Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatalouspolitiikkaa  (Luettu 4379 kertaa)

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Maatalouspolitiikkaa
"Tuki suuntautuu suhteellisesti eniten eteläisen ja läntisen Suomen suurille tiloille, vaikka maataloustukia perustellaan maaseutualueen kokonaisvaltaisella kehittämisellä."

Mitenkähän tuo on laskettu. Laskentatapoja on varmaan aika monta.

Varmaan tilakohtaisesti suurimpia tukimääriä nettoaa suurehko c2 /c3-alueen luomukotieläintila

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Maatalouspolitiikkaa
"Tuki suuntautuu suhteellisesti eniten eteläisen ja läntisen Suomen suurille tiloille, vaikka maataloustukia perustellaan maaseutualueen kokonaisvaltaisella kehittämisellä."

Mitenkähän tuo on laskettu. Laskentatapoja on varmaan aika monta.

Varmaan tilakohtaisesti suurimpia tukimääriä nettoaa suurehko c2 /c3-alueen luomukotieläintila

Lounaassa on suurempi pelto-% eli enemmän peltoa/kaikki ala.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Maatalouspolitiikkaa
"Tuki suuntautuu suhteellisesti eniten eteläisen ja läntisen Suomen suurille tiloille, vaikka maataloustukia perustellaan maaseutualueen kokonaisvaltaisella kehittämisellä."

Mitenkähän tuo on laskettu. Laskentatapoja on varmaan aika monta.

Varmaan tilakohtaisesti suurimpia tukimääriä nettoaa suurehko c2 /c3-alueen luomukotieläintila

Pinta-alaltaan suuret luomu-kotieläin tilat on kyllä siellä etelässä, luomutuki on sama koko maassa ja kun eläimet on mukana, niin se aika kannattava paketti, kun luomutuet tulee pinta-alan mukaan.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Maatalouspolitiikkaa
Ajattelin vaan tukimaksimia. En mitään vastakkainasettelua. Tuo juttu, kun ei oikein kerro taaskaan mistään mitään.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Maatalouspolitiikkaa
Ajattelin vaan tukimaksimia. En mitään vastakkainasettelua. Tuo juttu, kun ei oikein kerro taaskaan mistään mitään.

Totta, mutta siellä missä kansalliset tuet on suurimpia eläinyksikköä kohti, niin tukikatto tulee vastaan kyllä aika nopeasti, tässä on varmaan yksi syy siihen, että suuret yksiköt on etelässä ja siellä, missä pinta-alat tekee sen mahdolliseksi, koska pinta-alatuilla ei ole kattoa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Maatalouspolitiikkaa
Ajattelin vaan tukimaksimia. En mitään vastakkainasettelua. Tuo juttu, kun ei oikein kerro taaskaan mistään mitään.

Totta, mutta siellä missä kansalliset tuet on suurimpia eläinyksikköä kohti, niin tukikatto tulee vastaan kyllä aika nopeasti, tässä on varmaan yksi syy siihen, että suuret yksiköt on etelässä ja siellä, missä pinta-alat tekee sen mahdolliseksi, koska pinta-alatuilla ei ole kattoa.

Määrittele nyt vielä tuo "etelä"  :D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Maatalouspolitiikkaa
Ajattelin vaan tukimaksimia. En mitään vastakkainasettelua. Tuo juttu, kun ei oikein kerro taaskaan mistään mitään.

Totta, mutta siellä missä kansalliset tuet on suurimpia eläinyksikköä kohti, niin tukikatto tulee vastaan kyllä aika nopeasti, tässä on varmaan yksi syy siihen, että suuret yksiköt on etelässä ja siellä, missä pinta-alat tekee sen mahdolliseksi, koska pinta-alatuilla ei ole kattoa.

Määrittele nyt vielä tuo "etelä"  :D

No etelä nyt on kaikille jokseenkin selvä ilmansuunta ...
Tarkoitin, että jos tuijotetaan vaan korkeita eläinyksikkötukia, niin mennään mettään.
Ite ole C-3 ja vaikka C-4 saakin enempi eläinykskkö tukea, niin katto mille tuki maksetaan tulee vastaan aika nopeasti ja mulla on mahdollisuus saada ihan sama tukitaso euroissa kuin tuolla pohjoisempana ja pääsen jopa ylikkin, kun katto on selvästi korkeammalla.
Tosin pinta-alat ei riitä noin suuren karjan pitämiseen, mutta näin se menee, jos pinta-alaa on riittävästi, niin homma taitaa pelittää parhaiten C-1:llä ....
Ainakin yksikön koko olisi semmonen, että homma kannattaisi jos se koosta on kiinni.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Maatalouspolitiikkaa
Mulle nuo tukiasiat eivät vaikuta mitenkään. Sitä viljellään ja tehdään mikä on mielekästä. Sitten syksyllä katsotaan mitä pajatsosta putoaa  ;D

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Vs: Maatalouspolitiikkaa
Maksettais tuotteesta,jäis nää alue,ym.lätinät pois.Onks kukaan funtsinu miten ilman tukia?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Maatalouspolitiikkaa
Maksettais tuotteesta,jäis nää alue,ym.lätinät pois.Onks kukaan funtsinu miten ilman tukia?

Mä olen suunnitellut perustavani leipomon, jonka tuotteet perustuisivat tuettomaan viljaan  ::) Mut en viitsi herätä kolmelta  :'(

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Maatalouspolitiikkaa
Maksettais tuotteesta,jäis nää alue,ym.lätinät pois.Onks kukaan funtsinu miten ilman tukia?

Mä olen suunnitellut perustavani leipomon, jonka tuotteet perustuisivat tuettomaan viljaan  ::) Mut en viitsi herätä kolmelta  :'(

Mites toi panimo ????
Ei tarvi heräillä sen aikaisempaa, kunhan vaan malttaa pysyä selvänä ....

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Maatalouspolitiikkaa
Maksettais tuotteesta,jäis nää alue,ym.lätinät pois.Onks kukaan funtsinu miten ilman tukia?

Mä olen suunnitellut perustavani leipomon, jonka tuotteet perustuisivat tuettomaan viljaan  ::) Mut en viitsi herätä kolmelta  :'(

Lisää erikoistumista, "leipää joka on leivottu ilman yötyölisää" tai "päivän valossa leivottua leipää" tai "säädylliseen aikaan ja ilman tukia leivottua leipää"
Se mikä ei tapa, se vituttaa

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Maatalouspolitiikkaa
Maksettais tuotteesta,jäis nää alue,ym.lätinät pois.Onks kukaan funtsinu miten ilman tukia?

Mä olen suunnitellut perustavani leipomon, jonka tuotteet perustuisivat tuettomaan viljaan  ::) Mut en viitsi herätä kolmelta  :'(

Lisää erikoistumista, "leipää joka on leivottu ilman yötyölisää" tai "päivän valossa leivottua leipää" tai "säädylliseen aikaan ja ilman tukia leivottua leipää"

Mut usot sä, et "tueton leipä" olisi kova hitti kommaripiireissä hinnasta huolimatta  ;D ;)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5884
Vs: Maatalouspolitiikkaa
Maksettais tuotteesta,jäis nää alue,ym.lätinät pois.Onks kukaan funtsinu miten ilman tukia?

Mä olen suunnitellut perustavani leipomon, jonka tuotteet perustuisivat tuettomaan viljaan  ::) Mut en viitsi herätä kolmelta  :'(

Mites toi panimo ????
Ei tarvi heräillä sen aikaisempaa, kunhan vaan malttaa pysyä selvänä ....
Sorkkiksella on jo panimo, se hoitelee niitä 20 euron aviovaimoja siellä panimossaan