Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ei oo ei tuu, ei heru Sampoo  (Luettu 20970 kertaa)

Ana

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Ei oo ei tuu, ei heru Sampoo
Näin päästiinki samposta autopoweriin :D itekki oon vierastanu ap:tä mutta nyt alkaa mieli muuttumaan josko kumminkin..

Alkuperäiseen aiheehin, tännekin tuli aikanaan pari sampoa puintien alla.. heinäkuus ja toinen kesken puintien, molemmista selvästi paisto läpitte jotta kiireellä tehty (kesätyöläisiä?) kiristämättömiä pulttia/remmejä, varstasilta useita senttiä kallellaan ym.. pikkusta, toinen tuli leveämmällä pöydälläkin kun mitä oli tilattu 8)

Nyt useamman kerran pyydettiin tarjousta 3000-sarjalaisesta mutta eipä tullu tarjoustakaan, no tuli NH tilalle eikä ensivaikutelman perusteella ainakaan kaduta..

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Ei oo ei tuu, ei heru Sampoo
Näin päästiinki samposta autopoweriin :D itekki oon vierastanu ap:tä mutta nyt alkaa mieli muuttumaan josko kumminkin..

Alkuperäiseen aiheehin, tännekin tuli aikanaan pari sampoa puintien alla.. heinäkuus ja toinen kesken puintien, molemmista selvästi paisto läpitte jotta kiireellä tehty (kesätyöläisiä?) kiristämättömiä pulttia/remmejä, varstasilta useita senttiä kallellaan ym.. pikkusta, toinen tuli leveämmällä pöydälläkin kun mitä oli tilattu 8)

Nyt useamman kerran pyydettiin tarjousta 3000-sarjalaisesta mutta eipä tullu tarjoustakaan, no tuli NH tilalle eikä ensivaikutelman perusteella ainakaan kaduta..
Kantsii NH:stakin alussa pitää pultteja silmällä.
Meillä lähti csx:stä ensimmäisen parinkymmen tunnin aikana silppurin hihnan suojapellin pultit ja pelti putosi siivan päälle. Ehti siinä jonkun aikaa olla ja kalvaa pellistä läpi urat. Varstasillan säätövivun nuppi on kiertynyt auki ja varmaan potkiintunut ovesta ulos kun mistään ei löytynynyt. Tunnustelujalasten yläasento koukku ihan hintussa ettei pudonnut peltoon kun mutteri löysällä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Ei oo ei tuu, ei heru Sampoo
Se on vissii sitte samanlainen nyrkkipaja kuin eräs saksalainenkin, josta päästetti 10 vuotta toimimattomia portaattomia laatikoita maailmalle?  :)
Kertoisitko mikä tehdas kyseessä?


Jotkut eivät kuulemma ole osanneet portaattomalla ajaa, jolloin autopower on hajonnut ::)
---Kaikki mahdolliset temput eivät ole aina järkeviä, ohjekirjojen lukeminen kannattaa useimmiten...

Liekkö sitten 95% yksilöistä pilannu KOKO AP:n maineen?  No kaiketi ne ongelmat on saatu jopa korjatuksi -30 sarjaan, muttei se vielä tee siitä mukavaa käyttää..

 ---On niitä muutama köpsähtänyt ihan sisäisiin vaikeuksiin, vähemmistö jopa kenties...epämukavuudesta kärsimistä kernaasti jatkan...mikähän se mukavakäyttöinen laatikko mahtais sitten olla?

Se ap:n ryömintä vaihde päällä.. Mukavakäyttöinen laatikko on ihan perinteinen keppiaski, ihan vaan kaiken toimintavarmuuden johdosta. Meno ei oo loppunu minkään piippauksen säestämänä, niikuin näissä manheimin ap vehkeissä.
Kuinka monta jonnikan portaatonta sä olet sitten hajoittanut  :o  Vai onko sellaista kuultua juttua niinkuin mulla  ;D   

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Ei oo ei tuu, ei heru Sampoo
Mäkin olen kuullu tuosta, että sampo tuli leveämmällä pöydällä, kun oli tilattu ja isännän valittaessa oli vain sanottu, että se on sun onnes ole hiljaa ;D

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Ei oo ei tuu, ei heru Sampoo
Uuden sampon omistajat saa puittaa urakoitsijalla 100€/ha ja pori maksaa. Tosi edullista puintia siis comian omistajilla  ;D

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Ei oo ei tuu, ei heru Sampoo
Näin päästiinki samposta autopoweriin :D itekki oon vierastanu ap:tä mutta nyt alkaa mieli muuttumaan josko kumminkin..

Alkuperäiseen aiheehin, tännekin tuli aikanaan pari sampoa puintien alla.. heinäkuus ja toinen kesken puintien, molemmista selvästi paisto läpitte jotta kiireellä tehty (kesätyöläisiä?) kiristämättömiä pulttia/remmejä, varstasilta useita senttiä kallellaan ym.. pikkusta, toinen tuli leveämmällä pöydälläkin kun mitä oli tilattu 8)

Nyt useamman kerran pyydettiin tarjousta 3000-sarjalaisesta mutta eipä tullu tarjoustakaan, no tuli NH tilalle eikä ensivaikutelman perusteella ainakaan kaduta..

 Kolakuljettimen ketjun lukitukset puuttunu, joltakin vuodelta tais kuskin penkit mennä vaihtoon, puintikelan akselin reikä hieman toisessa laidassa yms, valitettavan yleisiä...

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: Ei oo ei tuu, ei heru Sampoo
puimuri myyjä sano et hydrauliikka toimittajalla on toimitusongelmia

Lieneekö taas Bosch Rexroth kyseessä? Sitä ainakin porilaiset syyttivät kaudella 2008, kun puimureita ei saatu tehtyä suunniteltua määrää. Rexrothilla kaikki meni pieleen noina vuosina, kun Bosch ja Rexroth yhdistyivät eikä toimituskyvyssä ole vieläkään ollut kehumista, vaikka ovat varmasti menettäneet paljon asiakkaita. Yleisemminkin komponenttivalmistajat sopeuttivat liikaa kapasiteettiaan 2008-09 eikä sen jälkeen ole saatu tuotantoa vauhtiin kysynnän piristyessä.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Ei oo ei tuu, ei heru Sampoo
Eiköhän syy ole siinä että ovat "ylimyyneet" Sampoja.

Tuotanto ei pysy perässä.

Esim. sopimushuoltajia on haalittu kokoamaan puimureita.
Kui mää ain olen paras?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Ei oo ei tuu, ei heru Sampoo


 Ainiin se, elikkä, kun laitat suunnan suunnanvaihtajasta päälle, yllätyt kun  rakvaattori lähteekin liikkeelle? ...ja sen liikkumisen saapi loppumaan painamalla jarrupoljinta...tuon pikku ryömimisen hallinnointi, ainaskin mulle, on helpompi hahmottaa jarruttamalla kuin nopeuspoljinta painelemalla. Keppilootalla oon lastauksia tehnyt, mukavaa oli...lastuaivo saapi miettiä välitykset kohdilleen...

Yllätyn kun PORTAATON traktori lähtee liikkeelle. Jopa Suolahden sätös (tirekti) pysähtyy kun nostat jalan polkimelta. Ap:stä eniten kokemuksia portaatomien saralla, mutta silti melkolailla viimoisena ois raputtoman koneen hankintalistalla.

Sehän se ryömiminen tekee tosta ap muita paremman portaattoman. Tarkat hommat helvetin tarkka ja jouhea tehdä.
KOkeileppa esim direktillä ottaa kone perään. Menee nyökkimises se touhu. Ap vain jarrulla pysäytät vetovarret oikeaan kohtaa. Muissa joutuu painamaan kaasua ja jos liikahtaa liikaa niin äkkiä hypättävä jarrulle. Mut ei ole fentti tyylikään huono kun saa tehdä hommia laajemmassa kaaressa :D
[/quote]jos valtramiehiä kehutaan merkkifanaatikoiks niin ei nää jonnumiehet ainakaan huonompia oo, niiden puheissa 4000h ajetussa jonnussa oleva 3 uusi laatikko on myyntivaltti takuun takia ja traktorin, tällä tarkoitan nyt siin jonnikan  ryömimistaipumus on merkittävä etu, hupaisaa kyllä tuon merkittävän edun ilmetessä valtran valmistamissa traktoreissa kyseessä on hirvittävä ihmishenkiä uhkaava ominaisuus ;D ;D ;D ;D

Viimeksi muokattu: 27.08.12 - klo:22:12 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Ei oo ei tuu, ei heru Sampoo
Eihän nyt helvetti mikään portaaton saa jäädä ryömimään ku klabbit on pois pedaaleilta? Ihan tosi.

Ei mulla ainakaa punavanteiseen oo ykskään kone jääny ottamatta perään sen takia että automaattiryöminta puuttuu. Toki jos jollain puujalalla hyppii on/off sen pedaalin päällä ni kai senki sit saa hankalaks tehtyä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Ei oo ei tuu, ei heru Sampoo
Eihän nyt helvetti mikään portaaton saa jäädä ryömimään ku klabbit on pois pedaaleilta? Ihan tosi.

Ei mulla ainakaa punavanteiseen oo ykskään kone jääny ottamatta perään sen takia että automaattiryöminta puuttuu. Toki jos jollain puujalalla hyppii on/off sen pedaalin päällä ni kai senki sit saa hankalaks tehtyä

Näin mä vahä kans luulen. Ajopolkimen skaalaus vaan riittävän pieneen ajonopeuteen, niin jokainen portaaton liikkuu takuulla hyökkimättä... Ai niin joo, sitähän pitäis silloin osata käyttää  :-\

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Ei oo ei tuu, ei heru Sampoo
Eihän nyt helvetti mikään portaaton saa jäädä ryömimään ku klabbit on pois pedaaleilta? Ihan tosi.

Ei mulla ainakaa punavanteiseen oo ykskään kone jääny ottamatta perään sen takia että automaattiryöminta puuttuu. Toki jos jollain puujalalla hyppii on/off sen pedaalin päällä ni kai senki sit saa hankalaks tehtyä

Näin mä vahä kans luulen. Ajopolkimen skaalaus vaan riittävän pieneen ajonopeuteen, niin jokainen portaaton liikkuu takuulla hyökkimättä... Ai niin joo, sitähän pitäis silloin osata käyttää  :-\

Siinäpä se, viimeisessä lauseessa.

Raputon jontikkakin kuulemma kestää, kunhan sahaa sen kahvan poikki, niin sitten ei pysty kuski väärinkäyttämään sitä rajuihin jarrutuksiin. Näin sanoo kaveri, jolta ensimmäinen toosa rikki meni. Paineet kohoaa kahvapyssäyksellä toosassa niin koviksi, että tiivisteet pullahtaa.
Ominaisuus, joka olisi ehdottomasti oltava tietokoneen hallinnassa, mutta kun ei.

Ja sampoo sama heppu meinaa TAAS vaihtaa, ei kahta vuotta ettei olisi joku hyvä selitys uuteen vaihtamiselle....

Rimuli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Önko Jumala sittenkin olemassa?
Välillä täytyy oikein ihmetellä, mikä korkeampi voima on osannut maailmasta ja varsinkin Suomalaisesta maaseudusta tehdä niin oikeudenmukaisen.
Kaikille on sattunut parhaat viljelysmaat, koneet ja toimintatavat ja kaikkien naapureille väärät koneet, huonot pellot, surkeat työmenetelmät ja töiden ajoitus.
 

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Ei oo ei tuu, ei heru Sampoo
Eihän nyt helvetti mikään portaaton saa jäädä ryömimään ku klabbit on pois pedaaleilta? Ihan tosi.

Ei mulla ainakaa punavanteiseen oo ykskään kone jääny ottamatta perään sen takia että automaattiryöminta puuttuu. Toki jos jollain puujalalla hyppii on/off sen pedaalin päällä ni kai senki sit saa hankalaks tehtyä

Näin mä vahä kans luulen. Ajopolkimen skaalaus vaan riittävän pieneen ajonopeuteen, niin jokainen portaaton liikkuu takuulla hyökkimättä... Ai niin joo, sitähän pitäis silloin osata käyttää  :-\

 Yhen ap-jontikan vaihdekepin kulissiin oli isäntä puukolla kaivanu kolon, että osuu oikea nopeus laakista kohdalleen...henkilökunta, heti tänne, myynti-, huolto- tai hoito- ei väliä...

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Önko Jumala sittenkin olemassa?
Välillä täytyy oikein ihmetellä, mikä korkeampi voima on osannut maailmasta ja varsinkin Suomalaisesta maaseudusta tehdä niin oikeudenmukaisen.
Kaikille on sattunut parhaat viljelysmaat, koneet ja toimintatavat ja kaikkien naapureille väärät koneet, huonot pellot, surkeat työmenetelmät ja töiden ajoitus.
Se on kuitenkin armahtavainen korkeampi voima. Koskapa kaupan teon jälkeisinä yönä se naapurin huono pelto muuttuu aivan erinomaiseksi omaksi pelloksi.

Sampoa se ei kuitenkaan taio yön aikana pihaan, vaikka isäntä kuinka toivoisi.

Viimeksi muokattu: 28.08.12 - klo:09:17 kirjoittanut Yodavaari