1080 teutziin tuli eilen 3000tuntii mittariin ja puinti käy edelleen samaan malliin kuin 30vuotta sitten
Tykkää. Jotenkin vuosien varrella jäänyt kalvamaan kun aikoinaan vihreä 1080 tuli
annettua vaihdossa 58 Claasiin. Tää Deutz oli vaan monelta kohdin parempi kuin se 58...
Samanlainen vaihtokauppa myös noin 15 vuotta sitten ja samat aatokset silloin!
68 claasi oli jo erimaata, nykyinen 430 Tucano sitten monta harppausta eteenpäin
mikä pöytä sun tucsussa on ja mikä siinä sais olla ku satotaso on hyvä? ruumentenlevittäjät?
5.4m pöytä ja suosittelen ottamaan 6 metrisen, ajaa sitten hiljempaa kovalla satotasolla. Syysvehnässä satomittari näytti kovia lukuja eikä tarttenut himmailla, vehnän tai kunnon ohran puinnissa rajat korkealla. Niin korkealla ettei kehtaa sanoa ettei Sampo miehet sano valehtelijaksi
Voima loppuu täydellä tankilla ja vauhdissa tyhjentäessä, mutta sekin vain kovassa kasvustossa. Kuivalla savimaalla tuskin, kun ei tartte kovin paljoa voimaa liikkumiseen. Tiedä sitten kuinka paljon enemmän tuo hieman leveämpi pöytä tarvitsee, tälläkin ehtii paljon mutta heikommissa kasvustoissa saisi olla leveämpikin.
Ruumenten levitin olisi hyvä, mutta köyhä pärjännyt toistaiseksi ilmankin, se oli ensimmäinen pois karsittu varuste konetta hankkiessa:P
Tuo oma kun oli Keskon balttian tarjontaa, koneet jäi käsiin ja kauppaan oli selkeästi kiinnostusta, toisin kuin edellisenä vuonna
Varusteita oli ruksittu kohtuu runsaasti ja paras niistä, mitä en osannut kaivatakaan, on sähköseulat!
Kaikki puintisäädöt saa tehtyä hytistä ja vauhdissa, rajaisia/tappiomittareita (mikäli säädöissään) tarkkailemalla saa säädöt kyllä erittäin helposti kohdalleen.
Näillä näkymin kone on pitokone, täytyy ajaa kymmenen vuotta ja 1500-2000 tuntia ja katella onko tarvetta päivittää vai ajetaanko toiset kymmenen vuotta. Tehoa tuskin tarvii lisää, suuremmalla koneella teho ei sanottavasti kasva, vaan tieajo vie suhteessa vielä suuremman ajan.
Ainakin ajomukavuus kohdallaan, jota osaa arvostaa mekaanisen vaihteiston, lakoviljan ja vajaan parinsadan puintitunnin jälkeen. Polvi oli välillä kuin tulessa, kun multamaiden lakoviljan puinnissa välillä ajetaan enemmän taakse kuin eteenpäin