Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Työajanseurannan laitteistot ja palkkaperusteet  (Luettu 8544 kertaa)

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Ehdotettu työnjohtoporrasta tai sitten töiden johtamista jokaiseen työvaiheeseen itse osallistuen..

Jos päätyy tuohon ensimmäiseen, työnjohtajat kannattanee rekrytoida a-netistä. Parhailla ei tosin taida olla kokemusta asiasta, mutta kovalla asenteella pärjännee..
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Itse osallistuen ei toimi ehdottomana ohjenuorana. Työnantajalta loppuu aika. Ja sellainen työntekijä, joka ei kykene itsenäiseen työskentelyyn ja oma-aloitteiseen harkintaan annettujen tavoitteiden suhteen, joutaa lähteä.

esimerkkinä: jos annat tehtäväksi niittää ojanpäälliset tietyiltä lohkoilta ja kaveri ajaa kerran pellot ympäri piittaamatta lopputuloksesta, on mietinnän paikka. Annoitko tehtävän tavoitteen työntekijälle vai käskitkö ajaa lohkojen ojanpäälliset ympäri? Osa ihmisistä ymmärtää tavoitteet heti ja toisille asiaa pitää teroittaa useamman kerran. Se, etteivät kaikki ymmärrä kokonaisuutta heti ei tarkoita sitä, etteikö ko henkilö olisi silti kelpo työntekijä. Jonkin osa-alueen puutteita korvaa avut toisilla, oppimisenhalu tai lojaalius, halu kehittää omaa osaamistaan jne. Työnantajana teen aina suurimmat virheet olettamalla työntekijän ymmärtävän asian samalla tavalla kuin itse ymmärrän.
(Tätä tapahtuu usein, joten taidan olla tällä saralla kehityskelvoton yksilö :D :D )

Työohjeet useampiin tehtäviin on helppo antaa tekstiviestillä tai naamakirjan työryhmässä. Jäävät talteen tarkasteltaviksi tarpeen mukaan....
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Mun mielestä navetta on helpoin työnantajan ja työntekijän suhteen koska se on täynnä rutiineja jotka on ajanmittaan opittavissa tehtäväksi talon tavoilla. Siksi se ei saa vaatia sensuurempaa jatkuvaa opastusta. Paljon pahempia on nämä muut sekatyöt joissa kokoajan muuttuu työtehtävä ja suorituspaikka niin se vaatii toimiakseen hyvin laajan osaamisen sekä työnantajan että tekijän puolesta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

roadman

  • Vieras
Jos käskisi työntekijöiden pitää aina töissä kypärää päässä, kypärässä olisi laskuri joka mittaisi kypärän päässäoloaikaa. Tauolla ei saisi pitää pottaa päässä.. Sit vaan kattois tunnit kerran kuussa  ;D Tämä parantaisi myös työturvallisuutta  ;D

Minä kaipaisin jotain toimivaa työajaseurantalaitetta, joka olisi aina mukana, siis kännykässä. Ihan jo omissa laskutettavissa urakoissa. Minulla on kännykässä joku kuntoilupäiväkirja, sitä olen joskus käyttänyt. Painaa vaan lähtiessä että juoksulenkki alkoi, ja poistullessa että loppui. Samoin taukojen alussa ja lopussa. Kulunut aika jää sitten kalenteriin talteen.

Mutta jospa olisi vieläkin parempi systeemi, jossa saisi helposti valita projektin, mitä milloinkin tekee, ja tiedot siirtyisi tuosta vaan laskutukseen, tuntilistoihin, jne. Olisi kiva jopa seurata omia töitä, että mihin sitä aikaa minkäkin verran tärvääntyy, ja mistä saa minkäkin suuruista tuntipalkkaa.

Työntekijälle tällaisen järjestelmän käyttöönotto olisi kerrottava siten, että se nimenomaan helpottaa hänen työtään. Käytännössä tuntilistan teko on nimittäin lähes aina työntekijän tehtävä, ja onhan se helppoa, jos se tulee automaattisesti, ja mahdollistaa myös kätevämmin liukuvan työajan niissä töissä, joissa sellainen on muuten mahdollista.
Aiemmin meillä oli käytössä t-aika mutta sitä ei enää saa android puhelimiin. Näin mua ainakin informoitiin kun kyselin ja siitä loppui myös resurssit kesken meidän toiminnassa. Muuten yksinkertainen ja varmatoiminen systeemi.

Gooleta. t-aika enporia          niin näet yhden version. joka ilmeisesti on poistumassa uusien käyttöjärjestelmien myötä?

Otimme uuden työajanseuranta ja gps järjestelmän käyttöön. Meillä tuotti ongelmia oikean karttaohjelmiston löytyminen. Mitä nyt etsin tuotetta meille niin kaikki sanoivat että suurin syy näiden ohjelmien hankintaa on työnajanseuranta eli missä sitä aikaa tuhraantuu ja sen mukaan suunnitella tehtäviä ja investointeja. Eräs tuotettaan esittelevä kertoi että viiden hengen yrityksessä keskimäärin yksi saa loparit kun otetaan työajanseuranta käyttöön. Syy ei ole työajan tehostuminen vaan epärehellisyys. Tuskin epärehellisyys maatalouspuolella on iso ongelma, mutta rakennus ja huoltofirmoilla on, jotka tekevät laajoilla alueilla keikka hommaa.

Noita känny versioita löytyy paljonkin kun vähän aikaa googlettaa eritermeillä.
 esim, tämä yritys lanseeraa just känny sovelluksen. android järjestelmään.
http://www.globepointer.com/index.html

Sieltä kyselemään.



mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Itse osallistuen ei toimi ehdottomana ohjenuorana. Työnantajalta loppuu aika. Ja sellainen työntekijä, joka ei kykene itsenäiseen työskentelyyn ja oma-aloitteiseen harkintaan annettujen tavoitteiden suhteen, joutaa lähteä.

esimerkkinä: jos annat tehtäväksi niittää ojanpäälliset tietyiltä lohkoilta ja kaveri ajaa kerran pellot ympäri piittaamatta lopputuloksesta, on mietinnän paikka. Annoitko tehtävän tavoitteen työntekijälle vai käskitkö ajaa lohkojen ojanpäälliset ympäri? Osa ihmisistä ymmärtää tavoitteet heti ja toisille asiaa pitää teroittaa useamman kerran. Se, etteivät kaikki ymmärrä kokonaisuutta heti ei tarkoita sitä, etteikö ko henkilö olisi silti kelpo työntekijä. Jonkin osa-alueen puutteita korvaa avut toisilla, oppimisenhalu tai lojaalius, halu kehittää omaa osaamistaan jne. Työnantajana teen aina suurimmat virheet olettamalla työntekijän ymmärtävän asian samalla tavalla kuin itse ymmärrän.
(Tätä tapahtuu usein, joten taidan olla tällä saralla kehityskelvoton yksilö :D :D )


Työohjeet useampiin tehtäviin on helppo antaa tekstiviestillä tai naamakirjan työryhmässä. Jäävät talteen tarkasteltaviksi tarpeen mukaan....

On meilläkin se kumma, että työnjohtaja ei ymmärrä, että työntekijät ei aina ymmärrä asiaa samalla lailla kuin minä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
työajanseurannassa on viellä yksi pointti että kun rengin pistää matkaan kalustolla jossa tuntihinta alkaa ykkösellä ja perään tulee pari numeroa niin työajan kirjaaminen suhtkoht sinnepäin rupee oleen aika välttämättömyys. Jos niissä menee lorvailemaan tai kirjaamaan ylimääräisiä tunteja niin reklamaatiota tulee aivan varmasti.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

roadman

  • Vieras
työajanseurannassa on viellä yksi pointti että kun rengin pistää matkaan kalustolla jossa tuntihinta alkaa ykkösellä ja perään tulee pari numeroa niin työajan kirjaaminen suhtkoht sinnepäin rupee oleen aika välttämättömyys. Jos niissä menee lorvailemaan tai kirjaamaan ylimääräisiä tunteja niin reklamaatiota tulee aivan varmasti.

Riittää pienempikin tunti korvaus reklamaatioon tai urakoiden menettämiseen. Sekä saat automaattisesti oman seurannan jos joku jotain vaateita esittää, on helppo tarkistaa onko tullut oltua paikalla.

Jätkä

  • Vieras
Jos käskisi työntekijöiden pitää aina töissä kypärää päässä, kypärässä olisi laskuri joka mittaisi kypärän päässäoloaikaa. Tauolla ei saisi pitää pottaa päässä.. Sit vaan kattois tunnit kerran kuussa  ;D Tämä parantaisi myös työturvallisuutta  ;D

Minä kaipaisin jotain toimivaa työajaseurantalaitetta, joka olisi aina mukana, siis kännykässä. Ihan jo omissa laskutettavissa urakoissa. Minulla on kännykässä joku kuntoilupäiväkirja, sitä olen joskus käyttänyt. Painaa vaan lähtiessä että juoksulenkki alkoi, ja poistullessa että loppui. Samoin taukojen alussa ja lopussa. Kulunut aika jää sitten kalenteriin talteen.

Mutta jospa olisi vieläkin parempi systeemi, jossa saisi helposti valita projektin, mitä milloinkin tekee, ja tiedot siirtyisi tuosta vaan laskutukseen, tuntilistoihin, jne. Olisi kiva jopa seurata omia töitä, että mihin sitä aikaa minkäkin verran tärvääntyy, ja mistä saa minkäkin suuruista tuntipalkkaa.

Työntekijälle tällaisen järjestelmän käyttöönotto olisi kerrottava siten, että se nimenomaan helpottaa hänen työtään. Käytännössä tuntilistan teko on nimittäin lähes aina työntekijän tehtävä, ja onhan se helppoa, jos se tulee automaattisesti, ja mahdollistaa myös kätevämmin liukuvan työajan niissä töissä, joissa sellainen on muuten mahdollista.

En edes lukenut mitä ominaisuuksia tässä ohjelmassa on mutta... https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tuomo.hourlists&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsImNvbS50dW9tby5ob3VybGlzdHMiXQ..

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12208
Hauskoja juttuja tässä ketjussa...hieman kokemusta työntekijänä. Mutta mitä sanotte siitä, että isäntä antaa venäjää/ukrainaa äidinkielenään puhuvien surffata webissä "tauoilla" ? Kun menen lappukasan kanssa hakkaamaan winpigiä, siellä on love.ru tms. sivusto työn alla tai musiikkia latautumassa. Kun sanon isännälle, että laita tuo heppu pois (älykäs, mutta patalaiska) eikä niin tapahdu, montako kuukautta mene työnjohtajan irtisanoutumiseen ? Vastaus: Aika vähän.