laatikkoa viskiä.... koska se on niin pirun halpaa Suomessa. ;D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sinänsä on toki kansantaloudelle hyväksi että ihmiset etelä-suomea myöden matkustaa lappiin litkimään pohjoisen pallonpuoliskon kalleinta viinaa  ::)  Kai se siellä on sitten hyvää, itse voin oikein hyvin tehdä kupillisen kotonakin ;D

Kysyppä norjalaiselta Kilpishallin Alkon noutopisteen kassalla jolla on hihnalla 2 laatikkoa viskiä.... koska se on niin pirun halpaa Suomessa. ;D
Ai joo, pääsi unohtumaan että on sellainenkin maa kun norja olemassa :(   Ei ole tullut käytyä mutta joskus vielä varmaan lennän Norwegianilla.   Taannoin nuorempana joku väitti minun puhuneen itsekseni NORJAA joskus aamuyöllä :-\

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Ai joo, pääsi unohtumaan että on sellainenkin maa kun norja olemassa :(   Ei ole tullut käytyä mutta joskus vielä varmaan lennän Norwegianilla.   Taannoin nuorempana joku väitti minun puhuneen itsekseni NORJAA joskus aamuyöllä :-\

Sitä olen Nuorgamissa miettinyt, jotta onkohan Norjassa vielä korttiaika, tai joku säännöstely päällänsä. Meinaan jotta marketissa käydessään norjalaiset ostavat kärreittäin kahvia, karkkia, keksejä maitotuotteita ym. tavanomaisia kulutushyödykkeitä.

Niijja viinakaupan oven saranat eivät todellakaan pääse jäähtymään.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

millamagia

• Vieras

-Viro on kyllä ihan yliarvostettu.En minäkää sinne lomalle lähtis.Ainoa paikka siellä on tuo Saarenmaa,siihen haluaisin tutustua sen historiallisten rakennusten takia .Mutta sieltä pitäis vuokrata polkupyörä.silläku viikon ajelis siellä,niin sitte seki olis nähty.Viron kylpylät on kyllä ihan toista maata,kuin länsimaissa.Kerran Terviksessä olin,ikinä en enää sinne mene.
[/quote]Kerran olen "terviksessä" ollut minäkin ja uteloittaa kovin että miksi et Sinä mene enää toiste?  Onhan siellä kylpylöitä muitakin mutta itse kyllä olen aikeissa mennä tuonne :-\
  Tallinnaa en sinänsä kummemmin kehu. Hintataso korkea palvelua myöten ja ruuankin laatu voi olla mitä sattuu, tekisi oikein mieli mainita erikseen muuan heikkotasoinen ruokala mihin en enää ikinä mene mutta olkoon nyt :o     Isoja edullisia ja kiinnostavia liikkeitä on kuitenkin tallinnan ympäristössä useita.
   Esimerkiksi auton huollatus ja korjaus voi töineen ja varaosineen olla kolmasosan siitä hinnasta mitä helsingissä.    Kampaajalla tai hierojalla käyminen puolessa hinnassa tai allekin.    Pipareihin ja kääretorttuihin en ota kantaa mutta leivonnaista ja leivosta löytyy kyllä moneen maksukykyyn.  Alkoholi on edullisinta yleensä ollut laivalla :)
   ------------se Tervis,missä minä kävin,oli huonoin kylpylä.Ei poreammeita,vain pieni uima-allas. Se muta-hoito,jota erehyin ottamaan,oli ihan pöljää.Muta valui kaikista koloista vielä viikon päästä :o
Ruoka oli täysin mautonta,vaikka se oli enimmäkseen kalaruokaa,niin se oli suolatonta ja ihjan ellottavaa.salaatteihin en koskenu,koska ne oli koko viikon samat,vähän käännelty välillä :o
En skuussa Rokualle,siellä on oikea kylpylä 8)

de Citonni

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Don't dream your life, live your dreams.

Kerran olen "terviksessä" ollut minäkin ja uteloittaa kovin että miksi et Sinä mene enää toiste?  Onhan siellä kylpylöitä muitakin mutta itse kyllä olen aikeissa mennä tuonne :-\
   ------------se Tervis,missä minä kävin,oli huonoin kylpylä.Ei poreammeita,vain pieni uima-allas. Se muta-hoito,jota erehyin ottamaan,oli ihan pöljää.Muta valui kaikista koloista vielä viikon päästä :o

[/quote]

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Noista mutahoidoista (btw. Timppa tykkäis "mutahoidoista") niin sitä mutaa ei turhan usein vaihdeta. Kaikki mikä kävijöistä irtoaa jää seuraaville. Ei kai siinä nyt haittaa jos savi/turvemassa kuumennetaan usein, eikä kannata ajatella niitä satoja altaassa ennen sinua käyneitä.

JoHaRa

• Vieras
Noista mutahoidoista (btw. Timppa tykkäis "mutahoidoista") niin sitä mutaa ei turhan usein vaihdeta. Kaikki mikä kävijöistä irtoaa jää seuraaville. Ei kai siinä nyt haittaa jos savi/turvemassa kuumennetaan usein, eikä kannata ajatella niitä satoja altaassa ennen sinua käyneitä.

Jos mä pääsisin tuollaiseen mutahoitoon, niin varmasti lisäisin sitä "mutaa" siihen kattilaan ennen poistumistani  ;D

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ruoka oli täysin mautonta,vaikka se oli enimmäkseen kalaruokaa,niin se oli suolatonta ja ihjan ellottavaa.salaatteihin en koskenu,koska ne oli koko viikon samat,vähän käännelty välillä :o
En skuussa Rokualle,siellä on oikea kylpylä 8)
   http://www.terviseparadiis.ee/galleri   Puhummekohan edes samasta paikasta :-\ :-\     No en tiedä kyllä olisinko minäkään mihinkään  mutakylpyyn menossa :-\    Aamupala tuolla menetteli mutta menu muuten oli niin "jännittävä" että se jäi väliin :)

Viimeksi muokattu: 27.10.12 - klo:23:33 kirjoittanut rene