Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "Vakavaraisten tilojen traktori Fentti !  (Luettu 16538 kertaa)

justus

  • Vieras
Vs: "Vakavaraisten tilojen traktori Fentti !
Onhan se mukavaa olla eläke iässä vielä työ kykyinen kun ajaa kunnon koneilla,ei ne taksi suharitka aja halvoilla autoilla.On se kyllä aika huvittavan näköstä kun uuden valtra ostajalla roikkuu hytissä peltorit koukussa

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: "Vakavaraisten tilojen traktori Fentti !
Onhan se mukavaa olla eläke iässä vielä työ kykyinen kun ajaa kunnon koneilla,ei ne taksi suharitka aja halvoilla autoilla.On se kyllä aika huvittavan näköstä kun uuden valtra ostajalla roikkuu hytissä peltorit koukussa

 Lukuisista yhdys sana virheistä huolimatta olen kanssasi samaa mieltä. Olis se erikoista kun taksikuski tulis pihaan jollain Dacia Sanderolla.  ;)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Hese_

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: "Vakavaraisten tilojen traktori Fentti !
Onhan se mukavaa olla eläke iässä vielä työ kykyinen kun ajaa kunnon koneilla,ei ne taksi suharitka aja halvoilla autoilla.On se kyllä aika huvittavan näköstä kun uuden valtra ostajalla roikkuu hytissä peltorit koukussa

 Lukuisista yhdys sana virheistä huolimatta olen kanssasi samaa mieltä. Olis se erikoista kun taksikuski tulis pihaan jollain Dacia Sanderolla.  ;)
Komppaan yllä olevia.
Moon oikias, soot vääräs.

Fuller

  • Vieras
Vs: "Vakavaraisten tilojen traktori Fentti !
Menisin kullä Dacian kyytiin jos taxia tarcvittaisiin,mutta kamalaa sekin on jos Pentti ei pysy tilan nurkilla ja pääsee listoille ja lehtiin  8)

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: "Vakavaraisten tilojen traktori Fentti !
En mä ainakaan kehtais tulla tänne poraamaan, jos naapurilla on paremmat koneet. Jos joku haluaa ostaa tollasen, niin ei kait se keneltäkään ole pois. SASsinkin kannattais negatiivisuuden ja kateuden sijasta koettaa löytää asioista valoisia puolia...Tiedän: Olet realistinen, kuten sanoit, mutta ei voivottelemalla ja "pahan" puhumisella oma, eikä kenenkään muunkaan elämä helpotu sitten yhtään.
Maidon tuonti ei taida hvinnamoa huolettaa eikä kauppataseen vajaus.Miksi MTK pitää niin kovaa meteliä kotimaisen elintarvikkeen puolesta kun heidän omille toimitsijoilleenkaan ei kelpaa kotimaiset koneet.Tämä jos mikään on kaksinaamaista touhua.Kateuden kanssa tällä asialla ei ole mitään tekemistä vaan tämän maan viljelijöiden tulevaisuudesta on kyse.
Mitä heikommaksi Suomen maatalousklusteri menee sitä helpommin koko elinkeino voidaan ajaa alas ,kuten nyt nähdään tuottajahinnat laahaavat perässä ja kustannukset nousevat ,tämä on sitä hivuttavaa alasajoa kuten tulette lähivuosina huomaamaan.



Kyllä mä sas heti ostan valtran ku seuraavaksi tulee traktorin ostoajankohta, jos sä takaat mulle 100% että valtra pelaa ku sen aamusta laittaa käyntiin niin iltaan ilman onkelmia joka päivä ku traktoria tarvitsen... Agrotronista nyt kokemusta 3500h ja onkelmat tässä: ilmastoinnin anturi 60 egee tänä aikana.... Tää vain saa niin kovasti lukea ku nyt ei pelaa se ja se valmetissa, miksi näin? Ja sen verran aiheesen, että uskon et ventti on yhtä luotettava ku deutz vaikka kokemusta ei niin olekkaan...
Älä vaan viritä sitä meinaan kannentiiviste ei kestä ,kokemusta on tässä kylällä.Vaihteisto siitä jos kaiken kertoisin , tämä serveri olisi jumissa heti ;D

Kyllä on ihan muutamankuukauden ikäisenä "viritetty" 40hv lisää tehoa  ;) Ja zf laatikon jos saa hajalle niin saa katsoa peiliin, et missä on vika!

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: "Vakavaraisten tilojen traktori Fentti !
Kyllä on ihan muutamankuukauden ikäisenä "viritetty" 40hv lisää tehoa  ;) Ja zf laatikon jos saa hajalle niin saa katsoa peiliin, et missä on vika!

Autosta joskus rusahti tiukahkossa kiihdtyksessä vaihdelaatikko, ja kyllä vika silloin löytyi peiliin katsomalla, taustapeilissä näkyi asfaltilla laatikon kuorenpuolikas, rattaankappaleita ja öljyvana. Sen verran sentään jäi laatikosta jäljelle että suoran kytkennän sai vielä päälle ja pääsi nilkuttamaan kotiin.

Antautuuko tosiaan myös zf:n laatikkon kuoret siten että vika näkyy peiliin katsomalla?




ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: "Vakavaraisten tilojen traktori Fentti !
onko muihin rattoreihin ku valmettiin vielä keksitty etes
vähän oikijalle puolen kääntyvää istunta

valmeteissahan se on vakiona :)
ei tarvi olla niin niskat ja selkäränka mutkilla seuratessa takana tulevia työkoneita
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Fuller

  • Vieras
Vs: "Vakavaraisten tilojen traktori Fentti !
Valametissa oli 70-luvulla ja vielä 80-luvulla mekaanisesti suoraan käännettävä istuin 12 tuuman auroilleJos tarttori kallisti hieman oikealle,eikun käsi pyllyn alle ja istuin suoraan. Oli markkinointivaltti siihen aikaan :o :P 8) Kaikkea siä maa on päällään kantanut :D

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: "Vakavaraisten tilojen traktori Fentti !
onko muihin rattoreihin ku valmettiin vielä keksitty etes
vähän oikijalle puolen kääntyvää istunta

valmeteissahan se on vakiona :)
ei tarvi olla niin niskat ja selkäränka mutkilla seuratessa takana tulevia työkoneita

--NH/Casessa ainakin on(siis niissä mitä mulla on tai on ollut)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: "Vakavaraisten tilojen traktori Fentti !
Massikas tai jontikas on, en vaan muista kun ei koskaan tuu käytettyä. Jontikas kyllä 90% varmasti on ja massikassa tais olla.

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: "Vakavaraisten tilojen traktori Fentti !
Joo, en tiä fenteistä mitään mutta se mitä luin tuosta uudesta 500 srj:n fentistä niin tuntuu olevan työllistäjänä hyvin tärkeä maalleen ja paikkakunnalleen uusi tehdas.
Mites täällä?
Maajurpot ja urakoooooottijat potkii suolahen työmiestä perseelle ja haukkuu mitääntekemättömiksi lähestulkoon kaikki suomalaisen maatalouskonepajojen tuotokset.
Että silleen. ::)
Ei tartte ihmetellä miksi tällaista pässilaumaa on niin helppo viedä. :-\

Meidän 35 vuoden mittainen kotimaisen suosiminen loppui siihen kun asiantunteva traktorikauppias tarjos kotimaista laatutyötä ovh. hinnoilla. Pari viikkoa sille koetettiin kertoa, että kilpailijoilta saa isommat ja paremmin varustellut mallit halvemmalla. Ei kuulemma ollut enää yhtään tinkivaraa. Silloin tuli eka Nyykkäri taloon.
Valtra myyjä sai sellasen orgasmin, että haukkui, isännät traktorit, huollot ja varaosatkin samaan nippuun. Ei aikonut moisia romuja edes vaihdossa huolia. Neljä Nyykkäriä on sen jälkeenkin ostettu, lähes kaikilta muilta merkeiltä on tarjoukset otettu paitsi Valtralta. Työt on tullut jokapäivä tehtyä, eikä edes niitä kuuluisia sähkövikojakaan ole ollut yhtään enempää kuin silloin kotimaisten aikoina.

Siis osaa ne muutkin *****illa kuin vain isännät, esim. ylimieliset ja ahneet traktorimyyjät... suosi siinä sitten kotimaista s...tana >:(.

fds

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 122
Vs: "Vakavaraisten tilojen traktori Fentti !
En mä ainakaan kehtais tulla tänne poraamaan, jos naapurilla on paremmat koneet. Jos joku haluaa ostaa tollasen, niin ei kait se keneltäkään ole pois. SASsinkin kannattais negatiivisuuden ja kateuden sijasta koettaa löytää asioista valoisia puolia...Tiedän: Olet realistinen, kuten sanoit, mutta ei voivottelemalla ja "pahan" puhumisella oma, eikä kenenkään muunkaan elämä helpotu sitten yhtään.
Maidon tuonti ei taida hvinnamoa huolettaa eikä kauppataseen vajaus.Miksi MTK pitää niin kovaa meteliä kotimaisen elintarvikkeen puolesta kun heidän omille toimitsijoilleenkaan ei kelpaa kotimaiset koneet.Tämä jos mikään on kaksinaamaista touhua.Kateuden kanssa tällä asialla ei ole mitään tekemistä vaan tämän maan viljelijöiden tulevaisuudesta on kyse.
Mitä heikommaksi Suomen maatalousklusteri menee sitä helpommin koko elinkeino voidaan ajaa alas ,kuten nyt nähdään tuottajahinnat laahaavat perässä ja kustannukset nousevat ,tämä on sitä hivuttavaa alasajoa kuten tulette lähivuosina huomaamaan.



Kyllä mä sas heti ostan valtran ku seuraavaksi tulee traktorin ostoajankohta, jos sä takaat mulle 100% että valtra pelaa ku sen aamusta laittaa käyntiin niin iltaan ilman onkelmia joka päivä ku traktoria tarvitsen... Agrotronista nyt kokemusta 3500h ja onkelmat tässä: ilmastoinnin anturi 60 egee tänä aikana.... Tää vain saa niin kovasti lukea ku nyt ei pelaa se ja se valmetissa, miksi näin? Ja sen verran aiheesen, että uskon et ventti on yhtä luotettava ku deutz vaikka kokemusta ei niin olekkaan...
Älä vaan viritä sitä meinaan kannentiiviste ei kestä ,kokemusta on tässä kylällä.Vaihteisto siitä jos kaiken kertoisin , tämä serveri olisi jumissa heti ;D
Jälleen kerran meni merkit sekaisin . Kuule SASsi parka kyllä se on se sun  SUPER VALMETTI josta kannentiiviste palaa . Voi se tiiviste tietysti mennä hajalle muunkin merkkisestä , silloin tietenkin kyse viasta , VALAMETIN kohdalla on kyse ominaisuudesta .
Oletko muuten SASsi käyttänyt koskaan mitään muuta traktoria kuin tuota,  maagista kotimaista SUPER VALAMETTIA ? Suurimmalla osalla suurista VALAMETIN ylistäjistä ei ole minkäänlaista kokemusta muista koneista , kuulutko tähän joukkoon ???

JoHaRa

  • Vieras
Vs: "Vakavaraisten tilojen traktori Fentti !
Mä voisin ostaa tuollaisen Fendtin koska olen vakavarainen. Aina joulukuun viimeinen päivä tilillä 2000€ ihan vakaasti  ;D

kovametalli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: "Vakavaraisten tilojen traktori Fentti !
Niin voishan sitä Valametissa 20vuoden aikana tapahtua muutakin kehitystä ku uusia pellit. Uusisivat sen kopin kokonaan niin vois sitä valmettiakin harkita.
Kyllä se vituttaa kun kesken niiton penkki irtoaa lattiasta, kytkinpoljin katkeaa tai kesken hiekanajon tuulilasi tipahtaa.

Onkohan muissa merkeissä tämmösiä järjettömiä laatuvikoja, eihä siihen tarvi ku parimilliä lisää ainevahvuutta mutta ku ei.

Vaihtu merkki

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: "Vakavaraisten tilojen traktori Fentti !
Mä voisin ostaa tuollaisen Fendtin koska olen vakavarainen. Aina joulukuun viimeinen päivä tilillä 2000€ ihan vakaasti  ;D
Mulle soittivat pankista ja sanoivat että pitäisi vakavasti keskustella tilan taloustilanteesta.
Tarkoittaako tuo siis että olen vakavarainen?
Taidan ehdottaa jos laitettaisiin uusi fentti.  ;D  ::)