Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuminakoin toukat?  (Luettu 2830 kertaa)

Simeon

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Kuminakoin toukat?
Joko olette löytäneet toukkia kuminakukinnoista? Etelä-Pohjanmaalla olevilta pelloiltani en niitä vielä eilen löytänyt. Kukinta on täällä oikein hyvässä alussa.

Veijo Esso

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 151
  • Jätkäkulttuurin ammattilainen
Vs: Kuminakoin toukat?
Voin tuoda tullessani,kun siellä päin seuraavan kerran liikun ;D ;D

Simeon

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Kuminakoin toukat?
Kuule Veijo, vaikuttais siltä, että oot erehtyny lajikkeesta, ne piänet möngertäjät, joita sinä kulijettelet taitaa olla satiaasia. Niihinkin Karate puroo, luulisin. Ja tarkennan nyt viälä, ettei sun tartte ittiäs hakata arkoohin paikkoohin, että tämä Karate on sellaasta purkiismyytävää myrkkyä.  ;)

Simeon

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Kuminakoin toukat?
Niin, ei sitten vissiin ole yhtään kuminakoin toukkaa tullu kenellekkään vastaan vielä tälle kesää.

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Kuminakoin toukat?
Niin, ei sitten vissiin ole yhtään kuminakoin toukkaa tullu kenellekkään vastaan vielä tälle kesää.

Perhosia oli kyllä liimapyydyksissä - ja pellolla lennossa reilustikin toukokuun alkupuolella, mutta toukkia ei ole näkynyt. Viime viikolla tosin ajoin juolaaineet ja samalla Mavrikit, joten nyt taas alkaa olla mahdollista nähdä toukkia, jos/kun niitä siellä tulee olemaan.

weissmyller

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Kuminakoin toukat?
Jonkin verran toukkia kans näin viime torstaina ja ruuttasin heti menemään. Epäilen ja toivonkin jopa että kerta-ajo Mavrikilla riittäisi tänä vuonna

Simeon

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Kuminakoin toukat?
Kyllä ne sieltä tulee, kyllä mun varmaan pitää mennä ne ruuttaamaan kun oon juhannuksen jälkeen viikon poissa, ne on syöty sitten jos nyt ei ruuttaa.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Kuminakoin toukat?
Kyllä oma mielipiteeni on, että joka vuosi kannattaa ruiskuttaa, näkyi sitten liimapyydyksissä tai ei. Paras aika ruiskuttaa, kun ensimmäiset selvät nuput näkyvät. Samalla litra Targaa, jotta juolavehnä ei muodosta siemeniä, siis saa helpommin puhtaudeltaan 99,9% tavaraa lajittelun jälkeen. Kukkivaan kasvustoon ei saa muuta ruutata kuin tuota Mavrikia, joka teholtaan häviää kyllä esim. Karatelle.

Simeon

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Kuminakoin toukat?
Olen samaa mieltä. Ruiskutusaika on minusta parempi hieman myöhemmin, niin myöhään kun ohje sallii jos ei aikaisemmin ole näkynyt toukkia. Tuo varhainen ruiskutus on johtanut minulla useimmiten toisen ruiskutuksen tarpeeseen. Heinämyrkkyä jos heinää on ja silloin laitan täyden satsin. En oikein ymmärrä tuon pikkusatsin järkevyyttä kun tavoitellaan vaan sitä, ettei heinä tee siementä kun pienellä lisällä se heinä oikeasti häviää.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Kuminakoin toukat?
 En oikein ymmärrä tuon pikkusatsin järkevyyttä kun tavoitellaan vaan sitä, ettei heinä tee siementä kun pienellä lisällä se heinä oikeasti häviää.
Aina olen tuota litran Targa annosta käyttänyt ja yllättävän hyvin sekin juolavehnää kurittaa, tiedä sitten, takaako täyssatsi juolavehnän tuhoutumista. Se idea tuossa on, että juolavehnän siemen on vaikea lajitella pois kuminan seasta, varsinkin se pienempi, niitähän on erikokoisia juolavehnän tähkässä. Ainakin transfarm on maksanut lisähintaa, jos puhtaus on 99,9%.Jos juolavehnän siemeniä on seassa, on puhtaus 99,5%.
Kuminalohkon lopetusvaiheessa sitten ruiskutan kuitenkin Rounduppia, joka hävittää sen juolavehnän.