1050 eturenkaat tuo vähän lisää kantavuutta mutta maksaa yhtäpaljon kuin neliveto tarvikeversiona,
Pintapaine metrisis varmasti pienempi, mutta KUULEMMA vierintävastus pehmeällä sen verran suurempi, ettei etene niillä sen paremmin kun kasisatasillakaan. Ja itse en ainakaan alkaisi tuon hintaiseen puimuriin paripyöriä virittelemään.
Auttaiskohan jos takapyörät vaihtaisi korkeammiksi? Nehän joka tapauksessa ensimmäisenä alkaa jarruttamaan menoa...
Tiedä sitten siitä vierintävastuksesta, senhän luulisi olevan lähinnä kulkemiseen vaadittavaa tehoa lisäävä tekijä. Joka tapauksessa puimurinrenkaissa noita 1050-leveitä läskejä ei tunnuta enää kovin paljon kehiteltävän, johtuen lähinnä isoimpien puimureiden telaratkaisuista ja monien maiden leveyttä rajoittavasta lainsäädännöstä.
Uudet avainsanat on VF, IF ja R+. Kannattaa lakata tuijottamasta pelkästään sitä leveyttä ja miettiä myös runkotekniikkaa ja korkeutta. Esimerkiksi 800/70R32 IF renkaan kantokyky on n. kolmanneksen tavan 800/65R32 vyörengasta suurempi. 800/75R32 IF -nakit vieläkin kantavammat.