Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lava-auto.  (Luettu 22959 kertaa)

brotofobia

  • Vieras
Vs: Lava-auto.
Käytetyn Navaran ostamisessa kannattaa olla tarkkana. Niissä jokusen vuoden vanhoissa 2,5TD:ssä oli murtopultit kiertokangen alapäässä...joiden tarkoituksena on tehdä kiertokangen tuuletusaukko lohkon kylkeen...itse sopivaksi katsomallaan hetkellä.  8)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Lava-auto.
Tuo Navara mikä nyt on oikeastaa 1.vaihtoehto on -09 mallia ja 171hv +automaatti yhdistelmällä, onko noissa mitään sellasta tyyppivikaa mitä kannattaisi tutkia?

-07 Pathfinder vaati nokkaketjun ja kiristimen uusimisen sadan tonnin jälkeen viime keväänä. Hoidettiin takuuna, se on ton moottorin heikko lenkki. Konerikkoon oli vaan muutamia kilometrejä, joten viimeisellä hetkellä hoitui, kiitos tarkkakorvaisen merkkihuoltajan. -09 autossa pitäisi olla takuuta jäljellä vielä, joten asia hoituu ilman euroja. Kunhan varmistat, että takuu seuraa.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

roadman

  • Vieras
Vs: Lava-auto.
Hämmennän tätäkin. miksi pitää olla avolava? Itekkin nuorna miehenä ajelin noilla avolavoilla. nyt kun on päässyt umpipakun makuun niin en missään nimessä enää avolavaa halua vaivakseni. Talvella lunta kuuppa puolillaan, mitään arvokasta et voi lavalla pitää ettei varasteta, jos auton jättää valvomatta. Ainut hyvä puoli on nelikko jolla päästä pahempaan paikkaan, mutta sen matkan voi tehdä sillä työkoneellakin ei ne monien kilometrien päässä ole.
Onhan pakuja nelikkonakin hiace. transporter sekä mersultakin löytyy.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Lava-auto.
Eihän se pakulla ajaminen ole lähellekkään yhtä miehekkään näköistä kun isoolla avolavalla :P

Tietenkin avolavassa on etuja jos kuskaa polttoainetta suurissa astiossa kaueammas kotoa, kuten kaivuri ja metsäkonemiehet.

Viimeksi muokattu: 08.10.12 - klo:16:57 kirjoittanut JD6630

roadman

  • Vieras
Vs: Lava-auto.
jos asia on että pitää olla isooo niin silloin ei oo muita avolavoja kuin tuolta atlantin takaa ja
ah ja niin ihanan halpaa ajaminen meinaan ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Lava-auto.
jos asia on että pitää olla isooo niin silloin ei oo muita avolavoja kuin tuolta atlantin takaa ja
ah ja niin ihanan halpaa ajaminen meinaan ;D
Niihinhän saa puoliperävaunuja ja etukuormaimia ja mitä vaan  8) Todella monikäyttöisiä  ;D  Ja kiihtymään 0-100km/h 5,5s   :o 

realisti

  • Vieras
Vs: Lava-auto.
Avolava just sen takia että pääsee sinne minne pitää, polttoainetta nevalle kaivurille, puimurille yms. Ja kate on noihin käytännössä pakko-ostos, kun en halua sitä lunta konttiin. Ne paikat missä tarttee huoltaakin koneita poissa kotoa on yleensä sellasia että pitäis raahata kamppeita muutamasta sadasta metristä kilometreihin jos pakulla meinaisi. Helppo laittaa kyytiin lavoja ja muuta kamaa.
Edellinen pirssi ennen nykyistä mitsua oli mb vito, eli pakustakin on kokemusta. Ei tosiaan ole mitään intoa enää kamppeita kantaa. Tietty yksi vaihtoehto olis mb vito 115 4x4 korotettuna, mutta vähemmän fiaskot eli uudehkot on niin juukelin kalliita.
Pirskatti kun pitäs soitella autoista, mutta tohtori käski välttää puhumista kun kurkku on niin tulehtunut. Pääasia että aina voi tänne sontaa suoltaa.

Viimeksi muokattu: 08.10.12 - klo:20:01 kirjoittanut realisti

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Lava-auto.
Käytetyn Navaran ostamisessa kannattaa olla tarkkana. Niissä jokusen vuoden vanhoissa 2,5TD:ssä oli murtopultit kiertokangen alapäässä...joiden tarkoituksena on tehdä kiertokangen tuuletusaukko lohkon kylkeen...itse sopivaksi katsomallaan hetkellä.  8)

Eikös ne irtoveivit ollu King Capin ominaisuus.
Navarassa mahtaa olla eri mylly, kun ottavat siitä nykyään 190hv  450Nm

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Lava-auto.
Kanadassa jenkki foortit ja jenkki isot picupit on tosi huonossa huudossa.
Ne on venäläisen auton hapituksessa. ;D
Eräs kaverini haki jenkeistä dodgen nyt syksyllä aivan uuden saappa nähdä miten se pelaa ajansaatossa.
Tuo kulutus ei pidä kyllä paikkaansa vähintään 14 litraa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Lava-auto.
Käytetyn Navaran ostamisessa kannattaa olla tarkkana. Niissä jokusen vuoden vanhoissa 2,5TD:ssä oli murtopultit kiertokangen alapäässä...joiden tarkoituksena on tehdä kiertokangen tuuletusaukko lohkon kylkeen...itse sopivaksi katsomallaan hetkellä.  8)

Eikös ne irtoveivit ollu King Capin ominaisuus.
Navarassa mahtaa olla eri mylly, kun ottavat siitä nykyään 190hv  450Nm
Mites terranon kone 2,7 kestää.?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Lava-auto.
Kanadassa jenkki foortit ja jenkki isot picupit on tosi huonossa huudossa.
Ne on venäläisen auton hapituksessa. ;D
Eräs kaverini haki jenkeistä dodgen nyt syksyllä aivan uuden saappa nähdä miten se pelaa ajansaatossa.
Tuo kulutus ei pidä kyllä paikkaansa vähintään 14 litraa.
Ja sulle kelpaa vain kotimainen pikuppi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Teijo_%28auto%29    :)

HEINÄMIES-07

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 299
  • Sivutoimista Sisuilua vuodesta -94 alkaen.
Vs: Lava-auto.
Mulla on -08 Rangeri se uusi malli taitaa olla kyllä jonkin verran muuttunut. Mutta noi kaappariovet tulevat varmasti seuraavaankin. On niin mahottoman näppärä viedä tavaraa sisätiloissa.Ei oo voortista pahaa sanottavaa jos nyt ei heikkoa alavääntöä oteta mukaan. Herkkä sammumaan jos ei anna kaasua lähdöissä. Ja ne kiinnityspisteet lavan ylälaidassa ei saa mitään muuta kiinni kun korkeita taakkoja.
Mitään vikaa siinä ei ole ollut vast 70tonnii kylläkin mittarissa.
Toisena ajokkina 91 Caddy ja kummasti sekin viel kuljettaa!

Mites sitä tavaraa saa kuljetella lava-auton sisätilöissa ,kun k-a,n ohjaamossa ei saa olla kun asiapaperit?Tuli meinaan tyhjästä pahvilaatikosta kerran huomautus raskaankaluston ratsiassa!

realisti

  • Vieras
Vs: Lava-auto.
Miten Ford excursion vuosituhannen alkuosasta? Sama tekniikka kuin f250 mutta ns.henkilöauto mutta isot pariovet että saa konttiin vaikka kuomalavan trukilla.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Lava-auto.
Eikö sulla realisti ollut jo kuorma-auto? Eikö sillä sitten pääse sinne nevalle?

maamees

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 174
Vs: Lava-auto.
Se Navara varmasti tosi messevä auto. Mutta olen kuullut sen verran niiden moottoreista huonoa, etten uskaltaisi ainakaan käytettyä ostaa... Kesällä tuli tutun Navaraan täydellinen moottori vanhan tilalle. Tarkkaa syytä kajahtamiseen en tiedä.