Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe äm-tee-koo ropakantaa(ko)  (Luettu 4201 kertaa)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Elämä on parasta kometiijjaa

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: äm-tee-koo ropakantaa(ko)
ei oo pelekoa kasorahhoesta..

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/myel-maksu-nousee-liki-300-euroa-1.19047

tuolla  rahalla  tulee   taas   säkkikaupalla  moniväripainoksia   kotiisi  joissa  kerrotaan
hyvistä  myel  eduistasi   ja  mahdollisuudesta  tienata  lisää  eläkettä   :( :( :(

voipi ne  ostaa  henkilökunnalle   lapin  omkeskusosakkeitakin  :P

Talojuhani

  • Vieras
Vs: äm-tee-koo ropakantaa(ko)
ei oo pelekoa kasorahhoesta..

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/myel-maksu-nousee-liki-300-euroa-1.19047

Väärään paikkaan kohdistettu, olisi pitänyt leikata lomitustuista (200 mij €).....eikä lisätä joka vuosi yhdellä lomapäivällä  niinkuin tähän asti on tehty....tämänkin eläkemaksun korotuksen jäljet johtavat siis Simonkadulle....

Poropoliisi Hurskainen

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 899
Vs: äm-tee-koo ropakantaa(ko)
Sitten vielä potkasee pihapolulla saappaat jalassa 60senä tyhyjää niin jääpi valtio vielä voitolle. Hyvään tarkotukseen menevät rahat, Kloppi ja Jutta kiittää.

devil

  • Vieras
Vs: äm-tee-koo ropakantaa(ko)
ei oo pelekoa kasorahhoesta..

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/myel-maksu-nousee-liki-300-euroa-1.19047

Väärään paikkaan kohdistettu, olisi pitänyt leikata lomitustuista (200 mij €).....eikä lisätä joka vuosi yhdellä lomapäivällä  niinkuin tähän asti on tehty....tämänkin eläkemaksun korotuksen jäljet johtavat siis Simonkadulle....

  Lomituspalvelut kertoo Suomen sosiaaliturvan edelläkävijyydestä. Ihmiselle kuuluu lomat. Itse vietän usein viikon Eurooppaa kierrellen, viikko pitää kierrellä kotimaata ja pari viikkoa ex tempore-tyyliin. Enempää en pysty pitämään, siviiilitehtävät haittaa lomailua.Viimeksi hurahdin moottorikelkkailuun pohjoisessa vaikka ennen en lajista erityisesti perustanut. Firmamme hallitus lähtee allekirjoittaneen kanssa ensi talven lumilla palaveeraamaan safarin merkeissä. Oletko jollain lailla Talojuhani kateellinen karjatilallisille? Oman kokemuksen perusteella kasvinviljelytila pärjää ilman lomitusta.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: äm-tee-koo ropakantaa(ko)
  Olisin kyllä sitä mieltä että tuotannon pitäs olla niin kannattavaa että jäis sitä rahaa omarahoitteiseen lomailuun niin eläin-kun viljatilallakin,Turhaa byrokratiaa vaan ovat noi johtavat ja vähemmän johtavat lomittajat..
 Senkin rahan vois käyttää johonkin palkkatukeen..

devil

  • Vieras
Vs: äm-tee-koo ropakantaa(ko)
  Olisin kyllä sitä mieltä että tuotannon pitäs olla niin kannattavaa että jäis sitä rahaa omarahoitteiseen lomailuun niin eläin-kun viljatilallakin,Turhaa byrokratiaa vaan ovat noi johtavat ja vähemmän johtavat lomittajat..
 Senkin rahan vois käyttää johonkin palkkatukeen..

  Oikeassa olet. Tuon rahan voisi jakaa suoraan viljelijöille mutta täysin ilman valvontaa se tuskin toimisi. En tiedä itse lomitusjärjestelmästä mutta tunnetusti tämän alan sisälle jokapuolella on pesiytynyt tuottavuutta haittaavaa ns. tehtyä byrokratiaa. Tuo Talojuhanin 200 miljoonaa voitaisiin säästää maataloushallinnosta ja neuvonnasta.

Talojuhani

  • Vieras
Vs: äm-tee-koo ropakantaa(ko)
Miksi Suomessa pitää olla muista maailman maista poikkeava käytäntö, missään muualla ei valtio kustanna maatalousyrittäjien lomia. Siksi kaikki maatalouteen kohdistettavat säästöt pitääkin ottaa lomitusrahoista.

Jätkä

  • Vieras
Vs: äm-tee-koo ropakantaa(ko)
Lomituspalvelut kertoo Suomen sosiaaliturvan edelläkävijyydestä. Ihmiselle kuuluu lomat. Itse vietän usein viikon Eurooppaa kierrellen, viikko pitää kierrellä kotimaata ja pari viikkoa ex tempore-tyyliin. Enempää en pysty pitämään, siviiilitehtävät haittaa lomailua.Viimeksi hurahdin moottorikelkkailuun pohjoisessa vaikka ennen en lajista erityisesti perustanut. Firmamme hallitus lähtee allekirjoittaneen kanssa ensi talven lumilla palaveeraamaan safarin merkeissä. Oletko jollain lailla Talojuhani kateellinen karjatilallisille? Oman kokemuksen perusteella kasvinviljelytila pärjää ilman lomitusta.

 Just niin. Mutta miksi minun pitää palkata firmaani lisä työntekijä lomani ajaksi, että asiakkaat säilyvät minun asiakkaina. Mutta sinä saat ilmaisen sijaisen itsellesi lomasi ajaksi. Peruste miksi sinun työsi on muka parempaa että saat korvauksetta sijaisen itsellesi? Samanlailla monia pienyrittäjiä työ sitoo sen 24/7/365 ja jopa ihmisten hyvinvointi ja/tai elämä on kiinni että tekevät työnsä, mutta eipä saa ilmaisia työntekijöitä loman ajaksi.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: äm-tee-koo ropakantaa(ko)
Miksi Suomessa pitää olla muista maailman maista poikkeava käytäntö, missään muualla ei valtio kustanna maatalousyrittäjien lomia. Siksi kaikki maatalouteen kohdistettavat säästöt pitääkin ottaa lomitusrahoista.

   Ehkä saadaan tämä kekkosajan brezneviläinen jäänne poistettua, kuten nähtävästi metsänhoitovero poistuu. Lisää s-postia päättäjille. Kyllä se siitä  ;) :D :D :D :D

  Itse en ole ns. lomaa 42 vuotisen työhistorian aikana pitänyt. Kait tää elämä on ollu sitten yhtä lomaa. Kiva homma, niin siinä ei tuu kelloa katsottua  ;)

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Satusetä taas vauhissa...
Itse en ole ns. lomaa 42 vuotisen työhistorian aikana pitänyt...

...valehtellee Akro-Wepin satusetä tilatessaan samala sen seittemättä lomareisuaan Atsoreille...     :o
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

JoHaRa

  • Vieras
Vs: äm-tee-koo ropakantaa(ko)
Euro päivässä lisää "ei mistään"  ???
 

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Satusetä taas vauhissa...
Itse en ole ns. lomaa 42 vuotisen työhistorian aikana pitänyt...

...valehtellee Akro-Wepin satusetä tilatessaan samala sen seittemättä lomareisuaan Atsoreille...     :o

jos se on ollu tienaamassa sielläe, rattopoekana
Elämä on parasta kometiijjaa

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Satusetä taas vauhissa...
Itse en ole ns. lomaa 42 vuotisen työhistorian aikana pitänyt...

...valehtellee Akro-Wepin satusetä tilatessaan samala sen seittemättä lomareisuaan Atsoreille...     :o

  Eihän se silloin loma ole kun ei oo lomittajaa. Tekemättömät työt pitää tehdä etukäteen /jälkikäteen. Tissinkoittajalla valtio hoitaa.  ;D Mulla ei oikeesti ole ollut koskaan kunnallista lomittajaa. En ole semmoinen sosialisti.  ;D

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: äm-tee-koo ropakantaa(ko)
ei oo pelekoa kasorahhoesta..

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/myel-maksu-nousee-liki-300-euroa-1.19047

Väärään paikkaan kohdistettu, olisi pitänyt leikata lomitustuista (200 mij €).....eikä lisätä joka vuosi yhdellä lomapäivällä  niinkuin tähän asti on tehty....tämänkin eläkemaksun korotuksen jäljet johtavat siis Simonkadulle....

  Lomituspalvelut kertoo Suomen sosiaaliturvan edelläkävijyydestä. Ihmiselle kuuluu lomat. Itse vietän usein viikon Eurooppaa kierrellen, viikko pitää kierrellä kotimaata ja pari viikkoa ex tempore-tyyliin. Enempää en pysty pitämään, siviiilitehtävät haittaa lomailua.Viimeksi hurahdin moottorikelkkailuun pohjoisessa vaikka ennen en lajista erityisesti perustanut. Firmamme hallitus lähtee allekirjoittaneen kanssa ensi talven lumilla palaveeraamaan safarin merkeissä. Oletko jollain lailla Talojuhani kateellinen karjatilallisille? Oman kokemuksen perusteella kasvinviljelytila pärjää ilman lomitusta.


Lomituspalvelut ja sosiaaliturva samassa lauseessa. ???