Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pöytävaunu.  (Luettu 24265 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Pöytävaunu.
Onko olemassa niinkin hyviä vakuutuksia liikennekäyttöön rekisteröimättömille omatekosätystyksille joka korvaa itse itselle aiheutetut vahingot?


***Eikös leikkuupuimurivakuutus korvaa omat töpit jos ajat vaikka jokeen?  Mutta korvaako jos esim leikkuupöytä vaurioituu johtuen omatekoisesta pöytävaunusta?

Kui mää ain olen paras?

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Pöytävaunu.
Onko olemassa niinkin hyviä vakuutuksia liikennekäyttöön rekisteröimättömille omatekosätystyksille joka korvaa itse itselle aiheutetut vahingot?


***Eikös leikkuupuimurivakuutus korvaa omat töpit jos ajat vaikka jokeen?  Mutta korvaako jos esim leikkuupöytä vaurioituu johtuen omatekoisesta pöytävaunusta?

Maatalousvakuutus korvaa ainakin perus kärryille aiheutuneet vauriot. Tiedän tapauksen jossa kuorkin perästä katkes aisa. Vakuutus korvas mukisematta tielle aiheutuneet vauriot ja kärryn korjauksen.

Ana

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Pöytävaunu.
Kuinka mahottomia ne teidän pöydät on kun niitä pitää peräs vetää? ja etäisyydet +10km ja sielä useampi kymmenen hehtaaria? (tähän asti  15jalkaasen kans ajeltu ja nyt tarkootus 17 jatkaa samaan malliin) toki mieles ollu jos ostais/teettäis/tekis sen vaunun kaiken varalle.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
Vs: Pöytävaunu.
Onko olemassa niinkin hyviä vakuutuksia liikennekäyttöön rekisteröimättömille omatekosätystyksille joka korvaa itse itselle aiheutetut vahingot?


***Eikös leikkuupuimurivakuutus korvaa omat töpit jos ajat vaikka jokeen?  Mutta korvaako jos esim leikkuupöytä vaurioituu johtuen omatekoisesta pöytävaunusta?

Eikai noita kukaan itse tekisi, ellei vakuutus korvaisi? Ellei korvaisi, kai niistä jossain olisi tietoa.

Kaivinkoneen vakuutuksessa vaunuvakuutus, eikä koskaan ole ollut edes puhetta ettei lavetti saisi olla omatekoinen. Mulla omatekoinen (tutun tekemä kauan sitten), samoin kaverilla ja vakuutusmyyjä hänen perhepiiristä. Vakuutuksista keskusteltu nimenomaan mitä korvaa ja milloin, ja tuo lavettien omatekoisuus selvillä kaikilla osapuolilla.

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
Vs: Pöytävaunu.
Kuinka mahottomia ne teidän pöydät on kun niitä pitää peräs vetää? ja etäisyydet +10km ja sielä useampi kymmenen hehtaaria? (tähän asti  15jalkaasen kans ajeltu ja nyt tarkootus 17 jatkaa samaan malliin) toki mieles ollu jos ostais/teettäis/tekis sen vaunun kaiken varalle.

18" ja puitavat pellot 22km:n sisällä... Toissa syksynä ajoin 50metriä maantiellä pöytä paikoillaan ja sekin liikaa. Liikenteen jakaja tuossa tiensuussa ja siitä perhanasta ei meinannut mahtua läpi kun liikennemerkit just 6 metriä leveällä, kummaltakin puolen otti tolppaan kiinni. Ei kiitos tieajolle, peltotiet asia erikseen. Sakot tulee välittömästi, ja mikäli jotain maantiellä sattuisi pöytä paikoillaan, puimuri syyllinen sama kuka töppää. Pöytä on nimenomaan helposti irroitettava varuste, jota tieliikennelaissa tarkoitetaan.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5913
Vs: Pöytävaunu.
Kuinka mahottomia ne teidän pöydät on kun niitä pitää peräs vetää? ja etäisyydet +10km ja sielä useampi kymmenen hehtaaria? (tähän asti  15jalkaasen kans ajeltu ja nyt tarkootus 17 jatkaa samaan malliin) toki mieles ollu jos ostais/teettäis/tekis sen vaunun kaiken varalle.
Nykyisin 20", ennen 15" eikä senkään kanssa tiellä ajettu muuta kuin lyhyitä muutaman sadan metrin lohkon vaihtoja.
On se ajaminen vaan niin paljon rennompaa kun ei tarvitse miettiä kuka sukeltaa kurvin takaa pöydän kulman alle.

realisti

  • Vieras
Vs: Pöytävaunu.
14" kulkee vielä paikallaan, mutta on tuo vaunu tuossa siksi että saa pöydän sopimaan halliin mukavammin.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Pöytävaunu.
Pieniä pöytiä rehaatta vaunuissa. Mulla on sentään Sampossa 120" pöytä, eikä tulisi mieleenkään laittaa sitä vaunuun. Mutta tuollaiset alle kahden jalan pöydät ny luulis viä menevän hienosti paikallaan..  ;D  ;)

Viimeksi muokattu: 23.07.12 - klo:14:03 kirjoittanut Kloppi

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Pöytävaunu.
Onko olemassa niinkin hyviä vakuutuksia liikennekäyttöön rekisteröimättömille omatekosätystyksille joka korvaa itse itselle aiheutetut vahingot?


***Eikös leikkuupuimurivakuutus korvaa omat töpit jos ajat vaikka jokeen?  Mutta korvaako jos esim leikkuupöytä vaurioituu johtuen omatekoisesta pöytävaunusta?

Eikai noita kukaan itse tekisi, ellei vakuutus korvaisi? Ellei korvaisi, kai niistä jossain olisi tietoa.

Kaivinkoneen vakuutuksessa vaunuvakuutus, eikä koskaan ole ollut edes puhetta ettei lavetti saisi olla omatekoinen. Mulla omatekoinen (tutun tekemä kauan sitten), samoin kaverilla ja vakuutusmyyjä hänen perhepiiristä. Vakuutuksista keskusteltu nimenomaan mitä korvaa ja milloin, ja tuo lavettien omatekoisuus selvillä kaikilla osapuolilla.

Ei kai niitä vahinkoja ole pöytävaunuille sattunut?  Onko mikään vakuutusyhtiö tietoinen asiasta?
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Pöytävaunu.
Kyllä tossa 3,1 metrisessä pöydässä on yllättävän paljon hyviä puolia. Iso pöytä, paljon stressiä.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5913
Vs: Pöytävaunu.
Pieniä pöytiä rehaatta vaunuissa. Mulla on sentään Sampossa 120" pöytä, eikä tulisi mieleenkään laittaa sitä vaunuun. Mutta tuollaiset alle kahden jalan pöydät ny luulis viä menevän hienosti paikallaan..  ;D  ;)

Kuinka mahottomia ne teidän
Nykyisin 20', ennen 15' eikä senkään kanssa tiellä ajettu muuta kuin lyhyitä muutaman sadan metrin lohkon vaihtoja.
On se ajaminen vaan niin paljon rennompaa kun ei tarvitse miettiä kuka sukeltaa kurvin takaa pöydän kulman alle.
Onko nyt parempi.  ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Pöytävaunu.
Ja pöydät senkun levenee mitä pidemmälle topiikki etenee.............. ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Pöytävaunu.

Jos liikenneonnettomuus aiheutuu esim. omatekoisen pöytävaunun vetolenkin hitsauksen pettämisestä niin korvaakohan vakuutus?


Vetolenkki kannattaa ostaa valmiina eikä ryhtyä hitsaamaan omatekoista. Ei maksa juuri mitään ostettuna

Liikennevakuutus tai puimurin vastaava korvaa vastapuolen vahingot aina. Törkeässä rattijuopumustapauksessa tai selvästi tahallaan kolaroidussa voidaan korvaus jälkikäteen periä syylliseltä mutta joku vetolenkin tai aisan pettäminen tai pyörän irtoaminen ei kyllä moista aiheuta.

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Pöytävaunu.
Ja pöydät senkun levenee mitä pidemmälle topiikki etenee.............. ;D ;D

Ny ei enää voi mennä tämän leviämmäksi, täs on ny oikeen meirän moommalanrian kokoonen puimuri joka olla pitää  ;D Viä ku olis raktorit 939 scr venttiä niin olis komiaa!!

http://www.youtube.com/watch?v=FGokREwBu00&feature=related

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Pöytävaunu.
Okrassa näytellyt puimurit olivat perästä leveämpiä kuin mitä meidän kone on edestä  ???

Myykö joku vaunupöytiä 8, 10 tai 12 jalan pöydille  ??? Olisi niin hienoa...