Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kauppasopimus kiista  (Luettu 4090 kertaa)

topila

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
kauppasopimus kiista
Missä olette ratkoneen kauppasopimuksen tulkintaan tulleita kiistoja. Lähinnä miten punaisenkoneen asennuksesta kulut on so*****?

lehtis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: kauppasopimus kiista
Tähän asti on selvinnyt asiat, kun on soittanut riittävän isolle Pomolle.

henriksson

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 202
Vs: kauppasopimus kiista
Tähän asti on selvinnyt asiat, kun on soittanut riittävän isolle Pomolle.
Ei ole tarvinnut soitella Isolle Pomolle. Joku firma osaa palkata ammattilaisia kaupantekoon.  Osaavat tehdä paperit oikein. Ei ole ollut tulkintakiistoja. Usein kiistoissa auttaa maksamalla laskut ajallaan.

Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Vs: kauppasopimus kiista
Kyllä erimielisyyksiä tulee toisinaan. Siksi olenkin vaatinut kaikkiin kauppoihi kirjallisen tilausvahvistuksen/kauppasopimuksen. Kun on todella moraalittomia kumppaneita meille tavaraa kauppaamassa.

Toimitusaika on aina määritelty ja siihen sakko. Vaikka tilaus olisi vain 2 tn € kivennäiskaupasta. Maininta on aina maksuehdosta, ei siksi ettei olisi rahaa maksaa. Näe punaista kun toimituksen kanssa tai pahimmillaan etukäteen on laatikossa 3-10 pv maksuehdolla lasku. Ihan oman vitutuksen vähentämiseksi vaadin aina vähintään 14 pv. Itsehän myymme tavaraa 30-45 pv maksuehto. (liha ilmoituksesta tilitykseen aina yli 14 pv ja ääripäässä maito, alkukuun toimituksesta maksetaan osa 45 pv ja lopullinen tilitys toisinaan vasta 15 kk päästä :). Konetta tai laitetta ostettaessa aina maininta että maksuehto esim 14 pv taikka milloin toimitus on käyttökuntoisena täydellinen. Samoin maininta että kone toimitetaan käyttökuntoisena. Vaihtokoneita ei myöskään luovuteta ennen uuden laitteen varmaa käyttökuntoisuutta.

Kaiken kaikkiaan huolehdi oikeuksistasi, mikäli maksat puutteellisen toimituksen on kaupan halu kuunnella oleellisesti laskenut. Maatilat yleensä kantaa omilla harteillaan ihan liikaa muiden kämmäilyjä. Ei tavallinen insinööritoimisto hyväksy omaan piikkiin mitään heidän kumppaneiden kommelluksia. Minulla ollu toisinaan halu mitata Ell osaaminenkin, mutta nieleskelly niiden virheitä vuosien saatossa riittämiin.

Vielä lisäys: Ei näitä omia itsestäänselviä kaupan laatuvaatimuksia kannata kailottaa kaiken aikaa, teet kauppaa niinkuin tyylilläsi aina teet. Sitten kun olette kauppaan päässeet vaadit vain kaiken paperille, se on kiusallinen tilanne kunnes siihen rutiini tulee, sittenkin on paljon helpompi kuin valittaa maksetusta puutteellisesta taikka kasaamattomasta koneesta.

Viimeksi muokattu: 01.07.08 - klo:09:54 kirjoittanut Komissaari

Akana

topila

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: kauppasopimus kiista
Sopimuksen laskut on maksettu ajallaan. Työlle oli so***** kattosumma, nyt ylitykset kuuluma laskutetaan vaikkakin asennusporukalta oli kuulema mennyt ohjearvoja nopeammin. Lisäksi perusteluna myyjä sanoi vaikka maksaisit ko. laskun silti olet saanut halvemmalla kuin muut ja takuu asiat sujuvat helpommin myöhemmin!!!!

huli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: kauppasopimus kiista
Onhan se tietysti niin että yhteistyö myyjän kanssa sujuu jatkossa kitkattomammin, jos ei ole kiistoja maksuista. Tuo punainen lienee robotti? Eli yhteistyö jatkunee vuosia, sekin kannattaa ottaa huomioon. Tappeleminen viimeiseen asti muutamasta satasesta on pidemmän päälle raskasta, kannattaako edes... Toki jos kiista summa on huomattava, kannattaahan sitä puolensa pitää. Varmaan aluksi selvitellä myyjän kanssa sovussa ettei kysymys ole väärinkäsityksestä. Siis ettei lasku olekaan työstä, vaan tarvikkeista tms??

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: kauppasopimus kiista
Sopimuksen laskut on maksettu ajallaan. Työlle oli so***** kattosumma, nyt ylitykset kuuluma laskutetaan vaikkakin asennusporukalta oli kuulema mennyt ohjearvoja nopeammin. Lisäksi perusteluna myyjä sanoi vaikka maksaisit ko. laskun silti olet saanut halvemmalla kuin muut ja takuu asiat sujuvat helpommin myöhemmin!!!!

Kattosumma on siis so***** kirjallisesti molempien osapuolien allekirjoittamassa sopimuksessa ?
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

topila

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: kauppasopimus kiista
Kyllä, kauppakirjan liittenä oleva luettelo mitä kuuluu sopimukseen!!!

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: kauppasopimus kiista
Kyllä, kauppakirjan liittenä oleva luettelo mitä kuuluu sopimukseen!!!

Käräjäoikeus on sitten oikea paikka ratkoa asioita ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

mah

  • Vieras
Vs: kauppasopimus kiista
Maksaa sen mitä on so***** kauppakirjassa ja jää odottelemaan vastinetta. Voip olla että eivät ala karhuamaan mitään ja asia jää siihen. Joskus olen näin joutunut toimimaan.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: kauppasopimus kiista
Sopimuksen laskut on maksettu ajallaan. Työlle oli so***** kattosumma, nyt ylitykset kuuluma laskutetaan vaikkakin asennusporukalta oli kuulema mennyt ohjearvoja nopeammin. Lisäksi perusteluna myyjä sanoi vaikka maksaisit ko. laskun silti olet saanut halvemmalla kuin muut ja takuu asiat sujuvat helpommin myöhemmin!!!!

Mikäli asennushinnalle on so***** kattosumma, eikä asennusaika ole ylittynyt, niin mikähän on peruste lisälaskulle.
Jos sinulla on kaikki asiat paperilla so*****na, niin älä maksa, myyjä on yrittäjä kuiten me kaikki muutkin ja sillä on omassa toiminnassaan omat riskinsä, jotka sen täytyy osata itse laskea ja ottaa huomioon.
Takuuhun asiat tuskin vaikuttaa mitenkään, pikemminkin myyjä myöhemmin mikäli asiaa muistelee, niin tietää sen että vaadit asiat hoidettavaksi kuten on so*****, eikä ala laskuttamaan asioista joita ei kuulu laskuttaa.
Myyjälle sinä olet asiakas ja se haluaa kyllä säilyttää asiakassuhteen, siitähän se leipänsä saa.

Sehän ei voi olla peruste lisälaskulle, että olet saanut halvemmalla kuin muut kyseisen koneen.

Muistuta myyjää sellaisesta asiasta, että mikäli laskut ei ole niinkuin on so*****, niin kyseessä on epäluotettava yhteistyökumppani, jonka kanssa ei pidä koskaan asioida pitempään.