Mitä vähemmällä prosessoinnilla polttoaine pystytään muuttamaan energiaksi, sitä parempi on systeemin kokonaishyötysuhde. Valmiiksi nestemmäiset polttoaineet, siis maaöljypohjaiset, pitäsi käyttää pääosin liikennekäytössä. Kyllä öljytuotteiden käyttö lämmitysenergiana on aika typerää, kyllä se käyttö on helppo hoitaa muulla tavoin, eikä alkaa tekemään puusta ja turpeesta nestemmäisiä polttoaineita.
Varmaan sitten pitäisi käyttää lantakaasuja tai vetyä liikennepoltoaineena.
Maaöjypohjaisia poltoaineita käytetään sen takia kun aikoinaan maaöljy oli äärettömän halpaa ja muiden aineiden prosessointi poltonesteeksi äärettömän kallista. Ny on asetelmat muuttuneet ja kun ali ben sali sanoo lähi-idässä että putki on kiinni niin liike loppuu länsimaissa.
Henry Ford suunitteli t-Fordinsa aikoinaan toimimaan alkoholilla ja Rudolf Diesel mootorinsa maapähkinäöljyllä.
Jos ajatellaan koko ihmiskuntaa jopa muutama sukupolvi eteenpäin, öljy on vielä aivan liian halpaa.
Hölmöä on polttonesteitä vääntää kiinteistä aineista niin kauan kuin öljyllä lämmitetään. Sama juttu on sähköautojen kanssa, niin kauan kun sähköä tuotetaan kivihiilellä. Ydinvoimaloiden lauhdevedessäkin menee julmasti lämpöä mereen, lähistölle pitäisi saada asutusta lämmittelemään....jne..
Eli paljon on tehtävää, mutta myös tehtävissä.