Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tucanon neliveto  (Luettu 7477 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Tucanon neliveto
SKÄnnälle taas syksyksi viihdettä/puheenaihetta tiedossa kun moommalassa on märkää ;D
Ja pottupeltoon tiedossa paljon lisää upotuksia 8)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Tucanon neliveto
Mun nyyskyyn taitaa tulla köyhänmiehen neliveto. 400 takapyörien tilalle vetokuvioiset 700 22.5 renkut. ;)
Nii se on...

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Tucanon neliveto
1050 eturenkaat tuo vähän lisää kantavuutta mutta maksaa yhtäpaljon kuin neliveto tarvikeversiona,

Pintapaine metrisis varmasti pienempi, mutta KUULEMMA vierintävastus pehmeällä sen verran suurempi, ettei etene niillä sen paremmin kun kasisatasillakaan. Ja itse en ainakaan alkaisi tuon hintaiseen puimuriin paripyöriä virittelemään.

Auttaiskohan jos takapyörät vaihtaisi korkeammiksi? Nehän joka tapauksessa ensimmäisenä alkaa jarruttamaan menoa...

 ??? Tiedä sitten siitä vierintävastuksesta, senhän luulisi olevan lähinnä kulkemiseen vaadittavaa tehoa lisäävä tekijä. Joka tapauksessa puimurinrenkaissa noita 1050-leveitä läskejä ei tunnuta enää kovin paljon kehiteltävän, johtuen lähinnä isoimpien puimureiden telaratkaisuista ja monien maiden leveyttä rajoittavasta lainsäädännöstä.

Uudet avainsanat on VF, IF ja R+. Kannattaa lakata tuijottamasta pelkästään sitä leveyttä ja miettiä myös runkotekniikkaa ja korkeutta. Esimerkiksi 800/70R32 IF renkaan kantokyky on n. kolmanneksen tavan 800/65R32 vyörengasta suurempi. 800/75R32 IF -nakit vieläkin kantavammat.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Tucanon neliveto
Mun nyyskyyn taitaa tulla köyhänmiehen neliveto. 400 takapyörien tilalle vetokuvioiset 700 22.5 renkut. ;)

Ja napa/olkatappiremontti?  ;)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Tucanon neliveto
Mun nyyskyyn taitaa tulla köyhänmiehen neliveto. 400 takapyörien tilalle vetokuvioiset 700 22.5 renkut. ;)

Ja napa/olkatappiremontti?  ;)

Mo jos vanhaan sampoon pysty laittaa 500 22.5 hajoamatta, niin kyllä PUIMURI isommat kestää :)
Nii se on...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Tucanon neliveto
Mun nyyskyyn taitaa tulla köyhänmiehen neliveto. 400 takapyörien tilalle vetokuvioiset 700 22.5 renkut. ;)

Ja napa/olkatappiremontti?  ;)

Mo jos vanhaan sampoon pysty laittaa 500 22.5 hajoamatta, niin kyllä PUIMURI isommat kestää :)

Mikäs merkki se oli jossa oli niitä vetoakselimurheita  ::)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Tucanon neliveto
no mulla oli ainakin 2055 hytrossa,kun oli keppi navoilla.
8030nh tiedän akseleita katkovan kevennyksestään.
Ja onpa tainnu alkupään 50x0 sarjassa murheita takapyörän laakereiden kanssa.
Nii se on...

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: Tucanon neliveto
8000 sarjan nh claysonissa niitä vetoakseli murheita oli,kuskista riippuu miten kestää. itellä 10 vuodessa yks akseli meni.

Red Bull

  • Vieras
Vs: Tucanon neliveto
Yhdellä näkyi olevan viime syksynä kahdet paripyörät rinnakkain Sampossa. Eipä tartte pöytää hinata enää perässä kun rengastus on yhtä leveä ;D