Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pöllymehe Kaupamaja  (Luettu 15593 kertaa)

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Pöllymehe Kaupamaja
Ei kannata hakea kaupamajasta tavaroita, hävii alv:n. Kävin sieltä hakemassa akun, lisäsivät alv:n vaikka minulla oli VAT numero, sanoivat että voin hakea palautuksen suomessa. Kotona soitin verotoimistoon eivät luvanneet maksaa alv palautusta, myyjäliike EI olisi saanut lisätä alvia maksuun. Kannatta tilata vain tiistaisin kun on ilmainen rahti.

Kyllähän EU-alueen alvit saa palautukseen/vähennykseen myös. Kun alvittomana voi ulkomaasta ostaa vain tavaraa, palveluista esim rahti joutuu maksamaan sen ulkomaan alvin.

Homma ei hoidu verotoimiston kautta vaan pitää kirjautua erilliseen palveluun, onnnistuu verkkopankkitunnuksilla:

http://www.vero.fi/fi-FI/Yritys_ja_yhteisoasiakkaat/Avoin_yhtio_ja_kommandiittiyhtio/Arvonlisaverotus/Ulkomaalaispalautus%2810745%29

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Pöllymehe Kaupamaja
Meinasko skännä tilailla jotai tuolta?
Aika edulliset on kestopuu aitapylväät ainakin jos vrt arkimarketin hintoihin..

30 senttiä lisää noihin pylvään hintoihin niin täysin lavoin ajautuu Pirkanmaalle ko liikkeestä. 3-4 lavaa mahtuu kyytiin. Jos autoon menee kahteen kerrokseen niin 6-8 lavaa mahtuu kyytiin.

Yhtä lavaa en tuo kun menee tuotto Tallinkille.
Minä olen aiemmin ollut Tallinkin kanta-asiakas, nyt kun tuossa suunnittelin matkaa autolla ja kärryllä niin menopaluu olisi ollut 900€ Tallinkilla ja 400€ Eckeröllä  :(      Osui toki varmaan ääritapaus mutta selvät erot hinnoissa silti :(

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Pöllymehe Kaupamaja
http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=9621&category_id=913&option=com_virtuemart&Itemid=20&lang=fi    Tämä (lievä ryssä? venttiililohko)  vaikuttaa edulliselle :-\   Guukkelin mukaan sopisi virtausalueelle 20-100 litraa :-\

shavia

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: Pöllymehe Kaupamaja
Sähköaitatarvikkeita sekä rälläkän laikkoja olen tilannut tuolta ihan koko lavallisen. Tiistaisin tosiaan tulee rahtivapaasti, toimitus on nopea, ja maksan pankkikortilla itellakuskille koko homman. Jotkut kamat on ihan Suomen hinnoissa, mutta jotkut on hyvikin halpaa.

Tilauksen kun tekee verkkokaupassa, niin soittavat yleensä heti, ja varmistavat, ja samana päivänä lähtee. Enkä maksa alv:ia (rahdistakaan), kun olen y-tunnuksen heille ilmoittanut.

Tästä saattaa tulla maatalouskauppaan hyväkin kilpailija tanskalaisille, lisäävät valikoimaa koko ajan.