Eilen illasta lähdin peltokierrokselle Pajerolla. Kilometrin ajettuani alkoi kuulua jotain muutakin ujellusta kun laturin hihna, sekin ujeltaa ekan kilometrin. Pysäytin auton eikä mitään, painoin kaasua niin varashälyttimen sireeni huutaa samaan tahtiin kaasun kanssa. Vähän aikaa stopissa ja sitten ongelma loppui. Auto liikkeelle kaikki hyvin kunnes pääsin asutuksen pariin tähän kylälle. Vähänkin kun painoi kaasua niin sireeni alkoi huutaa. Ajoin pellolle pintakaasulla ja sammutin auton. Vähän aikaa rovasin laitteita niin ajonesto meni päälle.
Lisää roplausta eikä mikään auttanut. Soitto emännälle että kiertelee lähikaupat ja etsii sopivaa patteria jos vaikka se on kaukkarista lopussa millä sai hälyttimet pois. Eihän sellaista patteria lähikaupoista löytynyt. No painelin patteria kasaan tongeilla (sehän on kun Kallen Mätitahnaa, kun lopussa puristaa sitä niin vielä tulee vähän, ihan oikeasti, en tiedä mihin perustuu). No sitten perinteinen yleismittaus. Patteri +napa ylähuuleen ja - alahuuleen. Virtaa tuli vähintään riittävästi.
Auto sattui käynnistymään sattumalta ja ajo taas kotia kohti kylän läpi. Keskellä kylää alkoi varashälytin huutamaan niin helkkaristi. Ei muuta kun kaasua ja kotiin. Kilometri ennen kotia ujellus loppui.
Totesin emännälle että saakelin Pajero alkoi ujeltaa täysillä keskellä kylää. Oli kuulemma jo saanut tietoa asiasta.
Alkuyö meni ihan hyvin kunnes kolmelta yöllä Pajero alkoi taas huutamaan sireeni täysillä ja koirat mukana ujelluksessa. Akkujen johdot irti niin tokeni, ei muuten. On se kiva irroittaa johtoja akusta kun 100 desibeliä huutaa korvan juuressa.
Tänään päivällä pieni testi, akun johdot kiinni, 4 tuntia oli hiljaa ja sitten se taas alkoi.
Onneksi noita vanhoja Pajeroita on kaksi, toinen odottaa vuoroaan että pääsee liikennekäyttöön ja toista pajotetaan.
Mikä voi aiheuttaa moisen?
Jollain foorumilla oli Volvoista juttua että ajonestossa on joku akku mikä voi olla lopussa ja uusi systeemi maksoi 250 euroa. Pajero ei maksanut mitään enkä siihen viitsisi paljoa sijoittaa. Vuoden se on toiminutkin ilman mitään kummempaa, no pari metriä on uusittu runkopalkkia.
Toi hälytyslaitteisto on Pilihippiksen ja lienee jälkiasennusta. Paras olisi kun saisi koko systeemin pois käytöstä.
Ideoita? Muita kun Kuusankoski...tai Stena.
Viimeksi muokattu: 19.09.12 - klo:20:34 kirjoittanut Latz