Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pidättekö pyhät lepopäivinä vai normi päivänä  (Luettu 5657 kertaa)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Palkolliset töitä pyhinä tekee.
 Niillä on vain hyvä syy: 200%.

Ei vain meidän työntekijä halunnu tienata... Ei nyt toki koko pyhiä olisi tarvinnutkaan, mutta itse halusi olla vapaalla.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Eilinen meni krapulaa parannellessa ja tänään sitten viljelysuunitelman viimeistelyä ja tukihakemusten täyttö ja sähköinen palautus.

Pitäisi myös tutkailla veroehdotusta ja tehdä siihen kotitalousvähennykseen oikeuttava ilmoitus ja palauttaa sekin sähköisesti, aamulla tuli jo heitettyä pieni hiihtolenkki hangilla.
Saitkos persettä pyhänä?

Sekös sinua nyt kiinnostaa......tietenkin sain.  8)

Kaikkia meitä se kiinnostaa  :D Muista pitää meidät ajan tasalla.





Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Meillä kun on maatilayhtymä ja osa porukasta on tilan ulkopuolella työssä viikot, niin pyhät on parasta työaikaa. Silloin pitää ainakin tehdä sellaiset työt joissa pitää olla porukkaa.

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Joo kyllä pyhät o yritetty pyhittää perhe-elämälle näin talvella ;D Tietysti elukootten kaas ne pakolliset jutut :o

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Mä olen kans yrittänyt välttää ylimääräisiä viikonlopputöitä. Ei sitä nyt laakereilla välttämättä maata, mutta yritän duunailla jotain sellaista jossa voi samalla olla palleroiden ja perheen kanssa yhdessä. Vanha sivutoimisuus on vielä niin hyvin mielessä, että enää en tee viikonloppuja ja öitä läpeensä. Pitäähän tästä jotain iloa olla...  ;D
Nothing is Something Worth Doing

nilihaara

  • Vieras
Täällä pohjoisessa hangilla. :D          Hienot kelkkakelit.      Vihdeiden kiusaks.     ;D ;D

Sepedeus

  • Vieras
Täällä pohjoisessa hangilla. :D          Hienot kelkkakelit.      Vihdeiden kiusaks.     ;D ;D

  Vihreiden suojeluksessa ajelet. Tällaisen viestin sain Ville Niinistöltä kelkkailuun liittyen.

Ja kiitos viestistänne liittyen moottorikelkkailuun.

Olet oikeassa siinä, että kaikkien liikennevälineiden päästöihin on kiinnitettävä huomiota. Suomen ja Euroopan Unionin ilmastotavoitteet vaativat sitä, että käymme läpi kaikkea omaa toimintaamme kriittisesti. Moottorikelkkojen päästöt ovat ajettua matkaa kohden verraten korkeita, mutta kaiken maastoliikenteen liikennesuorite on muuhun liikenteeseen verrattuna noin promillen luokkaa. Sen merkitys siis sinällään ei ole ympäristön kannalta yhtä ratkaiseva kuin monen muun liikenteen osa-alueen. Kuitenkin, kuten jo mainitsinkin, kaikessa toiminnassa on pyrittävä mahdollisimman vähäiseen ympäristökuormitukseen.

Uusi vesilaki tuli voimaan vuoden alussa. Vesilailla säädetään oikeudesta liikkua ja toimia vesialueilla. Jääpeitteisellä vesialueella ajettaessa on noudatettava maastoliikennelain haitattomuus- ja huolellisuusvelvoitetta.

Laitamme mielipiteesi talteen maastoliikenneuudistuksia ajatellen.

Oikein hyvää kevään alkua!

ystävällisin terveisin,

Paloma Hannonen
ympäristöministerin erityisavustaja

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Palkolliset töitä pyhinä tekee.
 Niillä on vain hyvä syy: 200%.

Ei vain meidän työntekijä halunnu tienata... Ei nyt toki koko pyhiä olisi tarvinnutkaan, mutta itse halusi olla vapaalla.
Pyhäkorvaus yleensä 100%, ei 200%, ainakin aloilla joilla tehdään säännönmukaisesti pyhätyötä!
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

simmo

  • Vieras
Mä olen kans yrittänyt välttää ylimääräisiä viikonlopputöitä. Ei sitä nyt laakereilla välttämättä maata, mutta yritän duunailla jotain sellaista jossa voi samalla olla palleroiden ja perheen kanssa yhdessä. Vanha sivutoimisuus on vielä niin hyvin mielessä, että enää en tee viikonloppuja ja öitä läpeensä. Pitäähän tästä jotain iloa olla...  ;D

-Sammakko on oikein perhekeskeinen vauvantuoksuinen super isä.Ihanaa,että täältä löytyy muitaki,ku sekopäitä :)