Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran traktorituotannosta  (Luettu 61611 kertaa)

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Valtran traktorituotannosta
  Muutamille tämän palsta lukijoille tiedoksi, että kun lukisitte Agco:n neljännesvuositiedotteita, olisitte paljon viisaampia. Tulevaisuuden suuntalinjat on yhtiön taholta päätetty. Fendt tulee olemaan ykkösmerkki (tehtaan avajaiset näytti tulevaa). Euroopassa Fendtin malleihin tullaan panostamaan, myös 200-sarjaan. Agcon, Valtran,Massey-Fergusonin on tyytyminen pikkumalleissaan, ns. Centurion platformiin, eli samalta pohjalta tehdään Kíinassa ja Turkissakin näitä kolmea merkkiä. Kehitysmaihin yksinkertaisempana. Algeriaan avattava tehdas tuottanee näitä. Nimimerkki SAS jaksaa lähes päivittäin kertoa kotimaisesta traktorista, mutta onko hiukan yli 10000 tehtyä konetta riittävä määrä tulevaisuudessa kannattavaan tuotantoon? Esiteltävien mallien listalla oli uudet T-sarjalaiset, oliko vuonna 2014? Jos mistä tämän SASin kannattaisi olla ylpeä kuten meidän muidenkin suomalaisten, niin Agco Powerin moottoreista, joita tulee kohta kaikkiin konsernin tuotteisiin. Moottorien valmistus tuotekehityksineen on suomalainen taidonnäyte kehittyvässä maatalousteknologiassa, ja moottorit ovat voimanlähteenä myös muuallakin maansiirto-ja metsäpuolella.

Eiköhän tämä ole ollut aika selvää, vaikkei neljännesvuositiedoitteita lukisikaan. Moottoritehtaan vuoksi Acco todennäköisesti aikoinaan kaupan teki. Niin kauan kuin Fendt on ykkösmerkki, eivät MF ja Valtra voi esitellä mitään oikeasti merkityksellistä ja parempaa tekniikkaa ennen kuin se on Fendtissä. Sen sitten tulevaisuus näyttää, kuinka pian ja minkä kokoisissa traktoreissa MF ja Valtran erottaa vain tarroista, hytin sisustuksesta ja moottorin sekä voimansiirron ohjelmistosta. Myydäänhän jo nyt Valmettia tai Valtraa Massikaksi maalattuna ja tarroitettuna.

Kotimaisen suosimisessa on toki työllistämishyöty. Mutta jos kotimaahan jää vain kokoonpano ja vähän itse valmistusta, jää tuokin hyöty aika vähäiseksi. Varsinkin jos se kokoonpano on liiotellen tyyliä "liitettään moottoriin vaihteisto+perä sekä etuakseli ja nostetaan hytti päälle"

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Valtran traktorituotannosta
Kyllä Valtrallakin saa työt tehtyä, miehestä se jää ennemmin kiinni kuin traktorista.

No emmä tiärä. Toi naapuri on aina lähdössä töihin, mutta valmettinsa ei aina. Minä hyväsydäminen lainaan sitten verkua.
jos se onkin vain pelkkää teatteria, tarkoituksena nostattaa naapurin itsetuntoa ohdakkeisella tiellä :-\ :-\ :-\ :-\
Öljyvana tiellä kertoo totuuden!  Eikä siinä ohdaketta sitten kasvakkaan.

Viimeksi muokattu: 09.10.12 - klo:22:17 kirjoittanut landehande

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5918
Vs: Valtran traktorituotannosta
Kyllä Valtrallakin saa työt tehtyä, miehestä se jää ennemmin kiinni kuin traktorista.

No emmä tiärä. Toi naapuri on aina lähdössä töihin, mutta valmettinsa ei aina. Minä hyväsydäminen lainaan sitten verkua.
jos se onkin vain pelkkää teatteria, tarkoituksena nostattaa naapurin itsetuntoa ohdakkeisella tiellä :-\ :-\ :-\ :-\
Öljyvana tiellä kertoo totuuden!  Eikä siinä ohdaketta sitten kasvakkaan.
Ai siitä tietää missä silllä sun lainamassikalla on ajeltu.  ;D

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtran traktorituotannosta
Lähes kaikki  urakoitsijat ovat täällä siirtyneet Ponsseeen ;D
Törkeen kallis on kuulemma jontikka eli hinnan ero useita kymmeniä tuhansia.
Iso yhtiö vaatii suuria ja kalliita johtajia siitä kai se johtuu.
Jontikan myynti takkuaa ja pahasti ainakin Suomessa.
No jaa, ei täälläkää taida kuin suurin suosia Deereä. Hinnan eroa kuulemma on, mutta niin on myös laatueroakin ;D

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Valtran traktorituotannosta
Kyllä Valtrallakin saa työt tehtyä, miehestä se jää ennemmin kiinni kuin traktorista.

No emmä tiärä. Toi naapuri on aina lähdössä töihin, mutta valmettinsa ei aina. Minä hyväsydäminen lainaan sitten verkua.
jos se onkin vain pelkkää teatteria, tarkoituksena nostattaa naapurin itsetuntoa ohdakkeisella tiellä :-\ :-\ :-\ :-\
Öljyvana tiellä kertoo totuuden!  Eikä siinä ohdaketta sitten kasvakkaan.
Ai siitä tietää missä silllä sun lainamassikalla on ajeltu.  ;D
Sul on lukihäiriö!  :D

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtran traktorituotannosta
versussa ja direktissä menee penkki ympäri vaikka taka-asennossa. hitekissä ei mene.
kopin runkohan on muuttunt 1 sarjan tultua. hitekissä tila pieneni sivusuunnassa vrt 8000srj. advance/versu ja direkti taas on sivutiloiltaan tilavampia kuin vanhat.

Jos omaa penkin kääntötarvetta ajattelee, niin se on käytännössä vain metsäajoa varten. Voimiltaan siihen riittää oikein hyvin sata heppainen, jossa on mielellään mahdollisimman vähän putkia, johtoja, suodattimia ja muoviosia yms. helposti särkyvää hytin alla sekä rungon kyljessä. Pohjapanssareita on, mutta oikein perusteellinen suojaus syö maavaraa ja hankaloittaa usein huoltoa. Jo kokoluokka saattaa karsia versun ja direktin pois vaihtoehdoista. Käytetyistä 8000 sarjakin on vähän turhan suuri ja pitkä (?). Mutta siitä penkistä... Pitääkö sen olla täysin ylhäällä tai liittyykö kääntymiseen jokin muu juju? En nimittäin ollut ainoa, joka kolme-neljä vuotta sitten ihmetteli Koneagriassa "miten tää oikein kääntyy ?????" nimenomaan metsävarustellussa Valtrassa.

Tunnustan itsekin ihmetelleeni tuota, että ei ole viitsitty säätää loppuun asti sähköisillä hallintakahvoilla varustetun koneen penkkiä, jotta kääntyminen olisi mahdollisimman helppoa. Omassa käytössä pitää penkin kääntyä, vaikka hallintaventtiili ois mekaaninen, muuten on kääntyvän penkin idea tehokkaasti romutettu.

Jontikassakin penkki kääntyy "metsäohjaamossa" kohtuumukavasti jos kuormaimen hallintaventtiilit on sähköiset, mut se näkyvyys on vielä kurjempi kuin valtran vakio-ohjaamosta.

Ammattilaisia kun kuuntelee, niin lastentautinsa osaa olla niin metsäkoneissakin kuten uusissa traktoreissakin. Kokemuksia olen kuullut lähinnä Ponssesta ja Deerestä ja sekaan mahtuu ongelmallisia ja vähemmän ongelmallisia tapauksia.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 431
Vs: Valtran traktorituotannosta
Eiköhän tämä ole ollut aika selvää, vaikkei neljännesvuositiedoitteita lukisikaan. Moottoritehtaan vuoksi Acco todennäköisesti aikoinaan kaupan teki. Niin kauan kuin Fendt on ykkösmerkki, eivät MF ja Valtra voi esitellä mitään oikeasti merkityksellistä ja parempaa tekniikkaa ennen kuin se on Fendtissä. Sen sitten tulevaisuus näyttää, kuinka pian ja minkä kokoisissa traktoreissa MF ja Valtran erottaa vain tarroista, hytin sisustuksesta ja moottorin sekä voimansiirron ohjelmistosta. Myydäänhän jo nyt Valmettia tai Valtraa Massikaksi maalattuna ja tarroitettuna.

Kotimaisen suosimisessa on toki työllistämishyöty. Mutta jos kotimaahan jää vain kokoonpano ja vähän itse valmistusta, jää tuokin hyöty aika vähäiseksi. Varsinkin jos se kokoonpano on liiotellen tyyliä "liitettään moottoriin vaihteisto+perä sekä etuakseli ja nostetaan hytti päälle"

Tilannehan on aika pitkälti sama kuin VAG-konsernin tuotteissa. Audi on lippulaiva ja VW, Skoda ja Seat sitten niitä täydentäviä merkkejä. Saksan AutoBildissä oli muuten pari vuotta sitten testi, jossa verrokkeina olivat Audi A6, VW Passat ja Skoda Superb. Testin tulos ei ollut oikein konsernin johdon mieleen, koska voittajaksi selviytyi Superb, toisena oli Passat ja Audi oli vasta kolmas. Jutussa selitettiin Skodan hyvää menestymistä sillä, että Tsekit ovat sen verran ylpeitä omasta autotehtaastaan, että tekevät siellä 110 lasissa töitä. Tiedä sitten mikä on totuus.

Tällä meidän kylillä A-alueen eteläosissa ei muuten näy Valtraa oikein missään talossa. Suurimpana syynä on mun mielestä nihkeät myyjät paikallisessa myyntikonttorissa. Viimeisintä Deereä ostaessa hinnan eroa vastaavaan Valtraan oli Peuran eduksi lähemmäs 10 k€, joten Valtra jäi tälläkin kertaa ostamatta, vaikka lyhyen koeajon perusteella vaikuttikin mukavalta peliltä.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Valtran traktorituotannosta
Vissiin sitten on hintaeroa ponsse vs. deere.  n.150t€ (tosin toisessa kääntyvä ohjaamo, toistaiseksi vain toisessa)
Nii se on...

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Valtran traktorituotannosta
Näiden juttujen perusteella joku ostattelee tän päivän Maas-Tullissa lähes taruolentoa.

Nimittäin MOOTTORIVIKAISTA MASSEY FERGUSON traktoria!  ;D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26233
  • vastustan
Vs: Valtran traktorituotannosta
Vissiin sitten on hintaeroa ponsse vs. deere.  n.150t€ (tosin toisessa kääntyvä ohjaamo, toistaiseksi vain toisessa)
tuohan kääntyvä ohjaamo onkin käänteentekevä mullistus  metsäkonepuolella, ihan pystymetsästä tuommosen kehittelivät ;D ;D ;D ;D

Viimeksi muokattu: 10.10.12 - klo:10:52 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

kujala

  • Vieras
Vs: Valtran traktorituotannosta
Eilen taas pohdin että koska joku traktorinvalmistaja ottaisi etukuormaimen sovitteet vakiovarusteeksi, integroituna traktorin runkoon.
Suuri(n) osa kai jo saa kuormaimen nokalleen uutena.

Ensin tehdään itsekantava tai jokin pikku apurungollinen peruskone, sitten siihen väkisin niputetaan raudat kylkiin ja lopuksi aisat siten että nekin mahdollisimman leveälle paksun nokan takia -ja sitten joudutaan aisat nostamaan korkealle etteivät osu etupyöriin.
Ja kaikki huoltokohteet piiloon rautojen taakse >:( >:(

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtran traktorituotannosta
Eilen taas pohdin että koska joku traktorinvalmistaja ottaisi etukuormaimen sovitteet vakiovarusteeksi, integroituna traktorin runkoon.
Suuri(n) osa kai jo saa kuormaimen nokalleen uutena.

Ensin tehdään itsekantava tai jokin pikku apurungollinen peruskone, sitten siihen väkisin niputetaan raudat kylkiin ja lopuksi aisat siten että nekin mahdollisimman leveälle paksun nokan takia -ja sitten joudutaan aisat nostamaan korkealle etteivät osu etupyöriin.
Ja kaikki huoltokohteet piiloon rautojen taakse >:( >:(
No nyt täytyy kyllä sanoa että nämä asiat pitää paikkansa jos länsinaapurin kuormaajia katselee... Mutta sakemannit on ottaneet huollon ja näkyvyyden paremmin huomioon  :o

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Valtran traktorituotannosta
Vissiin sitten on hintaeroa ponsse vs. deere.  n.150t€ (tosin toisessa kääntyvä ohjaamo, toistaiseksi vain toisessa)
tuohan kääntyvä ohjaamo onkin käänteentekevä mullistus  metsäkonepuolella, ihan pystymetsästä tuommosen kehittelivät ;D ;D ;D ;D

Täh..... No ei ole ei.. Mainostinko jossain että olisi. Hinta ero on vain kova, pitää tienata että tommosia välejä pystyy maksamaan.
Nii se on...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtran traktorituotannosta
Kääntyvän ohjaamon saa Fendtiinkin

http://www.werner-trier.com/wario/fahrzeug/drehkabine/

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Valtran traktorituotannosta
>Suuri(n) osa kai jo saa kuormaimen nokalleen uutena.

Minua taas vituttaa siinä määrin koko kuormaaja,että saa olla ihan oma kones-vanhempikin - noihin hommin.