Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suomen europetos on tutkittava!  (Luettu 7257 kertaa)

Jorma Jaakkola

Suomen europetos on tutkittava!
Suomen eurojäsenyys on petos.

Tämä on valtamedialta toistaiseksi jäänyt Ahon hallitukselta kysymättä:

Harhautettiinko Eduskuntaa?




Tämän EVM-lakiesityksen (HE 34 - 2012) premissit ovat väärät:

Lakiehdotus HE 34 -2012

1. Laki

Euroopan vakausmekanismin perustamisesta tehdyn sopimuksen lainsäädännön alaan kuuluvien määräysten voimaansaattamisesta


Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:

1 §
Euroopan vakausmekanismin perustamista Belgian kuningaskunnan, Saksan liittotasavallan, Viron tasavallan, Irlannin, Helleenien tasavallan, Espanjan kuningaskunnan, Ranskan tasavallan, Italian tasavallan, Kyproksen tasavallan, Luxemburgin suurherttuakunnan, Maltan tasavallan, Alankomaiden kuningaskunnan, Itävallan tasavallan, Portugalin tasavallan, Slovenian tasavallan, Slovakian tasavallan ja Suomen tasavallan välillä Brysselissä 2 päivänä helmikuuta 2012 tehdyn sopimuksen lainsäädännön alaan kuuluvat määräykset ovat lakina voimassa sellaisina kuin Suomi on niihin sitoutunut.

2 §
Sopimuksen muiden määräysten voimaansaattamisesta ja tämän lain voimaantulosta säädetään valtioneuvoston asetuksella.

Helsingissä 26 päivänä huhtikuuta 2012

Pääministeri
JYRKI KATAINEN

Valtiovarainministeri
Jutta Urpilainen

--

Yllä oleva lakiesitys on petosta petoksen päälle!

Kuka vastaa syntymättömien suomalaisten veloista?


Ohhoh!!
Kyseisen lain hyväksymiseen ei tarvita edes perustuslain säätämisjärjestystä vaan se säädetään tavallisena lakina!

Lue:
http://www.eduskunta.fi/valtiopaivaasiat/he+34/2012

Sitaatti:

"Lainsäätämisjärjestys

Hallituksen esitys

Perustuslaki 72 §

Perustuslakivaliokunnan lausunto

Valiokunta esitti, että eduskunnan suostumus on tarpeen hallituksen esityksessä tarkoitetun sopimuksen hyväksymiseen sekä hallituksen esityksessä ehdotetun selityksen tekemiseen, että näistä päätetään äänten enemmistöllä ja että lakiehdotus voidaan käsitellä tavallisen lain säätämisjärjestyksessä."

Viimeksi muokattu: 19.06.12 - klo:23:17 kirjoittanut Jorma Jaakkola

Jorma Jaakkola

Suomen salainen EMU-varauma


Salaisen EMU-varaumapöytäkirjan asianosaiset

http://koti.mbnet.fi/jorjaa/historia.php

Jorma Jaakkola

Asianosaisia
Niimpä, mutta sehän onkin juristi ....

Varatuomari Sauli Niinistö harhautti perustuslakivaliokunnan puheenjohtajan ominaisuudessa suomalaisia äänestäjiä ja Suomen eduskuntaa ennen EU-jäsenyyspäätöksiä vuonna 1994. Hän kertoi, että markasta ei vielä näillä päätöksillä luovuta, eikä näillä päätöksillä vielä eurojäsenyyttä päätetä - vaan siitä päätetään myöhemmin ja siitä tehdään erikseen oma lakialoite.

 Nämä Niinistön tekemät harhautukset kirjattiin ja liitettiin virallisiin eduskunnan asiakirjoihin (PeVL 14/1994, UaVM 9/1994, HE 135/ 1994) sekä myös äänestäjille lähetettyyn tiedotteeseen. Osa eduskuntaa ja useimmat suomalaiset äänestäjät uskoivat tämän väitteen.

Kun kansa ja sen jälkeen eduskunta oli harhautettuna äänestänyt EU-jäsenyyden hyväksymisen puolesta, niin näiden äänestyksien jälkeen Sauli Niinistö – tällä kertaa oikeusministerin ominaisuudessa – sanoikin, että eurosta päätettiin jo EU-jäsenyysäänestyksessä, eikä siitä tarvitse tehdä erikseen lakialoitetta.

Niinistö oli Mauno Koiviston juoksupoika perustuslakivaliokunnan puheenjohtajana.

Suomen perustuslaki eli Suomen Hallitusmuodon 72 § (Suomen markka) ja Valtiopäiväjärjesyksen 67 § (Perustuslain vaikeutettu säätäminen) olivat Mauno Koivistolle ongelma.

Siksi Koivisto määräsi EU-ministeriryhmän tekaisemaan EMU-varauman, jolla EU-eliitti sai pelata kaksilla korteilla:

1. - kertoa EU:lle toisin
ja
2. -valehdella eduskunnalle ja kansalle

Salaisen EMU-varaumapöytäkirjan asianosaiset löytyvät tästä:
http://koti.mbnet.fi/jorjaa/historia.php


Eduskunnan pöytäkirja 13.6.1994 kertoo EMU-varauman luonteisen asian, kun pääministeri Esko Aho vastasi hallituksensa nimissä Vasemmistoliiton (Claes Andersonin) EU-välikysymykseen.
Pääministeri Aho nimittäin ilmoitti eduskunnalle mm:
"Kansalliset päätökset Suomen osallistumisesta EMU:n kolmanteen vaiheeseen tehdään aikanaan eduskunnassa ja hallituksessa. Tämän olemme neuvotteluissa Euroopan unionille ilmoittaneet.”

Puheellaan Aho antoi kansanedustajille mielikuvan, että Suomi oli neuvotellut varauman päättää markasta luopumisesta liittymissopimuksen jälkeenkin.

Missä neuvotteluissa ja milloin EMU-varauma oli ollut esillä?

Tämä asia kiinnosti minua...

Löysin vinkin Suomen EMU-varaumasta Reijo Kemppisen kirjasta Suomi Euroopan unionissa ja tiedon pöytäkirjasta 20.12.1993 sain Eduskunnan tietopalvelusta marraskuun viimeisellä viikolla 1999.

Sain pöytäkirjasta otteen 1.12.1999.

Pöytäkirjan 6§:ään on kirjoitettu:

"Todettiin, että talous- ja rahaliiton osalta Suomi ilmoittaa ko. neuvotteluluvun olevan suljettavissa. Siinä yhteydessä muistutetaan, että kansalliset päätökset, joita Suomen osallistuminen EMU:n kolmanteen vaiheeseen edellyttää, tehdään aikanaan eduskunnassa ja hallituksessa."

Em. sanat Esko Aho kertoi eduskunnalle 13.6.1994 ja virkamiespääneuvottelija Veli Sundbäckin kanssa syksyllä 1994 perustuslakivaliokunnalle, jonka pj oli Sauli Niinistö.

Mutta Brysselissä 21.12.1993 luettu englanninkielinen teksti kuuluu:

”The national decisions necessery for Finland’s participation in the third phase in accordance with the provisions of the Treaty shall be taken in due time by the parlament and the Governement.”

Tarkemmin sanoja tarkasteltaessa englanninkielinen muistutusvirke ei ollutkaan sisällöltään sama kuin edellisenä päivänä kirjoitettu suomenkielinen teksti.

Nimittäin Brysselissä luetun muistutusvirkkeen englanninkieliseen tekstiin olikin lisätty sanat: "...in accordance with the provisions of the Treaty... " eivät olleetkaan Suomen EMU-varauma, vaan suomennettuna Suomen antama lupaus yhteiseen rahaan siirtymisestä. ”perustamissopimuksen mukaisesti".

Sanat  ”in due time” tarkoittavat suomeksi ”määräaikana” eli eräpäivänä, liittymissopimuksen hyväksymisen yhteydessä, viimeistään 31.12.1994.

Esko Aho suomensi "in due time" -merkityksen sanalla "aikanaan" eli mielikuvalla, että sitten vasta, kun euro tulee ajankohtaiseksi.

Jos pöytäkirjan 6 §:n muistutusvirkkeessä olisi ollut kaksi sanaa -  ”perustamissopimuksen mukaisesti” - ei neuvoteltaessa todetun EMU-varauman luonteista merkitystä olisi syntynyt.

Nämä kaksi sanaa ovat niin merkittävät, että ne antavat neuvottelujen päättämisilmoituksessa annetulle sisällölle aivan toisen - suomalaiskansallista harhautustarkoitusta palvelevan - merkityksen.

”Perustamissopimuksen mukaisesti” tarkoittaa Maastrichtin sopimuksen mukaisesti.


EMU-pöytäkirjan paljastuminen 1.12.1999 Huittisten Risto Ryti-salissa oli Aholle kova paikka, sillä perustuslakivaliokunta perusti EU-liittymislakia koskevan lausuntonsa (PeVL 14/1994 vp:n) Esko Ahon ja Veli Sundbäckin antamiin EMU-varauman luonteisiin lausumiin.

PERUSTUSLAKIVALIOKUNTA

PeVL 14/1994 vp:n teksti kuluu:

"Valiokunnan saaman selvityksen mukaan Suomen puolelta on jäsenyydestä neuvoteltaessa todettu, että talous- ja rahaliiton kolmanteen vaiheeseen siirtyminen edellyttää valtiosäännön mukaan eduskunnan myötävaikutusta.
Tähän viitaten perustuslakivaliokunta katsoo, että liittymissopimus ei vielä voi merkitä sitoutumista osallistua talous- ja rahaliiton kolmanteen vaiheeseen."


Perustuslakivaliokunnan puheenjohtajana tosiaan toimi kansanedustaja Sauli Niinistö.

Tekaistun EMU-varauman asianosaisia ovat kaikki perustuslakivaliokunnan jäsenet, nimittäin yllä siteeratun lausunnon toisen virkkeen teksti    (... perustuslakivaliokunta katsoo, että liittymissopimus ei vielä voi merkitä sitoutumista osallistua talous- ja rahaliiton kolmanteen vaiheeseen."
 oli Ahon hallitukselle niin merkittävä, että jos sitä ei olisi ollut olemassa, olisi hallituksen pitänyt EU-liittymislain yhteydessä antaa eduskunnalle lakiesitys markan hävittämiseksi Hallitusmuodon 72 §:stä.

ERIÄVÄ MIELIPIDE

Edellä olevaan perustuslakivaliokunnan lausuntoon on liitetty kansanedustaja Ensio Laineen eriävä mielipide, joka koski valiokunnassa asiantuntijoina olleiden pääministeri Esko Ahon ja virkamiespääneuvottelija Veli Sundbäck'in EMU-varaumanluontoisia lausumia:
"Käsitykseni mukaan valiokunnan kuulemat asiantuntijat eivät esittäneet asiaa näin, vaan valiokunnan enemmistö tulkitsi asian tällä tavoin."



Jorma Jaakkola

Vs: Suomen europetos on tutkittava!
SALAINEN EMU-VARAUMA

Ulkoministeriön salaiseen pöytäkirjaan kirjoitetut EMU-päätös ja tekaistu EMU-varauma ovat ulkopolitiikasta määränneen presidentti Koiviston johdolla tehty petos.

EMU-varuma tekaistiin, koska eduskunnasta ei olisi EU-liittymislain hyväksymisen yhteydessä löytynyt Hallitusmuotoon (HM 72§) kirjoitetun Suomen markan hävittämiseksi tarvittavaa 5/6 kiireellisyysenemmistöä.

Merkittävää on, että Korkein Hallinto-oikeus ryhtyi suojelemaan maanpetokselliseen toimintaan ryhtynyttä korkeata valtiojohtoa koventaen Ulkoministeriön salassapitoargumentteja.

Salaisen EMU-pöytäkirjan salaamisen merkittävimmät asianosaiset ovat:

1. EMU-kokouksen aikaan (20.12.1993) Tasavallan Presidentti Mauno Koivisto ja Ulkoministeriön valtiosihteeri Martti Ahtisaari.

2. EMU-kokouspöytäkirjan salaamisen aikaan (tammikuussa 2000) Tasavallan Presidentti Martti Ahtisaari, pääministeri Paavo Lipponen ja Ulkoministeri Tarja Halonen.

Jorma Jaakkola

KOKOUKSEEN OSALLISTUNEET
KOKOUKSEEN OSALLISTUNEET

  Kokoukseen osallistuneet ovat pääministeri Esko Aho ja ministerit Pertti Salolainen, Heikki Haavisto, Sirpa Pietikäinen, Ilkka Kanerva, Toimi Kankaanniemi sekä EU-ryhmän ulkopuolisena osallistujana sisäministeri Mauri Pekkarinen.

Kokouspöytäkirjeen salaista liitemuistiota 1075 esitteli kokouksessa virkamiespääneuvottelija, alivaltiosihteeri Veli Sundbäck.

Mukana olivat myös osastopäällikkö Antti Satuli, ylijohtaja Bo Göran Eriksson, apulaisosastopäällikkö Eikka Kosonen, toimistopäällikkö Marita Eerikäinen, toimistopäällikkö Antti Kuosmanen, finanssineuvos Lasse Aarnio, lainsäädäntöneuvos Niilo Jääskinen, kaupallinen neuvos Esa Härmälä ja sihteerinä Kare Halonen.

Mukana olivat EU-virkamiesryhmän ulkopuolisina osp Jaakko Laajava ja Pekka Huhtaniemi.

Pöytäkirjassa on maininta:

"JAKELU EU-ministeriryhmä, virkamiestason EU-neuvotteluryhmä, osp Laajava, arkisto"

--

Jakelulistalla ei mainita Tasavallan Presidenttiä. Syy on siinä, hänen (Mauno Koivisto) yhteyshenkilönsä on ainoa virkamies, joka mainittu erikseen nimellä.

Näin Koivisto sai toimia näkymättömästi.

Viimeksi muokattu: 19.06.12 - klo:23:19 kirjoittanut Jorma Jaakkola

Jorma Jaakkola

ERVV takautuvana lakia ja tavallisena lakiana!
Myös laki ERVV:stä säädettiin tavallisena lakina!

ja takautuvasti!

Sitaatti:

"Tämä laki tulee voimaan      päivänä      kuuta 20  .

Tätä lakia sovelletaan jo 21 päivästä lokakuuta 2011.



Helsingissä 27 päivänä tammikuuta 2012

Tasavallan Presidentti

Tarja Halonen

Valtiovarainministeri Jutta Urpilainen"


Lähde:
http://217.71.145.20/TRIPviewer/show.asp?tunniste=HE+150/2011&base=erhe&palvelin=www.eduskunta.fi&f=WORD

Jorma Jaakkola

EVM:n voimaansaattamislaki

Kuka vastaa syntymättömien suomalaisten veloista?


Ohhoh!!
Kyseisen lain hyväksymiseen ei tarvita edes perustuslain säätämisjärjestystä vaan se säädetään tavallisena lakina!

Lue:
http://www.eduskunta.fi/valtiopaivaasiat/he+34/2012

Sitaatti:

Lainsäätämisjärjestys
Hallituksen esitys
Perustuslaki 72 §

Perustuslakivaliokunnan lausunto
Valiokunta esitti, että eduskunnan suostumus on tarpeen hallituksen esityksessä tarkoitetun sopimuksen hyväksymiseen sekä hallituksen esityksessä ehdotetun selityksen tekemiseen, että näistä päätetään äänten enemmistöllä ja että lakiehdotus voidaan käsitellä tavallisen lain säätämisjärjestyksessä.


4 Eduskunnan suostumuksen tarpeellisuus
ja käsittelyjärjestys

4.1 Eduskunnan suostumuksen tarpeellisuus EVM-sopimus on oikeudelliselta muodoltaan
tavanomainen kansainvälinen sopimus.

Perustuslain 94 §:n 1 momentin mukaisesti eduskunta hyväksyy sellaiset valtiosopimukset
ja muut kansainväliset velvoitteet, jotka sisältävät lainsäädännön alaan kuuluvia määräyksiä tai ovat muutoin merkitykseltään huomattavia taikka vaativat perustuslain mukaan muusta syystä eduskunnan suostumuksen. Muusta syystä eduskunnan hyväksymistä edellyttäviä määräyksiä ovat muun muassa eduskunnan budjettivaltaa sitovat kansainväliset velvoitteet (esim. PeVL 45/2000 vp).

Budjettivaltaa sitovina velvoitteina on käytännössä pidetty lähinnä sellaisia määräyksiä,
joissa valtiolle aiheutuu välittömiä menoja. Eduskunnan suostumus on tarpeen, jos sopimus aiheuttaa Suomelle sellaisia huomattavia toistuvia kustannuksia tai kertamenoja, joita ei voida kattaa jo talousarviossa olevilla määrärahoilla tai budjettivarauksilla.
Perustuslakivaliokunnan tulkintakäytännön mukaan määräys luetaan lainsäädännön alaan
kuuluvaksi, jos määräys koskee jonkin perustuslaissa turvatun perusoikeuden käyttämistä
tai rajoittamista, jos määräys muutoin koskee yksilön oikeuksien ja velvollisuuksien perusteita, jos määräyksen tarkoittamasta asiasta on perustuslain mukaan säädettävä lailla tai jos määräyksen tarkoittamasta asiasta on voimassa lain säännöksiä taikka siitä on Suomessa vallitsevan käsityksen mukaan säädettävä lailla. Kansainvälisen velvoitteen
määräys kuuluu näiden perusteiden mukaan lainsäädännön alaan siitä riippumatta, onko
määräys ristiriidassa vai sopusoinnussa Suomessa lailla säädetyn säännöksen kanssa
(PeVL 11 ja 12/2000 vp).

Perustuslakivaliokunta on kannanotossaan katsonut, että kokonaisuutena tarkastellen
EVM- ja ERVV-sopimukset ovat vaikutuksiltaan huomattavia, millä perusteella eduskunnan
tulisi päättää niistä (PeVP 11/2011 vp). Valiokunnan mukaan EVM-sopimus edellyttää eduskunnan suostumusta myös budjettivaikutustensa takia sekä siksi, että se
sisältää useita lainsäädännön alaan kuuluvia määräyksiä
(PeVL 1/2011 vp)."


http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2012/20120034.pdf
Edellä oleva sitaatti on sivulta 37.

Seuraava sitaatti on sivulta 40, oikea palsta:

"Sopimuksen edellä mainituissa artikloissa on kyse hallintoneuvoston yksimielisyyttä
edellyttävästä päätöksenteosta, jolla ei lisätä jäsenvaltioiden taloudellista vastuuta. Kyse ei näin ollen ole sellaisesta täysivaltaisuuden kannalta merkittävästä toimivallan siirrosta, josta tulisi päättää kahden kolmasosan enemmistöllä."

--

Tämä laki pitäisi tavallisen lain sijasta säätää vaikeutetussa perustuslain säätämisjärjestyksessä, koska EVM:llä on tulevia (Suomea velkaannuttavia) budjettivaikutuksia.

Viimeksi muokattu: 19.06.12 - klo:23:20 kirjoittanut Jorma Jaakkola

Jorma Jaakkola

Oikeuskansleri suojeli Koivistoa
Oikeuskansleri ei valvonut hallituksen toimia eli tapaa, jolla siirryttiin euroon ja Suomen markka hävitettiin.

Tätä menettelyä koskevaan kanteluun oikeuskansleri vastasi vastauksessaan drno 226/1/97:
”Hallituksen aikanaan tekemä eduskunnassa tapahtuvan EMU-päätöksenteon muodonvalinta on poliittinen tarkoituksenmukaisuuskysymys, johon oikeuskansleri ei voi toimivaltansa rajoissa puuttua.”

--

Oikeuskanslerin tehtävänä on hallituksen ja presidentin toimien laillisuusvalvonta jo lakien valmisteluvaiheessa.

Jorma Jaakkola

OIKEUSMINISTERI NIINISTÖ

Niimpä, mutta sehän onkin juristi ....

Varatuomari Sauli Niinistö harhautti perustuslakivaliokunnan puheenjohtajan ominaisuudessa suomalaisia äänestäjiä ja Suomen eduskuntaa ennen EU-jäsenyyspäätöksiä vuonna 1994. Hän kertoi, että markasta ei vielä näillä päätöksillä luovuta, eikä näillä päätöksillä vielä eurojäsenyyttä päätetä - vaan siitä päätetään myöhemmin ja siitä tehdään erikseen oma lakialoite.

 Nämä Niinistön tekemät harhautukset kirjattiin ja liitettiin virallisiin eduskunnan asiakirjoihin (PeVL 14/1994, UaVM 9/1994, HE 135/ 1994) sekä myös äänestäjille lähetettyyn tiedotteeseen. Osa eduskuntaa ja useimmat suomalaiset äänestäjät uskoivat tämän väitteen.

Kun kansa ja sen jälkeen eduskunta oli harhautettuna äänestänyt EU-jäsenyyden hyväksymisen puolesta, niin näiden äänestyksien jälkeen Sauli Niinistö – tällä kertaa oikeusministerin ominaisuudessa – sanoikin, että eurosta päätettiin jo EU-jäsenyysäänestyksessä, eikä siitä tarvitse tehdä erikseen lakialoitetta.

OIKEUSMINISTERI NIINISTÖ

Kun Lipposen I hallitus vuonna 1998 ”valitsi menettelytavan” euroon siirtymisestä, ei kyseessä ollut perustuslain muutosesitys markasta luopumisesta.

Satakunnan Kansassa oli 21.2.1998 oikeusministeri Sauli Niinistön haastattelu alaotsikolla ”Tiedonanto on luonteva tapa”:
”Niinistö puolusti jälleen torstaina hallituksen päätöstä tuoda Emu-esityksensä eduskuntaan tiedonantona. Tiedonanto on niitä kaikkein vaikutusvaltaisempia keinoja, keskeisempiä keinoja, jolla hallitus voi eduskuntaa lähestyä. Niinistö on kaiken aikaa tyrmännyt suoralla iskulla lakivaateet. Ei lakiin olisi mitään sisältöä, Niinistö tokaisi.”

Jorma Jaakkola

Demaridesantti Salolainen
PERTTI SALOLAINEN

Pertti Salolainen kertoi Nykypäivä-lehden haastattelussa (24.3.2005) markasta luopumisesta:

" Onneksi markan katoamisesta ei puhuttu...

Entä nyt? Kriitikot ovat väittäneet, ettei silloin tiedetty mihin oltiin menossa. Jäsenyysneuvottelujen yhteydessä ei juuri painotettu yhteistä valuuttaa, puhumattakaan unionin perustuslaista.

-On totta, ettei silloin tiedetty, kuinka pitkälle in­tegraatio tulee etenemään. Mutta tiedettiin, että integraatio syvenee. Jos silloin olisi sanottu, että markka häviää, olisimme takuulla hävinneet kansanäänestyksen, Salolainen uskoo.

Hän pitää myös valtioviisautena sitä, ettei euroa alistettu kansanäänestykseen, vaan siitä päätti eduskunta. Salolainen ei kuitenkaan hyväksy ajatusta, että näitä asioita olisi pyritty kansalta salaamaan."

Huom! Salolainen oli mukana ministeriryhmän EMU-kokouksessa, jonka pöytäkirja julistettiin salaiseksi!


Kommentit Salolaisen haastatteluun: Ketkä me?
Salolainen sanoi: ”olisimme takuulla  hävinneet kansanäänestyksen”.

EY-/EU-neuvotteluvaltuuskunnan puheenjohtajana toimineen Pertti Salolaisen on EMU-varaumakokouksessa mukana olleena tunnustettava se, että EMU-päätöksentekoon liittyy kansalta salattuja pöytäkirjoja.

Jorma Jaakkola

Levitykseen
En voi hyväksyä tällaista euro-petosta, enkä sitä, että kansanedustajat touhuvat mitä sattuu, koska eivät tiedä mitä presidentti Koivisto aikanaan määräsi.
Tästä syystä toimin omalla nimelläni, en siksi, että haluaisin kuuluisuutta.

Vieläkö joku sanoo, ettei kannata katsoa peruutuspeiliin?

Kotisivuni osoite levitykseen, koko kansalle tiedoksi:

http://koti.mbnet.fi/jorjaa/historia.php

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Levitykseen
En voi hyväksyä tällaista euro-petosta, enkä sitä, että kansanedustajat touhuvat mitä sattuu, koska eivät tiedä mitä presidentti Koivisto aikanaan määräsi.
Tästä syystä toimin omalla nimelläni, en siksi, että haluaisin kuuluisuutta.

Vieläkö joku sanoo, ettei kannata katsoa peruutuspeiliin?

Kotisivuni osoite levitykseen, koko kansalle tiedoksi:

http://koti.mbnet.fi/jorjaa/historia.php

Niinpä,mutta kun jotkut ovat sitä mieltä että ei pidä peruutuspeiliin katsoa,,vaikka edessä olis minkäläinen umpikuja hyvänsä..

Jorma Jaakkola

Korkeaojan tunnustus
PERTTI SALOLAINEN

Pertti Salolainen kertoi Nykypäivä-lehden haastattelussa (24.3.2005) markasta luopumisesta:

" Onneksi markan katoamisesta ei puhuttu...

Entä nyt? Kriitikot ovat väittäneet, ettei silloin tiedetty mihin oltiin menossa. Jäsenyysneuvottelujen yhteydessä ei juuri painotettu yhteistä valuuttaa, puhumattakaan unionin perustuslaista.

-On totta, ettei silloin tiedetty, kuinka pitkälle in­tegraatio tulee etenemään. Mutta tiedettiin, että integraatio syvenee. Jos silloin olisi sanottu, että markka häviää, olisimme takuulla hävinneet kansanäänestyksen, Salolainen uskoo.

Hän pitää myös valtioviisautena sitä, ettei euroa alistettu kansanäänestykseen, vaan siitä päätti eduskunta. Salolainen ei kuitenkaan hyväksy ajatusta, että näitä asioita olisi pyritty kansalta salaamaan."


Jos eduskunta on päättänyt markan muuttamisesta euroksi, niin mikä onkaan kyseisen lain numero?
Kyseistä lakia ei ole olemassakaan. Vain yksi kansanedustaja, Juha Korkeaoja, on uskaltanut kertoa asiasta SataSeutu-lehdelle, joka otsikoi 25.10.2001:

”Suomen markan kohtalo puhuttaa edelleen, Juha Korkeaojan haastattelu”

”Kansanedustaja Juha Korkeaojan mukaan kaikki kulminoituu kuitenkin perustuslakiin, sillä vahvistettava laki voi olla ristiriidassa perustuslain kanssa kunhan se säädetään perustuslain säätämisjärjestyksessä. Perustuslakiin kirjattuja poikkeusmahdollisuuksia käyttivät äärimmilleen venyttäen enemmistönä eduskunnassa olleet kansanedustajat sitoessaan Suomen rahaliittoon ja Euroon.
-Itse olisin halunnut eduskunnan käsittelevän erillisen lakiesityksen Suomen markkaa koskevan hallitusmuodon 72 §:n kumoamisesta. Erillistä lakia ei ole annettu.”




Sepedeus

  • Vieras
Vs: Korkeaojan tunnustus


  Historiaa se on. Nyt kannattaa katsoa kuinka Suomi selvittää itsensä kuiville tästä sotkusta. Unioniin liittymistä perusteltiin sillä ,että on parempi olla niissä pöydissä missä päätetään, kuin ulkopuolella. Nyt moni poliitikko varmaan haluaisi olla porstuassa.  ;D

Jorma Jaakkola

Vs: Korkeaojan tunnustus


  Historiaa se on. Nyt kannattaa katsoa kuinka Suomi selvittää itsensä kuiville tästä sotkusta. Unioniin liittymistä perusteltiin sillä ,että on parempi olla niissä pöydissä missä päätetään, kuin ulkopuolella. Nyt moni poliitikko varmaan haluaisi olla porstuassa.  ;D

Sotkusta on helppo selvitä, koska olen tuonut julkisuuteen salaisen EMU-varaumapöytäkirjan. Sen avulla on selvinnyt, että kyseessä on Mauno Koiviston määräämänä tehty petos.