Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ruiskutusvesi  (Luettu 2948 kertaa)

peltojenmies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
  • Perkele, kun voi pientä ihmistä ahistaa.
Ruiskutusvesi
Oon tuossa miettiny kylvöjä tehdessä oisko sadeveden käyttö ruiskutuksissa mahdollista? Navetan peltikatossa ois paljon keräyspinta-alaa kunhan sais vaan veden suodatettua puhtaaksi säiliöön. Säiliöt täyttys kevään aikaan itsekseen eikä tarttes käyttää sähköä säiliön täyttämiseen.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ruiskutusvesi
Sadevesi on jopa kaivovettä parempaa. Pehmeämpää nääs.. ei tarvitse kiinnitettä yhtä paljon.

Mut... mä luulen että joudut käyttämään katon pesemiseen jo enemmän kaivovettä kuin mitä saat sadevetenä ilmaiseksi  ;D

peltojenmies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
  • Perkele, kun voi pientä ihmistä ahistaa.
Vs: Ruiskutusvesi
Sadevesi on jopa kaivovettä parempaa. Pehmeämpää nääs.. ei tarvitse kiinnitettä yhtä paljon.

Mut... mä luulen että joudut käyttämään katon pesemiseen jo enemmän kaivovettä kuin mitä saat sadevetenä ilmaiseksi  ;D
Testailin tossa yks päivä tuollasta vanhaa maidon kaatosuppiloo johon saa laitettua maitosuodattimen. Sellanen on jääny pyörimään nurkkiin niiltä ajoilta kun talossa oli kannukone ja maito kaadettiin tilatankkiin sellaisen läpi. Suodatti hyvin pienetkin roskat pois koevedestä jonka otin kannulla ojasta.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ruiskutusvesi
Joo... ensin joku esisuodatin joka poimii pääskyset ja päästäiset erilleen, sitten tuollainen maitosuodatin ja vielä aktiivihiilisuodatin perään.. Ehkä siitepölykautena ei kannata kerätä ??

Kovalla sateella tuo systeemi voi kyllä tulvia..

peltojenmies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
  • Perkele, kun voi pientä ihmistä ahistaa.
Vs: Ruiskutusvesi
Joo... ensin joku esisuodatin joka poimii pääskyset ja päästäiset erilleen, sitten tuollainen maitosuodatin ja vielä aktiivihiilisuodatin perään.. Ehkä siitepölykautena ei kannata kerätä ??

Kovalla sateella tuo systeemi voi kyllä tulvia..
Liekkö tuo aktiivihiilisuodatin tarpeellinen? Eihän sitä normi kaivovesijärjestelmässäkään ole :o Sais vielä hieman lämmennyttä vettä kun sijoittaa systeemin aurinkoiselle puolelle rakennusta.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Ruiskutusvesi
Oliskos mahdollista vielä virittää se järjestelmä niin et sen sais naapurin navetan katosta ??? Ei kuluis oma sadevesi, säästöä sekin olis.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Ruiskutusvesi
Sadeveteen liukenee typpeä, rikkiä jne. ilmasta, siis lannoitelaskukin pienenee.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Ruiskutusvesi
Helevetin happosateet, sulaa ruutasta suuttimet. :-X
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Ruiskutusvesi
Sadevesi on lähes kuten tislattua vettä, kiinnitteen määrää siis voi vähentää. Itse pumppailen suoraan joesta vettä ruiskun säilliöön, se on taatusti huomattavasti enemmän epäpuhtauksia sisältävää kuin sadevesi. Jos sataa 10 mm vettä sadan neliön katolle, niin siitä tulee vettä 1000 litraa, sillä ruuttailee hyvinkin 6-7 ha

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ruiskutusvesi
Joo... ensin joku esisuodatin joka poimii pääskyset ja päästäiset erilleen, sitten tuollainen maitosuodatin ja vielä aktiivihiilisuodatin perään.. Ehkä siitepölykautena ei kannata kerätä ??

Kovalla sateella tuo systeemi voi kyllä tulvia..
Liekkö tuo aktiivihiilisuodatin tarpeellinen? Eihän sitä normi kaivovesijärjestelmässäkään ole :o Sais vielä hieman lämmennyttä vettä kun sijoittaa systeemin aurinkoiselle puolelle rakennusta.

Juu, ei ole ehkä välttämätön..

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Ruiskutusvesi
Sadevesi on lähes kuten tislattua vettä, kiinnitteen määrää siis voi vähentää. Itse pumppailen suoraan joesta vettä ruiskun säilliöön, se on taatusti huomattavasti enemmän epäpuhtauksia sisältävää kuin sadevesi. Jos sataa 10 mm vettä sadan neliön katolle, niin siitä tulee vettä 1000 litraa, sillä ruuttailee hyvinkin 6-7 ha

Monesta joesta saa aimo annoksen typpeä....... ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159