Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe SAC Futureline MAX?  (Luettu 19816 kertaa)

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: SAC Futureline MAX?
Jaaha mitähän noihin laitteisiin sanoisi. Mitä itse olen seurannut eri robottien käyttäjiä ja ns apulaitteista tulevia hyötyjä. Jotenki yleis kuva on että Lely tilalliset selviää vähemmällä värkkäämisellä ja karja terveempää ja tuottoisaa. VMS näitä erilleen vedettäviä vetimiä ja soluttajia. Erinäistä kikkailua että saadaan joka ikinen desi talteen: työllistävä vaikutus. Kun perus lypsy homma on hallussa ja navetan olosuhteet automaattilypsyyn tehdyt pärjää ilman lisävärkkejä. TÄMÄ on asia johon sokaistutaan lypsyrobotin tultua tilalle ja siitä se ongelma kierre yleensä sit alkaa!
Jaahas, mitähän ne apulaitteet sitten auttaa, kun vms toimii navetassa joka ei ole varta vasten robottikäyttöön suunniteltu?

0 kertaa olen nyt viikonlopun aikana robottia auttanut kun olen siitä vastuussa ollut. Ei ole yhtäkään lehmää punaisella ja noin viikko sitten poikineet eläimet kiertää aivan normaalisti. Lattian ja silmän olen toki pessyt aina välillä.
Ai niin, ja lehmät käyvät keskimäärin yli 3 kertaa vuorokaudessa lypsyllä.

Tekis mieli sanoa et sulla on robotti vajaa kapasiteetillä kun kaikki sujuu kuin elokuvis.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: SAC Futureline MAX?
Jalostaminen alkaa kun lopettaa faban/vg:n sonnien käytön. Nytkin ainoat ongelma ensikot Rakuunan jälkeläisiä
Word!

Markkinointi tosin hehkuu kuumana, tulokset ei vaan puhu puolestaan. Poistolista täyttyy kerran-pari poikineista "huippu"sonnien tyttäristä meilläkin :P
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: SAC Futureline MAX?
Jalostaminen alkaa kun lopettaa faban/vg:n sonnien käytön. Nytkin ainoat ongelma ensikot Rakuunan jälkeläisiä
Word!

Markkinointi tosin hehkuu kuumana, tulokset ei vaan puhu puolestaan. Poistolista täyttyy kerran-pari poikineista "huippu"sonnien tyttäristä meilläkin :P

Ongelmia VG:ltä saa jos sokeasti luottaa tarjontaan. Tiheän seulan jälkeen voi jopa hyviäkin löytyä. Itse odotan HH-Alta sydeemiltä ainakin holstein puolella paljon.Tietty äykky puolella Burdette on oma lukunsa. Jo pelkkä kaupan teko annoksista on miellyttävä ja asiakaslähtöinen, kommentit muutamilta kollegoilta tukee myös tätä. Semexillä näyttää olevan muutaman edustajan toimesta hieman taipumusta mustamaalaamiseen mikä on sinänsä harmi jos kerran sonnit on ok.
Tranceforming the world

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: SAC Futureline MAX?
Tekis mieli sanoa et sulla on robotti vajaa kapasiteetillä kun kaikki sujuu kuin elokuvis.
Ei mulla robottia oo, mutta selvästi vajaalla kapasiteetilla tuo kyllä on. Alle 50 lehmää lypsyssä.
Eipä tule ongelmia minkään 30min käyttökatkon takia.

Viimeksi muokattu: 29.10.12 - klo:15:21 kirjoittanut JD6630

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: SAC Futureline MAX?
Ongelmia VG:ltä saa jos sokeasti luottaa tarjontaan.
Juuri näin pitäisi kuitenkin markkinointipropagandan mukaan toimia.

Meidän alueen alueen semex-edustaja ei mustamaalaa ja tekee jalostussuunnitelman käyttäen kaikkien firmojen sonneja pyydettäessä. Asiantuntemusta riittää paljon enemmän kuin mulla, mikä on tietysti peruste asiantuntijan käyttöön :D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Koeman

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 196
Vs: SAC Futureline MAX?
Jaaha mitähän noihin laitteisiin sanoisi. Mitä itse olen seurannut eri robottien käyttäjiä ja ns apulaitteista tulevia hyötyjä. Jotenki yleis kuva on että Lely tilalliset selviää vähemmällä värkkäämisellä ja karja terveempää ja tuottoisaa. VMS näitä erilleen vedettäviä vetimiä ja soluttajia. Erinäistä kikkailua että saadaan joka ikinen desi talteen: työllistävä vaikutus. Kun perus lypsy homma on hallussa ja navetan olosuhteet automaattilypsyyn tehdyt pärjää ilman lisävärkkejä. TÄMÄ on asia johon sokaistutaan lypsyrobotin tultua tilalle ja siitä se ongelma kierre yleensä sit alkaa!
Jaahas, mitähän ne apulaitteet sitten auttaa, kun vms toimii navetassa joka ei ole varta vasten robottikäyttöön suunniteltu?

0 kertaa olen nyt viikonlopun aikana robottia auttanut kun olen siitä vastuussa ollut. Ei ole yhtäkään lehmää punaisella ja noin viikko sitten poikineet eläimet kiertää aivan normaalisti. Lattian ja silmän olen toki pessyt aina välillä.
Ai niin, ja lehmät käyvät keskimäärin yli 3 kertaa vuorokaudessa lypsyllä.

Tekis mieli sanoa et sulla on robotti vajaa kapasiteetillä kun kaikki sujuu kuin elokuvis.

Mitä on vajaa kapasiteetti. Kanadassa pitävät usein vain n. 50 lehmää/robo juuri sen takia, että silloin kaikki sujuu kuin elokuvis. Robotilla reilusti luppoaikaa, mutta toisaalta lypsyyn ei juuri tarvitse sekaantua. Toisaalta 0,7€/litra mahdollistaa monta muutakin asiaaa, mitkä ei meillä ole mahdollisia.

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: SAC Futureline MAX?
Ongelmia VG:ltä saa jos sokeasti luottaa tarjontaan.
Juuri näin pitäisi kuitenkin markkinointipropagandan mukaan toimia.

Meidän alueen alueen semex-edustaja ei mustamaalaa ja tekee jalostussuunnitelman käyttäen kaikkien firmojen sonneja pyydettäessä. Asiantuntemusta riittää paljon enemmän kuin mulla, mikä on tietysti peruste asiantuntijan käyttöön :D

No ei meilläkään. Meinasin jo aiemmin tarkentaa että se koskee lähinnä vaahtoamista netti palstoilla. Juuri tuota osaamista tässä haetaan.  ;)
Tranceforming the world

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: SAC Futureline MAX?
Jaaha mitähän noihin laitteisiin sanoisi. Mitä itse olen seurannut eri robottien käyttäjiä ja ns apulaitteista tulevia hyötyjä. Jotenki yleis kuva on että Lely tilalliset selviää vähemmällä värkkäämisellä ja karja terveempää ja tuottoisaa. VMS näitä erilleen vedettäviä vetimiä ja soluttajia. Erinäistä kikkailua että saadaan joka ikinen desi talteen: työllistävä vaikutus. Kun perus lypsy homma on hallussa ja navetan olosuhteet automaattilypsyyn tehdyt pärjää ilman lisävärkkejä. TÄMÄ on asia johon sokaistutaan lypsyrobotin tultua tilalle ja siitä se ongelma kierre yleensä sit alkaa!
Jaahas, mitähän ne apulaitteet sitten auttaa, kun vms toimii navetassa joka ei ole varta vasten robottikäyttöön suunniteltu?

0 kertaa olen nyt viikonlopun aikana robottia auttanut kun olen siitä vastuussa ollut. Ei ole yhtäkään lehmää punaisella ja noin viikko sitten poikineet eläimet kiertää aivan normaalisti. Lattian ja silmän olen toki pessyt aina välillä.
Ai niin, ja lehmät käyvät keskimäärin yli 3 kertaa vuorokaudessa lypsyllä.

Tekis mieli sanoa et sulla on robotti vajaa kapasiteetillä kun kaikki sujuu kuin elokuvis.

Mitä on vajaa kapasiteetti. Kanadassa pitävät usein vain n. 50 lehmää/robo juuri sen takia, että silloin kaikki sujuu kuin elokuvis. Robotilla reilusti luppoaikaa, mutta toisaalta lypsyyn ei juuri tarvitse sekaantua. Toisaalta 0,7€/litra mahdollistaa monta muutakin asiaaa, mitkä ei meillä ole mahdollisia.

Ei se suomessakaan enempää vaadi. 550000 litraa meijeriin vuodessa on ihan tarrpeeksi...
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: SAC Futureline MAX?
Jaaha mitähän noihin laitteisiin sanoisi. Mitä itse olen seurannut eri robottien käyttäjiä ja ns apulaitteista tulevia hyötyjä. Jotenki yleis kuva on että Lely tilalliset selviää vähemmällä värkkäämisellä ja karja terveempää ja tuottoisaa. VMS näitä erilleen vedettäviä vetimiä ja soluttajia. Erinäistä kikkailua että saadaan joka ikinen desi talteen: työllistävä vaikutus. Kun perus lypsy homma on hallussa ja navetan olosuhteet automaattilypsyyn tehdyt pärjää ilman lisävärkkejä. TÄMÄ on asia johon sokaistutaan lypsyrobotin tultua tilalle ja siitä se ongelma kierre yleensä sit alkaa!
Jaahas, mitähän ne apulaitteet sitten auttaa, kun vms toimii navetassa joka ei ole varta vasten robottikäyttöön suunniteltu?

0 kertaa olen nyt viikonlopun aikana robottia auttanut kun olen siitä vastuussa ollut. Ei ole yhtäkään lehmää punaisella ja noin viikko sitten poikineet eläimet kiertää aivan normaalisti. Lattian ja silmän olen toki pessyt aina välillä.
Ai niin, ja lehmät käyvät keskimäärin yli 3 kertaa vuorokaudessa lypsyllä.

Tekis mieli sanoa et sulla on robotti vajaa kapasiteetillä kun kaikki sujuu kuin elokuvis.

Mitä on vajaa kapasiteetti. Kanadassa pitävät usein vain n. 50 lehmää/robo juuri sen takia, että silloin kaikki sujuu kuin elokuvis. Robotilla reilusti luppoaikaa, mutta toisaalta lypsyyn ei juuri tarvitse sekaantua. Toisaalta 0,7€/litra mahdollistaa monta muutakin asiaaa, mitkä ei meillä ole mahdollisia.

***Vastasit itse kysymykseesi eli jos perse kestää niin voihan sitä päästä "helpolla". Itse olen kuitenkin omaksunut yrittämismuodon, jossa tulos yritetään maksimoida. Näin ollen robottikin yritetään kuormittaa siten, että maitotuotos/työmäärä/kustannukset ovat sopivalla tasolla.

mah

  • Vieras
Vs: SAC Futureline MAX?
Ongelmia VG:ltä saa jos sokeasti luottaa tarjontaan.
Juuri näin pitäisi kuitenkin markkinointipropagandan mukaan toimia.

Meidän alueen alueen semex-edustaja ei mustamaalaa ja tekee jalostussuunnitelman käyttäen kaikkien firmojen sonneja pyydettäessä. Asiantuntemusta riittää paljon enemmän kuin mulla, mikä on tietysti peruste asiantuntijan käyttöön :D
Tuosta semex saa propsit minultakin. Heiltä saa vinkkiä myös kilpailijoiden sonneista, jos siellä on hyviä. Ja miksi käyttäisi itseänsä tyhmempää asiantuntijaa.... :-X

Vehnäpipo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: SAC Futureline MAX?
Jalostaminen alkaa kun lopettaa faban/vg:n sonnien käytön. Nytkin ainoat ongelma ensikot Rakuunan jälkeläisiä
Word!

Markkinointi tosin hehkuu kuumana, tulokset ei vaan puhu puolestaan. Poistolista täyttyy kerran-pari poikineista "huippu"sonnien tyttäristä meilläkin :P

Ongelmia VG:ltä saa jos sokeasti luottaa tarjontaan. Tiheän seulan jälkeen voi jopa hyviäkin löytyä. Itse odotan HH-Alta sydeemiltä ainakin holstein puolella paljon.Tietty äykky puolella Burdette on oma lukunsa. Jo pelkkä kaupan teko annoksista on miellyttävä ja asiakaslähtöinen, kommentit muutamilta kollegoilta tukee myös tätä. Semexillä näyttää olevan muutaman edustajan toimesta hieman taipumusta mustamaalaamiseen mikä on sinänsä harmi jos kerran sonnit on ok.
Tuo Burdette ei vaan tahdo oikein tiineyttää...

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Vs: SAC Futureline MAX?
Tuo Burdette ei vaan tahdo oikein tiineyttää...
En ole huomannut, että tällä sonnilla olisi alhaisempi tiineyttämis-%. Ihan normaalisti on tarttuneet sekä tavalliset että seksatut siemenet.  ;D

Tuosta semex saa propsit minultakin. Heiltä saa vinkkiä myös kilpailijoiden sonneista, jos siellä on hyviä. Ja miksi käyttäisi itseänsä tyhmempää asiantuntijaa.... :-X
En nyt sanoisi tyhmemmäksi, mutta omasta mielestäni minä olen se joka tunnen eläimeni parhaiten tiedän millasia eläimiä haluan tulevaisuudessa lypsää. Sonnifirmoilta (Huom. monikossa) käytän vain arvostelupalveluita (ja toki ostan niitä siemeniä), sonnivalinnat teen itse. Toki sitä kiinnostusta pitää aiheeseen olla, et viitsii sonneja plärätä, ja ennen siemennystä vielä miettiä olisko mikä paras parituskumppani, mutta sehän se onkin tän homman pointti minusta ja tekee tän mielenkiintoiseksi.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: SAC Futureline MAX?
Miten pitkälle menneisyyteen Heluna menee miettiessään sonnivalintoja?Onkos semmoisia neg.ominaisuuksia jotka vaikuttaa pitempään.

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Vs: SAC Futureline MAX?
Miten pitkälle menneisyyteen Heluna menee miettiessään sonnivalintoja?Onkos semmoisia neg.ominaisuuksia jotka vaikuttaa pitempään.
No sen mitä nyt suvun muistaa 20 v ajalta... Ikävä kyllä ne erittäin negatiiviset kokemukset jää hyvin mieleen... Ja sama sonneilla, jos joku on tehny ennestään hyvään emälinjaan täyden pommin, joutuu se heti pois käytöstä, lopullisesti, millään huippugenomeillakaan ei oo väliä, jos se (tai sen isä tai isänisä) on tehny joskus tuhoa mun eläimissä. Näitä ovat mm. Ooppium ja Botans.
Pääpainot mulla on aina ollu lypsynopeus ja utarerakenne, ja on edelleen. Yhdellä sukuhaaralla toi lypsynopeus vaihdetaan jalkarakenteeseen, niillä tuppaa olemaan liian kiverää kinnertä, mut eiköhän sekin ajan kanssa korjautune. Nyt alkaa olemaan ensikot semmosia, että mitään isompaa korjattavaa ei oo, rakenne, toimivuus ja tuotos ok. Niistä on hyvä lähtee jatkamaan taas vain eteenpäin. :)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: SAC Futureline MAX?
Montako sonnia helunalla on käytössä per rotu?
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.