Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Perälevy  (Luettu 21566 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Perälevy
Perälevy on oleellinen osa nykymaatalouden hallintaa ja täpinöintiä

Meilläpäin puhutaan maansiirtoterästä, lyhyemmin sanottuna pelkkä terä.
Jos mää en halua Timppaa tai apilasta sisävuoroon, laitan perälevyn.
Höh   :o Teet sillai, ett pakittelet aisaan omaan tahtiin ja sit kun aukko on sopivasti auki, eikä satu enää, niin sitten vasta T tai A saa ryhtyä työntelemään  ::)

Kyllähän se ryppynaru periks antaa, vaan jos ei tyhjennys ole onnistunut, kuka sitä paskaa haluaa kirnuta.... :o
Juttu on kuin hevostalli.netissä  ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Perälevy
Perälevy on oleellinen osa nykymaatalouden hallintaa ja täpinöintiä

Meilläpäin puhutaan maansiirtoterästä, lyhyemmin sanottuna pelkkä terä.
Jos mää en halua Timppaa tai apilasta sisävuoroon, laitan perälevyn.
Taas tämä juttu menee tähän. >:( Mitäs sitten takalanalla tehään, kammataan finnejä persposkista?

Takalana on vanhat kivekset jotka eteenpäin kulkiessa lanaa/laahaa maata. Kutsutaan myös vitjamuniksi ja latukoneiksi.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Perälevy
Muistu mieleen tämä Portugalin pojan ojan kämmääjä..siis kämmäkkä.... aika spesiaalikamaa ja kevyttä keulaa. :D

http://www.youtube.com/watch?v=6WZM61WPr8s
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Perälevy
 Jykevä H20 tai H30  ;D  Ja jos oikeen rahaa on niin kalleempiakin löytyy  ;)  Virolaisia valmiiksi väljiä perälevyjä välttäisin...
[/quote]

Mulla on pari vuotta vanha Agrista ostettu virolainen TL 300. Ihan tyytyväinen olen ollut. Mulla ei kyllä ole mitään raakaa maansiirtokäyttöä, ihan vaan vesivakojen tasailua ja metsäautotien auraamista. JD 6410:n perässä tulee paksussakin hangessa ihan mukavasti.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Perälevy
Jykevä H20 tai H30  ;D  Ja jos oikeen rahaa on niin kalleempiakin löytyy  ;)  Virolaisia valmiiksi väljiä perälevyjä välttäisin...

Mulla on pari vuotta vanha Agrista ostettu virolainen TL 300. Ihan tyytyväinen olen ollut. Mulla ei kyllä ole mitään raakaa maansiirtokäyttöä, ihan vaan vesivakojen tasailua ja metsäautotien auraamista. JD 6410:n perässä tulee paksussakin hangessa ihan mukavasti.
[/quote] Lumihommissa on muutama paloiteltu ja nekin lumihommat oli ihan vaan kotihommia eli ei kovin raakaa... Sami merkkisiä...

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Perälevy
Kannattaa huomioida terän muoto ja korkeus (kaareva ja korkea) sekä rungon sivullekääntö mahdollisuus joka välttämätön esim. ojavallien ja penkkojen madaltamisessa. Traktorissa olisi hyvä löytyä hydraulinen kallistin.
Oon vaatimaton!

roadman

  • Vieras
Vs: Perälevy
Jykevä on jykevä.

Minkälainen arsenaali Joharalla on noissa maansiirtotöissä jos nyt perälevyä vielä hankit? Kaivureitahan sulla oli jo yli tarpeen, Esaa ja ympäripyörivää?

Sit mulla on sellainen "Kämmäkkä".

Esa on etelässä ja Mitsubishi täällä tundralla.

Perälevyasia vaan kiinnostaa  ??? Perälevy on oleellinen osa nykymaatalouden hallintaa ja täpinöintiä

Onks. tää nykyajan kämmäkkä?

http://www.youtube.com/watch?v=iD7rtSBEaDc&list=UUaSSExedE6srVx-lkDwf6AQ&index=6&feature=plcp

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: Perälevy
SKN:llä vaan jutut pyörii persreiän ympärillä.

Agraaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1022
Vs: Perälevy
Onk semmost perälyvyy tehtykkä et sais kyntövaon tukittu nätisti ja tasaseen

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Perälevy
SKN:llä vaan jutut pyörii persreiän ympärillä.
Juu ja oman navan tuijottaminen on kivaa ajanvietettä........... ;D

*****sta ja säästä puhutaan ihan liikaa. :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: Perälevy
Naapurissa oli Tammisilta-niminen ojanperkuulaite. JoHaRan kuvailema levy pitkän varren päässä. Kyllä sillä ojaa putsasi,tosin kytkin oli kovilla.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Perälevy
Onk semmost perälyvyy tehtykkä et sais kyntövaon tukittu nätisti ja tasaseen

Ohan niitä montakin. Sellaisia miehiä jotka tukkii kyntövaon nätisti ja tasaiseen ei tosin välttämättä oo yhtä montaa  :P ;)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Perälevy
Naapurissa oli Tammisilta-niminen ojanperkuulaite. JoHaRan kuvailema levy pitkän varren päässä. Kyllä sillä ojaa putsasi,tosin kytkin oli kovilla.

Vähän tuollainen juu !!



Paitsi että se mein vekottimen teräosa kääntyy. Eli siitä saa puskulevyn vipua vääntämällä. Varmaan saman firman myöhempää tuotosta.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Perälevy
Naapurissa oli Tammisilta-niminen ojanperkuulaite. JoHaRan kuvailema levy pitkän varren päässä. Kyllä sillä ojaa putsasi,tosin kytkin oli kovilla.
Ei tästä ole kovin montaa vuotta kun kylällä yksi vanha isäntä 6600 Fordilla ja Tammisillalla perkasi ojia.

Meilläkin sellainen oli, ojia en sillä nähnyt perattavan mutta kiviä isä kiskoi aika kasan metsään.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Perälevy
Onk semmost perälyvyy tehtykkä et sais kyntövaon tukittu nätisti ja tasaseen

On! Mää tein!  Ceesamista (lue: Sami jossa CE merkintä) sellaisen tein. Rungon päähän korvakkeet rungon jatkolle ja päälle hydraulisylkylle toiset, suurinpiirtein samanmoinen pätkä runkoa, kuin alkuperäinenkin on. Sinne päähän telipyörästö joka pääsee kääntymään sivusuunnassakin. Sylinteri syvyydensäätöön ja tuon "hännän" ylösnostamiseen. Ylösnostettuna saa lisää painoa esim. jos yrittää (huom yrittää) polannetta poistaa(on sinne ripustettu mm kuorma-auton rengaskasakin painoksi, ja alaslaskettuna saa yllättävän hyvin tien tasaiseksi ja tietysti kyntövakojen tukkimisessa sitten erinomainen. Traktorilta vaatii kyllä hydrauliikkalohkoja, hydr. työntövarsi, kääntö, häntä ja jos vielä on sivusuuntainen säätö ja kenties nostovarren kallistus.
Mut oikeesti laite muuttui jopa hyväksi käyttää, kantaa en ota CE Samin kestävyyteen muutoin, mun käytössä kestää kun kaivurilla tehdään maansiirrot!