Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe lammastalous  (Luettu 14872 kertaa)

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
lammastalous
onko se tulevaisuuden ala suomessa?

muutamia uusia lampoloita on tullut mutta onko se suomen maatalouden pelastus?

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: lammastalous
onko se tulevaisuuden ala suomessa?

muutamia uusia lampoloita on tullut mutta onko se suomen maatalouden pelastus?

missäs kaikki lampurit on.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: lammastalous
onko se tulevaisuuden ala suomessa?

muutamia uusia lampoloita on tullut mutta onko se suomen maatalouden pelastus?

En tiedä, onko se pelastus ...
Mutta, itse uskon, että olosuhteista johtuva huonompi kilpailuasetelma muuhun Eurooppaan nähden, on pienin niillä tuotantoaloilla, jotka perustuvat nurmeen ja laiduntamiseen.
Eli mikäli jonkinlainen maataloustuotanto Suomessa ylipäätään jatkuu ja kannattaa, niin ne alat jotka hyödyntävät nurmea, ovat niitä jotka tulevaisuudessakin jatkavat.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5271
Vs: lammastalous
onko se suomen maatalouden pelastus?

Olishan se hienoa, jos yhdellä jutulla saataisiin koko valtakunta pelastetuksi...

Mutta tällä hetkellä itse uskon, että markkinoilla olisi vetoa sen verran, että kannattaa karitsoja kasvattaa eikä ainoastaan keskittyä pitämään peltoja tuotannossa olevan näköisenä. En kuitenkaan luule rikastuvani, mutta jos saisi hiljan velkoja maksettua ja pidettyä perheensä vaatteissa ja ruuassa, niin kyllä se allekirjoittaneelle riittää.

Petri
vajaa 700 m2 lampaille rakentamisen alla

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: lammastalous
onko se tulevaisuuden ala suomessa?

muutamia uusia lampoloita on tullut mutta onko se suomen maatalouden pelastus?

En tiedä, onko se pelastus ...
Mutta, itse uskon, että olosuhteista johtuva huonompi kilpailuasetelma muuhun Eurooppaan nähden, on pienin niillä tuotantoaloilla, jotka perustuvat nurmeen ja laiduntamiseen.
Eli mikäli jonkinlainen maataloustuotanto Suomessa ylipäätään jatkuu ja kannattaa, niin ne alat jotka hyödyntävät nurmea, ovat niitä jotka tulevaisuudessakin jatkavat.

       Olen samaa mieltä.

       Lammastaloudella ei pelasteta koko Suomen maataloutta, mutta joillekkin siitä on elannoksi.  Ei kuitenkaan ihan patalaiskoille.  Kotimaista lampaanlihaa on ollut mukava myydä, koska siitä on reilu alituotanto. Hinta ei pilviä hivele, mutta liha ei jää käsiin.  Alalla on tilaa uusille, mutta määrää ei pidä räjäyttää yhtäkkiä.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: lammastalous
onko se tulevaisuuden ala suomessa?

muutamia uusia lampoloita on tullut mutta onko se suomen maatalouden pelastus?

En tiedä, onko se pelastus ...
Mutta, itse uskon, että olosuhteista johtuva huonompi kilpailuasetelma muuhun Eurooppaan nähden, on pienin niillä tuotantoaloilla, jotka perustuvat nurmeen ja laiduntamiseen.
Eli mikäli jonkinlainen maataloustuotanto Suomessa ylipäätään jatkuu ja kannattaa, niin ne alat jotka hyödyntävät nurmea, ovat niitä jotka tulevaisuudessakin jatkavat.

       Olen samaa mieltä.

       Lammastaloudella ei pelasteta koko Suomen maataloutta, mutta joillekkin siitä on elannoksi.  Ei kuitenkaan ihan patalaiskoille.  Kotimaista lampaanlihaa on ollut mukava myydä, koska siitä on reilu alituotanto. Hinta ei pilviä hivele, mutta liha ei jää käsiin.  Alalla on tilaa uusille, mutta määrää ei pidä räjäyttää yhtäkkiä.

Joo, ei se nurmen tuottaminen niin oleellisesti ole kallimpaa, tuotettiin se sitten Suomessa tai Saksassa.

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: lammastalous
[       Olen samaa mieltä.

       Lammastaloudella ei pelasteta koko Suomen maataloutta, mutta joillekkin siitä on elannoksi.  Ei kuitenkaan ihan patalaiskoille.  Kotimaista lampaanlihaa on ollut mukava myydä, koska siitä on reilu alituotanto. Hinta ei pilviä hivele, mutta liha ei jää käsiin.  Alalla on tilaa uusille, mutta määrää ei pidä räjäyttää yhtäkkiä.
[/quote]

Joo, ei se nurmen tuottaminen niin oleellisesti ole kallimpaa, tuotettiin se sitten Suomessa tai Saksassa.
[/quote]

Nurmi tekee vain hyvää maan rakenteelle.

Aatami Särkisalami

  • Vieras
Vs: lammastalous
onko se tulevaisuuden ala suomessa?

muutamia uusia lampoloita on tullut mutta onko se suomen maatalouden pelastus?

Uudessa seelanissa menne wanhassa Suomessakin ,,,mennee...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: lammastalous
On

Tai sitten lihakanila

Pääasia että saa ajaa raadot kankaalle

 ;D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: lammastalous
Mikäli katotaan tulevaisuuteen, niin lampaanlihan syöjät maassa lisääntyy paljon nopeammin kuin sianlihan syöjät, Muhammed taitaa olla yleisin nimi mikä annetaan pojalle suomessakin ....