Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuolinisku kotieläintaloudelle  (Luettu 3411 kertaa)

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Kuolinisku kotieläintaloudelle
"Järjestöjen mielestä seuraukset näkyvät tuotantoeläinten lyhyissä elinajoissa."

Mitähän järjestöt ja niiden jäsenet aikoisivat maksaa esim. viisivuotiaasta luonnossa vapaana kasvaneesta broilerista? Semmoista ei taitaisi ollakaan. Kettu hoitaa homman niin.  :D

"Eläinsuojeluasioissa ollaan noudatettu järjestöjen mukaan vain vähimmäisvaatimuksia, jotka eivät takaa eläimille parhaita mahdollisia oloja."

Vähimmäisvaatimukset ovat ainoita, joita missään voidaan vaatia. Siksihän ne on säädetty. Kaikki ylimääräinen on tietenkin eläimen kannalta plussaa. Parhaat mahdolliset olot - mitä ne ovat? Aina on tasapainoteltava talouden ja eläinten olosuhteiden välissä.

Viimeksi muokattu: 24.06.08 - klo:20:40 kirjoittanut Herra Heinamaki

Jurttijussi

  • Vieras
Vs: Kuolinisku kotieläintaloudelle
Vai että ympäristöministeriössä se oikea eläin tietous majailee... Yllätys ainakin mulle on toi asia. Tietysti hippiheinän käyttäjille sopisi...

Maitopoika

  • Vieras
Vs: Kuolinisku kotieläintaloudelle
Eipä ne mitä'n mahda

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Kuolinisku kotieläintaloudelle
Vai että ympäristöministeriössä se oikea eläin tietous majailee... Yllätys ainakin mulle on toi asia. Tietysti hippiheinän käyttäjille sopisi...

Ajatelkaas mitä ne vois saada aikaan:
Esim:  ymp.ministeriö/keskus valvoo vesilaitoksia ( NOKIA vuodenvaihteessa................................!)
         ymp.ministeriö/keskus valvoo Koteielänlupia  ( monenko ymp.lupa edellen kanissa........?)
         
Ja jos  ymp.ministeriö/keskus valvoisi vielä eläinsuojelua..........................................................................
, Niin millasen sopan siitä saatas aikaan?

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Kuolinisku kotieläintaloudelle
Siinäpä piipertävät.

Yliannostus on ainoa jota hipit tottelee. Voitaisiin lisätä valtion budjettiin.
Poliittinen *****.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Sepedeus

  • Vieras

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kuolinisku kotieläintaloudelle
Jos viljakin käy yhä kalliimmaksi, uusi korotus esimerkiksi broilerin ja sianlihan hinnoissa voi olla edessä vuoden vaihteessa.

***Tuo peruste on kyllä outo. Räkätti- ja sikatilat yleensä itte viljelevät erittäin suurta pinta-alaa.
Kui mää ain olen paras?

gonemies

  • Vieras
Vs: Kuolinisku kotieläintaloudelle
Aijaa..sika ja spoileri tilojen viljelmä vilja on jotenkin eri hintaluokan tavaraa kuin normaalisti markkinoilla liikuva tavara.

No,ei ole ihme ,että näitä katteentekijöitä löytyy vaikka maailman tappiin ...auttaa kummasti,kun laskee sopivasti väärin..

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kuolinisku kotieläintaloudelle
Aijaa..sika ja spoileri tilojen viljelmä vilja on jotenkin eri hintaluokan tavaraa kuin normaalisti markkinoilla liikuva tavara.

No,ei ole ihme ,että näitä katteentekijöitä löytyy vaikka maailman tappiin ...auttaa kummasti,kun laskee sopivasti väärin..

***Ko tilat ei tietääkseni myy itse tuottamaansa viljaa kaupalle ja sitten osta sitä tarpeen mukaan kalliimmalla takaisin. Siten viljan hinnan nousu on pelkästään laskennallinen tekijä, minkä avulla voivat ruikuttaa lisätukea.

Kui mää ain olen paras?

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Kuolinisku kotieläintaloudelle
Järjestöjen mielestä ministeriö jopa levittää valheellista kuvaa siitä, että Suomessa tuotantoeläinten oloja säädeltäisiin muita EU-maita tiukemmin. Eläinsuojeluasioissa ollaan noudatettu järjestöjen mukaan vain vähimmäisvaatimuksia, jotka eivät takaa eläimille parhaita mahdollisia oloja

EU on yhteismarkkina-alue. Vaatimalla jonkin kulman toimijoilta muita korkeaotsaisempia toimenpiteitä, siirretään vain tuotanto sinne missä vähimmäisvaatimuksiakin katsotaan laihojen sormien välistä ja silmät kiinni.
Slippin 'n sliding

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Kuolinisku kotieläintaloudelle

***Ko tilat ei tietääkseni myy itse tuottamaansa viljaa kaupalle ja sitten osta sitä tarpeen mukaan kalliimmalla takaisin. Siten viljan hinnan nousu on pelkästään laskennallinen tekijä, minkä avulla voivat ruikuttaa lisätukea.

Ko. tilat siirtyvät nopeasti viljantuottajiksi, mikäli hinta nousee.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Hälläväli

  • Vieras
Vs: Kuolinisku kotieläintaloudelle

***Ko tilat ei tietääkseni myy itse tuottamaansa viljaa kaupalle ja sitten osta sitä tarpeen mukaan kalliimmalla takaisin. Siten viljan hinnan nousu on pelkästään laskennallinen tekijä, minkä avulla voivat ruikuttaa lisätukea.

Ko. tilat siirtyvät nopeasti viljantuottajiksi, mikäli hinta nousee.

Tuottavathan ne nytkin jo viljaa, mutta saattavat siirtyvät viljan myyjiksi, mutta mikäs siinä, jos viljalla on parempi kysyntä kuin lihalla, niin parempi myydä vilja suoraan kuin sikalan kautta.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Kuolinisku kotieläintaloudelle
Aijaa..sika ja spoileri tilojen viljelmä vilja on jotenkin eri hintaluokan tavaraa kuin normaalisti markkinoilla liikuva tavara.

No,ei ole ihme ,että näitä katteentekijöitä löytyy vaikka maailman tappiin ...auttaa kummasti,kun laskee sopivasti väärin..

***Ko tilat ei tietääkseni myy itse tuottamaansa viljaa kaupalle ja sitten osta sitä tarpeen mukaan kalliimmalla takaisin. Siten viljan hinnan nousu on pelkästään laskennallinen tekijä, minkä avulla voivat ruikuttaa lisätukea.



  Just näin. Saavat myös tukea ha enemmän kuin kasvitila. Pohjaton on tuo kaivo :D