Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sian hinta laski  (Luettu 5678 kertaa)

Kantripoi

  • Vieras
Sian hinta laski
Perinteinen Perjantai-illan visiitti LSO:n sivuille, ja  näköjään LSO on laskenut sianlihan tuottajahintaa, ensi viikolla alennusta 6 snt/kg entiseen, tosin mainostavat  että viikosta 36 lähtien on taas hintaturva käytössä, Priimus-luokan sialle perushintana 1,35/kg.

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Sian hinta laski
Yllätyitkö?
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

kurtee

  • Vieras
Vs: Sian hinta laski
En ainakaan minä yllättynyt, tuotannosta tulee kannattavaa vasta kun sen määrä laskee reippaasti. Tuotannon määrän lasku tulee tapahtua ennen kaikkea suurissa sikamaissa, myös Tanskassa.

gonemies

  • Vieras
Vs: Sian hinta laski
Aiemmin oli puheena,että kun yksikkö on tarpeeksi iso,toiminta on kannattavaa.

Mielenkiinnolla seuraan mitä seuraavaksi tarjotaan selitykseksi.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Sian hinta laski
Aiemmin oli puheena,että kun yksikkö on tarpeeksi iso,toiminta on kannattavaa.

Mielenkiinnolla seuraan mitä seuraavaksi tarjotaan selitykseksi.

Ajatelkaa miinusmerkkiä katelaskelmassa vain ranskalaisena viivana ja opiskelkaa uskontoa.

Kyllä se siitä helpottaa...
Kui mää ain olen paras?

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Sian hinta laski
Taiitaavat vaan suuret suurentaa ja lisätä niin maa kuin tilatasollakin.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Sian hinta laski
Aiemmin oli puheena,että kun yksikkö on tarpeeksi iso,toiminta on kannattavaa.

Mielenkiinnolla seuraan mitä seuraavaksi tarjotaan selitykseksi.

No ei se laajentaminen ainakaan Varsinais-Suomessa ole tiukkaa. Täällä pykätään uutta 2000 nasun koppia ja naapuripitäjään tulee vanhan 1500 lisäksi uusi 1000 töpselin koppi. Ja kaikki ilman avustusta ym. tukea.... Joten antakaa vaan palaa, tuolla tavalla se hinta VARMASTi nousee....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: Sian hinta laski
Kyllähän minäkin olen uskonut että hinta nousee kun tuotanto laskee, mutta eihän naudankaan hinta kovin paljon ole noussut vaikka on alituotantoa.

IsoK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Sian hinta laski
Kyllähän minäkin olen uskonut että hinta nousee kun tuotanto laskee, mutta eihän naudankaan hinta kovin paljon ole noussut vaikka on alituotantoa.

Paitsi kaupan tiskillä, sisäfile 43€ kilo. Ja muutenkin kauppa on nostanut reilusti hintoja.

Jape

  • Vieras
Vs: Sian hinta laski
Kyllä se vaan niin on että kauppa se on joka kannattaa, ei auta. Olis mielenkiintoosta tietää miten suuri osa oikein kaupalle jää tuotteista. 60-70%??

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Sian hinta laski
Paitsi kaupan tiskillä, sisäfile 43€ kilo. Ja muutenkin kauppa on nostanut reilusti hintoja.

***Täytyy kai hintoja nostaa. Onhan viljelyn kustannukset nousseet niin valtavasti.
Kui mää ain olen paras?

Oskari1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Sian hinta laski
paljonko yhdistelmäsikala lisä on lsoolla?käyny vaan mielessä jos olis mahdollista läheisestä emakkolasta täyttää lihasikalaa jatkuvatäytöllä,mutta mahtaako maksaa vaivaa.

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Sian hinta laski
läheisestä emakkolasta täyttää lihasikalaa jatkuvatäytöllä,mutta mahtaako maksaa vaivaa.


Kyllä maksaa vaivan, täälläpäin liihasikalat hakee koko ajan sopivan kokoisia tai hiukan liian isoja emakkopaikkoja tuohon systeemiin. Hyöty on molemmin puolinen, haku on varma, laatu on tasaista, bakteerikanta on tuttu ja megapesut jää historiaan. Kaikki ovat olleet tyytyväisiä, meiltäkin meni viis vuotta porsaat samaan paikkaan, haki vielä omalla autolla kunnes lopetti kokonaan, sääli.. mutta noin yleisesti ottaen suosittelen lämpimästi!

Viimeksi muokattu: 02.06.08 - klo:08:13 kirjoittanut Strimari

Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!